02:37:07
24. 11. 2024

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   7   »» »

Orki, vloženo 11:01:46  06. 03. 2014

:D prej,dej se na vojnu, říkali... poznáš kus světa... Já ty vaše bitvy znám: mlátíte se tvrdýma holema přes hlavy a přes prsty!! :)

Činkapi, vloženo 10:59:42  06. 03. 2014

Hezkýý, Loudo.

Činkapi, vloženo 10:56:54  06. 03. 2014

Zajímavá debata. Myslím, že Orki to vystihl dobře, že opravdu záleží hlavně na tom, co od těch her kdo očekává. Já jsem člověk, který se o tu "starou éru" už jen tak otřel, zažil ji jen okrajově a nadto ve zcela nevhodném věku, kdy už to fakt není o tom, sejít se a pokecat s kámošema (které tam jaksi nemáte) a zapařit s nimi večer u ohně (když vám to jaksi ani nechutná). T-larpy byly fajn, všechny jsem tam znala, ale i tak mi tam řada věcí nevyhovovala (což samozřejmě vím až teď, když mám srovnání :) S objevem komoráků pro mě začala úplně nová éra, zjistila jsem, že existují hry, které přesně odpovídají mým potřebám a hráčským očekáváním a které mi poskytnou ten správný zážitek - a nemyslím si, že by to nutně muselo znamenat, že jedny jsou horší druhých. Jen bych se možná trochu zastala autorů a organizátorů současných her, kteří si "nemusí lámat hlavu s improvizací" a jen "odmaňáskují do puntíku připravený příběh". Troufám si tvrdit, že tak jednoduché to opravdu není.

O těch ostatních věcech asi nemá moc cenu se přít, jestli je míra naskriptovanosti velká nebo tak akorát nebo co... to vážně záleží na každém, co mu sedí. Ale třeba pro nováčky je to myslím jednoznačná výhoda. Ještě si moc dobře pamatuju, jak jsem jako trubka bloumala po lese, ze kterého už ti rychlejší a šikovnější vysbírali všechny zajímavé věci, a nevěděla, co si počít :-)))

Louda, vloženo 10:48:18  06. 03. 2014

Orki: Pojeď s náma na BPA, dáme ti do ruky píku a budeš s ní píchat do lidí.

Louda, vloženo 10:46:10  06. 03. 2014

Nic proti, hraj si hry co tě baví. Neříkám že každého musí současný styl dramatických larpů uspokojovat. Ale nepřijde mi fér to ošklivit ostatním. Troufnu si tvrdit že drtivá převaha současných aktivních hráčů tento styl her silně preferuje před zmiňovanými sandboxy. Bejvalo to fajn, ale hrkotavá kára vývoje se žene vpřed a jen málokoho zajímají zápletky uplynulých dějství.

Balancování na pomezí svoboda hráče/postavy a síla příběhu s tím spojená, je úkolem a úkolem nepříjemným organizátora. I mě občas silná skriptovanost vadí, je to prostě daň za nějaký způsob vedení hry a vize s tím spjaté. Je nutné tuto daň platit a hru tímto způsobem vždy vést? Určitě ne! Vždyť právě dnes tu máme komorní larpy který směřují absolutně opačným směrem, kromě počátečního náčrtu charakterů nechávají prakticky vše hráčům. Od larpu, dřevárny, bitvy, rpg je to posun k divadlu, abstrakci. A i ty si najdou publikum a svoje místo. A je to fajn. A jsem toho názoru že pokud chceš zažít oldskůlovej sandbox tak se to pořád dá. Jeď na ty Zlenice (pardon Erien) nebo Pustinu (jestli se ještě dělá) a bude to tam. Iglůčka, večení zpěvy Tří havranů u kytary, nalitý holyk pod osmnáct a trenčanský párky s fazolí included.

Nebo jeď na Protektora a hraj si 5 dní na afghánskýho vesničana přičemž ti kompars budou dělat stovky až tisíce dalších vesničanů a vojáků. Nebo jeď se třema kamarádama na Příběhy Středozemě a celou herní náplň si udělejte sami.

Doba není zlá.

Orki, vloženo 08:41:05  06. 03. 2014

Já s tímhle vcelku souhlasím. Ne že bych se odvážil pochybovat o kvalitách velkých her a komorních larpů, naopak obdivuju to, rád se podívám na fotky a přečtu si dojmy, a trochu ten zážitek a atmosféru závidím, ale je to už jiný koníček, než kterému jsem se věnoval já.

Jezdil jsem z velké části kvůli lidem, setkání a zábavě s nimi a tihle lidé se často posunuli právě k "vážnějšímu" larpu a já se začal věnovat taky jiným věcem. Čas od času zavzpomínám a říkám si, jak někam pojedu, ale už nějak moc není pro mě proč -na sranda věci jezdí neznámí cucáci a vážné larpy bych 100% kazil vypadáváním z role, vyhrávačským pojetím a šaškováním :)

Nicméně pořád platí, že dění poměrně sleduju a přeju vám, že vás to baví a naplňuje.

Tári, vloženo 08:31:54  06. 03. 2014

já si DlB taky nijak hvězdně neužila, míra lajnování byla na mě už trochu moc a bylo tam pár věcí, co mi hru dost zkazilo (faily od jiných hráčů, ale i od orgů, že jsem si na konci připadala jak skaut plnící bobříka)

ale netroufám si tvrdit, že všechny takovéhle hry jsou na prd-zcela upřímně, komorní larpy jsou fajn a zábavné, imho docela fajn pro začátek, na seznámení se s akcí, prostedím, lidma. A ze seznámení se jde dál, člověk se dozví o dalších akcích a pak si může vybrat a udělat si názor na to, co ho baví samotného..

Fionor, vloženo 01:49:45  06. 03. 2014

damn, psát pres tablet je zlo... Pokračování

...jenže instrukce byly jasné (až do čtvrtého aktu nezabíjet) a bez ohledu na mé úsilí by moje oběti jistě přežily. A přitom to z pohledu postavy jasně přehnaly tak, že otevřený útok bylo snadné, obhajitelné a elegantní řešení - jen se s ním nepočítalo ve scénáři a na začátku hry to bylo jasně dané.
To je pro mě úplně symbolické - chování postav je poplatné příběhu, ne příběh postavám.

Fionor, vloženo 01:40:27  06. 03. 2014

Hmm, zkrátka už se málo pořádají hry, které by mě bavily. Během jednoho odpoledne na Cormalenu jsem zažil víc historek hodných vypravění než za tři dny hraní Porta Rossy - a to je špatně.

A s tím, že by Bezkrálí bylo špatná hra, nesouhlasím - člověk z něj dostane právě tolik, kolik do něj investuje.

Jasně, už jsem zapšklý staroch, ale pro mě není LARP o tom, jaký jsem měl bleed a jak moc jsem naplnil svou roli v ději ostatních podle itineráře. Mnohem raději jsem za nečekané situace a okamžiky, které pomáhám utvářet tím, že jsem u nich a můžu reagovat. A třeba dopadnou trapně a fádně... ale to je na mně a hráčích okolo. Nikdo mi neřekne, že tohle je moc brzy, že s tím děj nepočítá...

Kdybych třeba jel na DlB jako kněz a rozhodl se v půlce hry, ze moje víra je slabá a raději budu uctívat ďábla a za tím účelem zajmu a obětuji mladou pannu, nabídne mi to hra? Nebo bych musel se zabitím postavy počkat, až se to orgům bude hodit? Pokud by mi můj nový plán k zabavení sebe i několika dalších lidí rovnou úplně nesestřelili v zárodku.
Podobně jsem se cítil na Portě kdy jsem během druhého aktu měl dost důvodů k zabití jiných hráčů

Louda, vloženo 21:50:18  05. 03. 2014

Tyvole Fionore co se to z tebe stalo, bejvala s tebou sranda. Tenhle pasaivně agresivní trollo přístup zahořklého internetového mudrce je fakt k nesnesení, sorry.

Bezkrálí je otevřený svět a špatná hra. Proč bych hrál RPG když můžu hrát Skyrim. Družinovky se už 10 let nedělají a díky bohu za to. See?

"Vykalkulovaný zážitek" já se poseru. Až bude zejtra kalkulovat zážitek vybíráním toho na který film se podívám místo abych se nechl unést davem do nejbližšího multiplexu uroním jednu slzu při vzpomínce na Zlenice 2002.

Fionor, vloženo 16:36:51  05. 03. 2014

Proto se na družinovky jezdí ve skupině.
Na railroadovaných hrách sice člověk dostane jakýsi itinerář činností, scénář chcete-li, podle kterého když pojede, asi si užije hru, ale kvůli podobným zážitkům si pouštím počítačové hry a nemusím nikam jezdit.
Tvůrčí a proaktivní přístup se člověk v podobných hrách nenaučí a když pak hráč přijede na Bezkrálí, je zklamaný, protože neumí aktivně využít to, co mu otevřený svět nabízí.

Já beru, že je fajn mít neselhávající, do puntíku připravený příběh, který drtivé většině hráčů zajistí nějaký ten vykalkulovaný zážitek. Pro organizátorsy a vlastně i hráče je to jednoduché, mají kontrolu nad situací a nemusí si lámat hlavu s improvizací...

Ale když podobné hráče vidím třeba v RPG, kde sedí a očekávají, že je GM bude bavit a posouvat jimi v příběhu, kde oni občas hodí kostkou nebo příspějí do dialogu (což je to samé), tak je mi z toho bídně.
Aktivita, odpovědnost za vlastní zábavu, tvůrčí hravost a schopnost improvizovat - o tom by LARP měl ideálně být.

Ale dost s tím. Přesně kvůli tomu kačlu na přípravy, a nechce se mi do organizování Legend nebo čehokoliv jiného. Už nejsou hráči, kteří by takové hry ocenili, a strávit půl roku na přípravě jen kvůli tomu, aby půlka lidí nedorazila a z dorazivšich mi jich několik vysvětlovalo, že čekalo něco jiného...

Genevieve, vloženo 16:18:53  05. 03. 2014

Fio: mám teda opačný názor. Družinovky a hry typu zlenice a Bezkrálí jsou jako super a mě bavily, ale na druhou stranu pro začátečníky jsou fakt těžké, protože netuší, co mají dělat, jak si hledat a tvořit zábavu, to fakt není sranda...
na druhou stranu u De la Bete budeš vědět, co máš dělat a jak si vytvořit zábavu, resp. zábava na tebe často čeká a je to takové jednodušší. Jistější, že fakt budeš mít co dělat... a takový osobnější přístup organizátorů...

Fionor, vloženo 16:08:39  05. 03. 2014

Nejsem si jistý, zda je DlD vhodný formát pro prvohráče obecně... jenže dnes už se poctivé družinovky a volnější světy, kam člověk může vyrazit se skupinou a nezávazně si zablbnout (než nasákne a získá představu o tom, co přesně chce skrze rozhovory s letitými hráči), pořádají strašně málo.

Skoro bych doporučil i takové Zlenice nebo Erien či jak se to teď jmenuje. Případně Pána Prstenů či Bitvu pěti armád.
Sice se tam bojuje a člověk bude bit, ale začínalo tak mnoho z nás a s trochou dobré vůle je to cenná zkušenost. Navíc tam je opravdu prostor k hovorům a navázání kontaktů.

Restriktivní hry, kde člověk v 15:00 musí být na místě, protože tam na něj čeká CP, a musí odehrát svoji zápletku, protože se na ni váže příběh někoho jiného (navíc neustále v roli s nutností si pamatovat 20 jmen a vztahů, které pravděpodobně během hry neužije), jsou sice jednoduché na odmaňáskování a určitě se podaří vypotit i nějakou komplexně naplánovanou slzičku, ale na samém počátku bych byl vděčný za hráče, kteří se naučí si hrát a být tvůrčí při řešení problémů.

Mivka, vloženo 12:42:55  05. 03. 2014

Ale třeba De la Bete organizuje několik taverníků, pár jich tak jako přicmrndává (třeba já nebo Mellor) a se spoustou by ses tam potkala coby s hráči! :) A různě se snažíme vymýšlet, jak tu hru udělat lepší a zajímavější pro prvohráče a tak :)

Fionor, vloženo 22:08:37  04. 03. 2014

April: byla tu série her T-LARP, ale už delší dobu se toho nikdo neujal a vzhledem k náročnosti asi ani neujme

April, vloženo 18:56:12  04. 03. 2014

Jé to jsem ráda, že jsem narazila na takovouto místnost :). Vždycky se mi ve filmech líbilo jak si vlastně hráli na fantasy :) Už jste pořádaly něco takového jako taverna? :)

Vórima, vloženo 18:51:35  04. 03. 2014

HEJ! VIDÍTE TO? UŽ TO ZAČALO!



PŘIHLAŠOVÁNÍ NA De la Bête JE SPUŠTĚNÉ!

Termín 1: 28.5.-1.6.2014

Termín 2: 5.6.-8.6.2014

Oba běhy hry začínají ve středu večer - stačí dorazit kolem sedmé, osmé hodiny. Končí se v sobotu večer, následuje volná zábava.

Místo: zámek Valeč u Karlových Varů


Návod na přihlašování:
1. Otevřete si stránky www.larpportal.org
2. Zřiďte si podle pokynů účet (můžete buď klasicky vytvořit účet zadáním údajů nebo využít facebook single sign on, což je nejjednodušší způsob, případně další jednotné systémy přihlašování).
3. Otevřete si stránku http://www.larpportal.org/web/de-la-bete/prihlasovaci-formular
4. Vyplňte přihlašovací formulář.
Pozor, datum narození se zadává v americkém formátu, takže je lepší to vybírat prostřednictvím kalendáře.

Legacek, vloženo 20:03:08  10. 02. 2014

To je blbá hra! :-D Šel jsem si koupit večeři a že u toho projdu pár portálů a skončilo to tak, že jsem hodinu chodil kolem jednoho bloku a linkoval :-D

Legacek, vloženo 10:06:56  09. 02. 2014

Nedaleko od mého domu v Adršpachu se hlásí jeden portál... Bohužel je ale ve skalách, a tak když jsem si pro něj šel a vstoupil jsem do skal, tak mi zmizel signál GPS a já byl v pytli. Sice jsem došel na to správné místo, ale portál nemám... A ještě mi u toho utekl pes :-D

Fionor, vloženo 07:25:44  08. 02. 2014

Ingress není špatný, ale nakonec jsem ho přestal hrát protože strašlivě (opravdu strašlivě) žral baterku v mobilu. GPS + neustálý datový přenos dělá své.

« ««   7   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php