15:42:24
27. 11. 2024

Místnost
Poradna v nouzi - úřední, přírodní a jiné katastrofy
Ocitli jste se v nouzi? Dušičku vám pofoukáme v Duté vrbě, zanadávat si můžete ve Ventilačce , ale tady se vám dostane praktické rady a pomoci.
Bojujete s úředním šimlem? Chcete být připraveni, kdyby vás zastihla přírodní katastrofa nebo prostě vědět „jak na to“ ve složité situaci?

PŘIJĎTE SE PORADIT.
SPOLEČNĚ ZASTAVÍME I SPLAŠENÉHO VELBLOUDA!

Místnost má od 20:31:17  19. 02. 2004 pronajatou verlit

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   364   »» »

Felix, vloženo 10:44:15  25. 02. 2008

no ale já mám vážný důvod! poslali mi jiné zboží, než jsem si objednal!
to přeci není moje chyba, opravdu musím platit poštovné?

Jeremius, vloženo 17:21:09  24. 02. 2008

Mas 14 dnu na vraceni zbozi bez udani duvodu. Postovne budes platit ty.

Felix, vloženo 09:53:30  24. 02. 2008

Otázka: V internetovém obchodě prodávájícím elektroniku jsme si objednal zboží. Část zboží mi však přišla jiná, než jsem si objednal.
Co se v tomto případě dělá? Samozřejmě se jim v pondělí ozvu. Ale to jim mám špatné zboží poslat zpátky a oni mi pošlou to správné? Kdo v tomto případě platí poštovné?

Felix, vloženo 09:49:32  24. 02. 2008

Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových se jmenuje jedna instituce. A ta by klidně právě tohle dělat mohla...

Jeremius, vloženo 20:56:04  12. 02. 2008

Jeste se vratim k laserove operaci dioptrii. Je tu nekdo, kdo ma odborny prehled o jednotlivych ocnich klinikach? Premyslim, jestli Gemini nebo Lexum, pripadne jinde.

verlit, vloženo 08:03:13  12. 02. 2008

Aha, to bude asi jako s jakýmkoli jiným státním majetkem, ne? (Ne že bych věděla, jak to s ním je, ale princip bude, předpokládám, tentýž)

Aes Sedai, vloženo 07:52:59  12. 02. 2008

Jj, tak to je. Mě spíš šlo o to, kdo ten stát v tom případě zastupuje, kdo o tom rozhoduje, prodává, apod.

verlit, vloženo 22:01:28  11. 02. 2008

Odmítnou lze obojí a pak stát stejným způsobem nejprve prodá dům, uspokojí věřitele a když něco zbyde, je to jeho.

verlit, vloženo 22:00:49  11. 02. 2008

Tak jsem to pohledala a dluhy se dědí jen do výše děděného majetku. Jinými slovy pokud nějaký majetek zůstal, ale zároveň jsou dluhy, tak se nejprve musí vypořádat dluhy a teprve když něco zbyde, tak se to zdědí.
Pokud majetek není, dluh zanikne. Čili poučení - pokud máte dluhy, majetek dřív než umřete hezky roztočte!

Narwen, vloženo 21:58:44  11. 02. 2008

to je jedna z mála věcí, co si pamatuju z občanky ;) Pokud vám třeba zemře příbuzný s domem na jedné straně, ale s nějakým dluhem na straně druhé, tak si můžete nechat ten dům, ale musíte splatit i ten dluh a nebo odmítnete dům i dluh ;) I když je fakt, že kdo má dluhy, tak moc domů už nemá..

Aes Sedai, vloženo 21:54:17  11. 02. 2008

Dědictví, které nikdo nechce, si nechá stát... Ale jak je to přesně s dluhy, kdo to musí zaplatit, nevím.

verlit, vloženo 21:47:52  11. 02. 2008

To je docela nefér k věřitelům, ne?

Krtko, vloženo 21:47:26  11. 02. 2008

aes: a čo sa s nimi stane?

Aes Sedai, vloženo 21:44:15  11. 02. 2008

Jo, můžeš.

verlit, vloženo 21:42:27  11. 02. 2008

Aes: Člověče, nejsem si jistá. Skoro bych řekla, že se můžeš zříct "plusového" dědictví, ale nejsem si jistá, jestli můžeš odmítnou zdědit dluhy.

Aes Sedai, vloženo 21:41:29  11. 02. 2008

Ale taky nemusí, dědictví se lze zříci...

verlit, vloženo 21:39:51  11. 02. 2008

Ne, prostě jen musí splatit své dluhy. Takže má exekuci, když nepracuje (což je obvykle ten případ), tak se mu částka strhává ze sociálních dávek a vzhledem k výši sum, na které jsou lidé schopni se zadlužit (jedna naše zaměstnankyně, pracující na částečný úvazek za zhruba 8 tis. čistého, má dluh přes třičtvrtě milionu), jejich dluhy podědí jejich děti a možná i vnoučata.

Narwen, vloženo 20:19:38  11. 02. 2008

A co se stane s takovým člověkem, kterému ten osobní bankrot odmítnou? Jde do vězení? Jde pod most?

verlit, vloženo 16:19:11  11. 02. 2008

Ještě pár doplňujících podrobností k osobnímu bankrotu:

dlužník bude žít 5 let na životním minimu (momentálně 3120 Kč v případě jedné osoby bez dětí)

po celou dobu musí pracovat, nelze tedy použít oblíbené řešení v případě exekucí, kdy se dlužník práci vyhýbá

souhlasit musí všichni spoludlužníci a také věřitelé v případě, že by bylo po těch 5 letech splaceno méně než 30% dluhu

Soud má právo návrh odmítnout v případě, že:

1. Jestliže dlužník sleduje nepoctivý záměr.


2. Jestliže byl návrh na oddlužení podán osobou, o jejímž návrhu na povolení oddlužení již bylo v minulosti rozhodnuto - formou oddlužení lze totiž „vynulovat“ své závazky pouze jedenkrát za život.


3. Pokud dosavadní výsledky dokládají lehkomyslný či nedbalý přístup dlužníka.


4. Pokud by formou oddlužení byli nezajištění věřitelé uspokojení v částce nižší, než činí 30 % jejich celkové pohledávky, pokud s tím tito věřitelé nesouhlasí.


Hlavně bod 3 znamená, že právě ti, kdo si bezhlavě půjčují vlevo vpravo, nikde nic nesplácejí a dál se zadlužují, nemají šanci uspět.

verlit, vloženo 16:06:34  11. 02. 2008

Narwen: Zjednodušeně řečeno oddlužení, pokud máš takové dluhy, že je jasné, že je během života nemůžeš splatit, je to způsob, jak se jich zbavit.

« ««   364   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php