08:27:37
30. 11. 2024

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   76   »» »

Petrius, vloženo 18:38:25  21. 01. 2008

to mě moc nenalákalo, nechceš to trochu konkretizovat?

Nerion, vloženo 18:34:09  21. 01. 2008

mohl bys :)

Merlkir, vloženo 18:21:22  21. 01. 2008

žebych zajel? když to je kousek od brna...

Nerion, vloženo 14:57:41  21. 01. 2008

letosni Cesky Pan Prstenu bude opet v Kninicich na Morave, 10. kvetna atentokrat se zbrusu novymi "modernimi" pravidly a radou jinych zmen.

Nadriel, vloženo 14:03:45  21. 01. 2008

Aha, tak já to asi viděla vždycky jen anglicky:-/

Pirosh, vloženo 17:06:39  20. 01. 2008

Nadriel: nepíše - ne v češtině

Nadriel, vloženo 11:57:36  18. 01. 2008

Nepíše se narrativní z dvěma r?

Klair, vloženo 23:23:18  25. 12. 2007

Tak jo, všechny tři larpy, na kterých jsem letos účinkovala:

Bezkrálí: užila jsem si první dva dny a to hlavně proto, že jsem se cítila dost potřebná. Pár plonkových míst (ehm, rýt hodinu a půl fiktivně do země a poslouchat, jak si ze mne neexistující postala organizátor Pyverrn dělá legraci, nebylo úplně fajn) se docela dobře vynahradilo full servisem osmi organizátorů, kteří mi zahráli cizí svět. Byla to pro mne velmi akční hra, mrzí mne smrt mé postavy, ta další už mne nejen že nenadchla, ale zpětně si ani nevybavuju, co to vlastně bylo.

Věk Hněvu: nenudila jsem se ani chvíli. Buď jsem byla po lokty uvězněná v těstě, nebo jsem měla ranní nevolnosti či jsem léčila manžela. Mrzelo mne hlavně a především to, že první den hry jsme se ráno všichni sešli "ve vesnici, ve které jsem žila nějakých 24 let" a něměli jsme tušení, kdo je kdo. Velkou výhodou bylo, když si někdo nastudoval historie postav a pak jen "přiřazoval" k obličejům. Nicméně bylo trochu hloupé učit se tváře a jména svých dlouholetých sousedů. A taky jsem čekala propojení, když jsem tam měla otce i matku, sakra.

DI: Líbilo se mi. Asi hlavně proto, že jsem mohla hrát podle svých možností. a kupodivu jsem podléhala paranoie, přestože jsem podstatnou část hry pobývala v "Bruselu"

Daysir, vloženo 17:27:57  22. 12. 2007

Erric mě požádal jestli bych neudělal reklamu na jeho RPG projekt, a nebot je to za a) zajímavý projekt b) místní RPG místnost je TOTÁLNĚ mrtvá, tak dávám link sem...

Jedná se o nový, NARATIVNÍ český systém. Koho zajímá víc, viz adresa...

www.strepysnu.cz

Petrius, vloženo 12:47:36  20. 12. 2007

Rothas: mě jste na JC nevadili, že jste nebyli řešiči také nevadilo. Hlavní je jestli jste se bavili vy. Ostatním hráčům jste hru rozhodně obohatili, takže v tomhle směru žádná...

Já spíš přemýšlím jak hru nastavit, aby ldii tolik nevnímal jestli jsou nebo nejsou řašiči. JLetos tam určitě neřešících lidí bylo víc a imho do čeho píchnout měli, jen za tři dny a pod vlivem řešičů třeba nakonec do řešení taky sklouzli...

Petrius, vloženo 12:45:03  20. 12. 2007

ale prdlajz, rothas by neudělal nic, protože mu argon stuňákem ukradli všechny šipky :-)))
(to je jen vitp, ve skutečnosti nevím kdy přesně mu je ukradli.... :-))

Nerion, vloženo 12:20:50  20. 12. 2007

rothas: me se ale treba libilo tve hrani - to nabozenske vytrzeni bylo fakt bezva a kdybych byl u toho "slechtickeho" problemu v tu spravnou chvili s tebou, tak bych se postavil na tvoji stranu a s dlouhou halapartnou a kusi uz se toho da udelat vic :)

ale co se tyce toho kostymu, tak si mezi vesnicany fakt nevybavuju nikoho, z koho by vic kricelo 15.stoleti. jako jo, jaja a paja meli spicate skorne, a hodne lidi melo rovne dlouhe kalhoty misto kratkych plunder, ale nikdo neme uzke nohavice, bruchy a salir! nemluve o tom, ze si vybavuju, ze jsi uz pred hrou neke na foru zminil, ze proste nehodlas vyrabet/shanet novy kostym jenom kvuli jedne hre, coz mi neprijde jako dobry pristup (jen osobni nazor)

Rothas, vloženo 12:03:12  20. 12. 2007

ok, moje hodnocení akcí, kde jsem byl - což není moc, protože už nějakou dobu mám velmi náročnou práci a v kombinaci s velmi náročnou jednotkou coby koníčkem je to čím dál tím těžší :)

bitvy:

ZKAPKA - super, čím dál lepší, zkoušíme různé kombinace, líbí se diverzita zbraní i hráčů, ještě eliminovat zbytečnou opruzodiní magii (a dát místo ní nějaké magické vtipnosti, které by ale nekurvily hru hráčům) a bude to ěnoňuno

BPA - standartně dobrá akce, zajímavostí budiž, že si na nás lidé stěžovali pro silový boj, ale realita byla taková, že jsme se drželi při zemi (protože jsme o tom měli večer před bitvou vážnou debatu) a snažili se spíš hrát (formace, umírání, zranění), než bojovat a naopak jsme brutální útoky pocítili na sobě - zprohýbané helmy jsou jen třešinka na dortu. Nám to nevadí, jsme na to zvyklí a přijde mi to jako hnusný kalkul, bouchnout si a vědět, že to my nemůžeme oplatit, protože útočník nemá žádné ochranné prostředky. Za vše hovoří to, že v poslední bitvě v lese mi někdo ohnul hledí šalíře tak, že sem ho nemohl ani otevřít :)


LARPy:

Jediná Cesta - snažili jsme se, akce se mi líbila, zvláště ošahávání (prohledávání) prostitutek :) opět jsem dokázal, že nejsem nijak velký řešič, že to hrát neumím a jsem vyloženě na ty vojenské, přímé a logické typy, což se do "antického" prostředí možná nehodilo a asi bych měl obecně přehodnotit svoje hraní a nejezdit za role, které pak nejsem schopen dobře ztvárnit. Hra podlě mě byla pěkně připravená a kdyby nás nebylo 6, ale 20, tak jsme možná mohli i něco dokázat :) takhle jsme byli rádi, že jsme rádi a potupné selhání na hlídce už bylo jen důkazem, že se málo snažíme! :)

Ardávie - super akce, kterou jsem si skvěle užil. Očividně jsem hru jiným lidem kazil (Nerion, Erwin a spol.), to se bohužel stává. Hrál jsem prostého člověka, který věřil v dobro a upřímně se snažil o návrat Spasitele, s Piroshem jsem si skvěle zahrál, zažil jsem smrt, vzkříšení, zlost, smutek, zradu a další smrt, spousty emocionálně vypjatých a uspokojujících zážitků. Jako negativum vidím neschopnost hráčů vcítit se do role vesničanů, zvláště ve vztahu ke šlechtě (slušné a uctivé pozdravení, oslovení apod. - když na kněze vztáhl jeden ze šlechticů ruku a já na něj namířil nabitou kuš, řekl jsem si, že tohle je konec, že za tohle budu viset, ale je to vůle Boží, tedy staň se). Jako svoje mínus vidím neschopnost zasáhnout při pogromu na šlechtu, kdy jsem měl Nienor zachránit, nebo se její popravě alespoň pokusit zabránit.

Velmi mi vadila Ivana v roli Jagy a jeji powergamové hraní. Super hrál Tomi žida.


Věk Hněvu - pro mě zklamání


něco mezi:

ZLENICE - standartně podprůměrná akce

AZEROTH - obrovské zklamání, hra byla nudná, přetaktizovaná, přequestovaná a přeskillovaná...hnusný mutant všecho možného


je vidět, že jsme skoro nikde nebyl :( (nepočítám 6 soukromých akcí Kompanie)

Louda, vloženo 11:50:56  20. 12. 2007

Mě na ten Tol in Gaurhoth už dvakrát po sobě zvali a vždycky sem to nějak promeškal. Stojí to za to?

Nefrit: Hned jak si nemocná z JC odjela tak nás sesvačili :)

Petrius, vloženo 11:33:35  20. 12. 2007

Rothasi, mě by zajímalo vé hodnocení ;-)

Petrius, vloženo 11:33:10  20. 12. 2007

aha, věděl jsem, že jsem něco vynechal:
Toll-in-gaurhoth: pro mě takový pokus, rozhodl jsme se jet na poslední chvíli s tím, že otestuju sebe ve více LF podmínkách. Takže kromě mobilu, šrajtofle a klíčů jsme si nevzal nic moderního. Jen jutový pytel a houně s dekama v jednom balíku (v noci mi byla přecijen trošku zima). Jinak jasem se na kaci nijak nepřipravoval, proto pro mě možná byl trochu problém se zapojit, ale celkem se dařilo. Pro mě osvěžující že jsem viděl některé lidi, které jsem eviděl už tak rok a viděl některé, které jsem neviděl zatím vůbec...

Daysir, vloženo 10:55:12  20. 12. 2007

Rothas: já jsem v tom podle mě taky nevinně, ale to už nikou nevysvětlim:)))!

Eleyne - byla zbytečná asi z tvého pohledu největší řešičky hry napojené na tu hlavní linku, věřím že pro ostatní byloa přínosná:)

Nefrit, vloženo 02:15:53  20. 12. 2007

Všechno nejlepší – velice povedená akce, krátká, dynamická, jen linie domu a nemagiků tam byly trochu zbytečné, jedna z nejlepších (Daysire – máš supr nápady jen by si je občas potřeboval dotáhnout)

DI – málo konfliktní nastavení, moc virtuálních věcí, sezení u studen… užila jsem si to hlavně kvůli lidem se kterýma jsem hrála

Engelched – první jsem si na rozdíl od ostatních moc neužila (běhat po sněhu na 10cm podpatcích a v minisukni mě moc neba), druhej už pak nebylo zas tolik o co hrát…
ale supr atmosféra, hlášení z rádia, naše noční hlídky…

BK – první den a půl úžasnej (chodit a vraždit mě bavilo), pak nás zabili a já už si novou postavu nevzala, takže taky jedna z nej akcí
pravidla týhle akce mě moc neuchvacujou a většinou se to změní ve věčné diskuze, letos příjemné překvapení

VH – úžasný prostředí, jen jsem čekala, že když mám psát tak dlouhou postavu, že bude nějaký napojení na ostatní

JC – příběhově i prostředím supr, poprvé jsem viděla na larpu, že funguje vybírání výpalného, jen škoda, že jsem se nachcípala a musela dřív pryč, jedna z nej

Toll-in-gaurhoth – jet na hru kde je hromada nováčků má úplně jiný rozměr, moc jsem si to užila, jen vzhledem k hráčům by měla být pravidla přesnější…

PASS – zklamání

celkově:
po delší době jsem byla na více malých larpech (tak 20 lidí) a začla hrát s trochu jinejma lidma - velice příjemná změna

Rothas, vloženo 00:22:48  20. 12. 2007

daysir: docela by mě zajímalo, jak rychle bych umřel, kdybych tehdy tu spoušť zmáčkl a začal šlechtičnu bránit :)

jako pentagram je uberkiks, ve kterým jsem nevinně! :))

Daysir, vloženo 21:58:32  19. 12. 2007

Rothas: v situaci šlechtičny DRTIVĚ převládl řešící duch s tím že "voni jsou ty zlý, tak je sejmem všechny"...

ale to jsi ty ten špatný hráč který nepoznal neherní pentagram na zádech a dělal nějakoé rozbroje:)))

« ««   76   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php