01:01:01
30. 11. 2024

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   79   »» »

Daysir, vloženo 11:55:11  12. 12. 2007

petrius - kdyžtak o tom pokecáme někde, mám pár myšlenek jak to umožnit a zfunkčnit ještě o kus dál...už teď je ale výchozí situace imho dost drsná (bez Hradu nejsou koláče...)

a s těma padesáti hráčema má pravdu. Ale kde je sehnat? Myslíš že lidi z Taverny umí jezdit autobusem?

Nerion, vloženo 11:27:59  12. 12. 2007

jenze to je prave to! proc by hraci meli jit mermomoci za tim, co je vyhodnejsi? :(

Pirosh, vloženo 09:21:24  12. 12. 2007

Daysir: Sny jsou o něčem jiném. Navíc tam tyranie taky jen tak nevznikne.

Lonewolf: Nekropole byla pěkný námět na tyranii, ale to by nesměla být polovina hráčů sabotérů. A organizátoři by se nesměli polekat vyvražďování v prvních minutách hry:-)

Tyranie je na LARPech do značné míry nesmysl, protože pro takové skupiny lidí (co do velikosti) je prakticky bezvýhradně lepší spolupracovat. Paradoxně se tak v jakés takés formě objevuje monarchie/tyranie na bitvách typu pp. Tam to funguje.

Petrius, vloženo 23:32:45  11. 12. 2007

DFaysir: promiň ale dokud tam nebude padesát postav a všechny posty nebudou nějak dosažitelné tak to nebude ono.
S těma postama narážím na to, že půlka krajů byla dopředu rzdaná a nebyl žádný mechanismus než odkráglování dotyčných osob - což jak jsme pochopil například v případě Evy snad ani nešlo...

Lonewolf, vloženo 21:58:18  11. 12. 2007

Pirosh: jo Nekropole

Daysir, vloženo 20:15:04  11. 12. 2007

Pirosh - věřím že slušná tyranie či oligarchie má potenciál vzniknout na Snech...koneckonců tam letos takové tendence taky byly:))

A pak taky pochopitelně Tábor který s Rothasem chystáme BUDE tyranií.

Pirosh, vloženo 19:28:54  11. 12. 2007

Lonewolf: O právu veta pro královnu bych něco věděl a staré šlechtě v radě taky. Stačí mluvit a mluvit a mluvit. Nicméně Zlenice jsou archetypálním příkladem toho, že být králem se prostě nevyplatí. Protože pak je jen strašákem na odstřel, protože všichni jsou proti němu.

Imho tyranie nenastala, protože nikdo nevyvinul vhodný setting, který by byl funkční a zároveň zábavný.

1968 byla Nekropole?

K Loudovi bych přidal:
Protože spousta lidí chce být nějak vyjímečná ( i kdybych hrál na jednom z DESETI larpů někoho vyjímečného, pořád je to desetina hráčů na jeden larp - měla by to být spíš setina, aby to proporčně odpovídalo).
Protože je spousta larpů o celkem vysoké politice vyžadující hodně šlechty.
Protože i když nejsem šlechtic, stačí mluvit a mluvit a šlechtic jsi.
Protože středověk pouze simulujeme na základě našich představ a hlavně myšlení 21. století.

Lonewolf, vloženo 19:15:44  11. 12. 2007

Uplne nejhorsi priklad tohoto vznikl letos na Zlenicich fakt jsem nepochopil proč invazní vojsko které uplně převalcovalo branící se vojsko krále Zlenickéhonavrhlo utvořit radu v které bude zasedat stará šlechta spolu s okupanty a královnou (vdovou po zavražděném králi) a této přiřknou právo veta ...

Louda, vloženo 17:45:27  11. 12. 2007

Jo Věk Hněvu víceméně fungoval.

Petrius: No Tyranií bych to nenazval, ale bylo to docela pěkné vládnutíčko :) Docela jsem se divil jak to zbaštili :-)
Imho je to docela dobrý nápad - na nějakou akci vzít relativně neznámýho schopnýho človška s bandou bijců a dát ho jako tyrana. Zajímavý - půlka starých harcovníků ho určitě bude chtít svrhnout ale pár lidí mu třeba začne podlézat :)
Akorát mě nějak nenapadá kde to uplatnit.

Daysir, vloženo 16:51:31  11. 12. 2007

Nerion - myslím že tohle se zásadně zlepšuje. A taky jde jenom o to jak hru nastavíš, o tom kdo tam je a proč tam je...

jinak funkční feudální systém podle mě fakt byl letošní Věk Hněvu. Až na to že to byl systém plný relativně drzých a hlavně ateistických či rovnou bezbřeze heretických vidláků to když to beru zpětně pěkně fungovalo...

Petrius, vloženo 16:24:11  11. 12. 2007

jasný kompromisy jsou na blití :-)

Hej chlapi vzpomínáte na Řád jak jsme si tam porulovali Tyranii? Bylo super vládnout lidem, které neznám ani jako hráč. Tohle byla jedna z mála her, kde jsem měl pocit, že model monarchie alespoň trochu funguje...

Nerion, vloženo 14:16:22  11. 12. 2007

ech, to je jasne, ze nikdo nechce hrat vidlaka plaziciho se prachem..jedine snad Drak na te Florii, co hral zebraka a Ismael na Ardavii..(mmch, zrovna na Ardavii nam Daysir jakozto vesnicanum vynadal, ze jsme nehrali uctu ke slechte, ale myslim, ze dav s pochodnema a vidlema tahnouci vybit upiry se do settingu hodil dost dobre :)

vynechme vesnicany s turinem!
me jde o to, ze ani pleticharici a vysoce postaveni hraci nejdou proti sobe, pokud se zrovna jedna o nejakou Velkou Vec, jako treba konec sveta a tak. myslim si, ze lecktery stredoveky despota by radsi chcipl i s celym zavsivenym svetem, nez aby podal ruku tomu nafrnenymu grazlovi, kterej poplival cest jeho rodiny tim, ze jeho pradedecek slapl na nohu jeho prababicce.

Louda, vloženo 13:01:06  11. 12. 2007

Protože vesničana který má právo 14 hodin denně okopávat tuřín nikdo nechce hrát.
Protože lidi nedokáží zahrát úctu ke šlechtě.
Protože každý si chce pletichařit a piklit a ne přemýšlet jestli i moje třetí dcera umře na mor.
Protože lidi mají přirozenou tendenci vytvářet řešící skupinky snažící se zachránit svět.
Protože hrát si na středověk s tím že já budu chudý rolník co umře ve 30, z vesnice se dostane 1 za rok na trh, má 12 dětí z čehož mu 8 umře, tlustou ženu co smrdí po cibuli a má jen tři zuby nikoho nebaví.

Fionor, vloženo 11:12:28  11. 12. 2007

Přesně.
Dnes na LARPu být šlechticem znamená jen, že máš větší hlasovací právo a větší šanci, že tě přiberou do nějaké rady.
Stěží zde už ale uplatníš právo zabít vesničana proto, že ti neuhnul z cesty a podíval se ti (drze) do očí. Skutečný šlechtic byl v takové situaci vždy v právu a v nejhorším zaplatil lénímu pánovi dotyčného drzouna nějaké symbolické odškodné.
A měšťané? Póvl, který možná má peníze, ale faktická moc nulová.

Uznávám, že by nikoho na hře nebavilo plazit se prachem, jen proto, že kolem zrovna prochází nějaký zeman, ale sedláka, který by se vzpěčoval vrchnosti by pověsili jeho vlastní sousedé (možná i rodina), aby snad někdo nepojal podezření, že souhlasí.

Nerion, vloženo 11:00:49  11. 12. 2007

ano, spravne, hura, at zije tyranie!!

vsechny takove ty republikanske senaty, rady a soudruzske komise hrozive jsou ZLO! jaktoze se vsichni vzdycky dohodnou na nejakem kompromisu? jak to, ze v realne historii lidstva fungovalo cela desetileti tolik totalit? v cem je ten rozdil mezi larpem a realitou, ktery neumoznuje, aby rekneme na Arthase konecne vzniklo neco jineho nez spravedliva demokraticka rada?

Fionor, vloženo 08:11:45  11. 12. 2007

Výchozí podmínky. Historie se opakuje.
Ne, fakt, hráči LARPů obecně mají tendenci k jisté monotónosti a stále stejnému řešení problémů. Tohle byla osvěžující změna.
Vždycky jsem úplně na nervy, když někdo navrhne utvořit městskou/zemskou/jakoukoli radu, která bude vládnout. Jako by svrchovaný vládce (potažmo tyran) bylo něco neslušného.
Já tyranii na LARPech fandím. Je fakt, že hráč, který je v takové pozici stojí opravdu proti všem a i kdyby vládnul moudře, tak se ho pokusí svrhnout, ale když má sehranou gardu a nebojí se naprosto bezprecedentního popravování (co on, ale hlavně jestli to dovolí organizátoři), tak se to celkem dá. :)

Jaký je váš názor na nepřirozenou demokracii a republikánské tendence na akcích?

ACE, vloženo 17:47:39  10. 12. 2007

Sakra sakra Lone je mluvčí :-) ... ale článek jako takový je pěkně napsanej a je dobře, že vyznívá pro Larpy velmi pozitivně.

Ad. 1968 - a nevěřte všemu co mediální hvězdy říkaj, 68´ si z toho udělali hráči sami, mi jim dali jenom prostředky :-)

Lonewolf, vloženo 22:43:52  07. 12. 2007

Jo a já ho organizoval akorat to bylo fantasy a ne scifi :oD

Louda, vloženo 21:33:33  07. 12. 2007

Lol, PB s Lambrou a na tom hroním obrázku je Tomš ne? :-D

Fionor, vloženo 17:01:31  07. 12. 2007

Zajímavé... Už i proto, že ten Fantasy rok 1968 jsem do jisté míry spoluorganizoval... :)

A tuším , že to byl zrovna Pirosh, kdo pozval spřátelené armády... :-D

« ««   79   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php