15:23:52
27. 11. 2024

Místnost
Poradna v nouzi - úřední, přírodní a jiné katastrofy
Ocitli jste se v nouzi? Dušičku vám pofoukáme v Duté vrbě, zanadávat si můžete ve Ventilačce , ale tady se vám dostane praktické rady a pomoci.
Bojujete s úředním šimlem? Chcete být připraveni, kdyby vás zastihla přírodní katastrofa nebo prostě vědět „jak na to“ ve složité situaci?

PŘIJĎTE SE PORADIT.
SPOLEČNĚ ZASTAVÍME I SPLAŠENÉHO VELBLOUDA!

Místnost má od 20:31:17  19. 02. 2004 pronajatou verlit

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   38   »» »

Genevieve, vloženo 11:50:01  21. 07. 2016

jo, to je vlastně pravda... jak jsem volala sanitu jedné paní, tak mi taky potom volali...

A damnit proto, že nikdo nevolal :-(

Eirellin, vloženo 10:23:46  21. 07. 2016

jj, potvrzuji :-) když jsem si teď při porodu volala záchranku, tak mi čtyři minuty na to zvonil mobil, a já si říkala, kdo mi to volá v jednu v noci, na displeji jakési číslo, ne 155... a ozvala se ta pani, co jsem s ní předtim mluvila, že už ke mně jedou, a v kterym že jsem kdyžtak patře... takže se jim tam to číslo někde zobrazí, uloží... ;-)

Vórima, vloženo 06:07:05  21. 07. 2016

Proč dammit? Jinak jo, na 158 (i na ostatních linkách) vidí, jaká čísla jim volají, aby případně mohli zavolat zpátky.

Genevieve, vloženo 23:47:13  20. 07. 2016

Damnit... a to mají moje číslo i když jsem jenom volala 158? Jakože už jsem byla doma, tak jsem hlídku ani nepotkala, jenom projížděli kolem.

Vórima, vloženo 07:46:05  20. 07. 2016

Genevieve: Nerad to říkám, ale myslím si, že nechytili, jinak by ti volali, aby jsi ho identifikovala. Alespoň tak to bylo, když se to samé stalo Shaice.

Klair, vloženo 23:42:53  19. 07. 2016

a moje zkušenost je taková, že jsou na policii většinou velmi vstřícní, tak hodně štěstí

Arenga, vloženo 20:42:35  19. 07. 2016

já bych se zkusila obrátit na nejbližší služebnu v místě bydliště

Genevieve, vloženo 18:01:51  19. 07. 2016

Dotaz, možná někdo budete vědět.
Včera jsem nahlásila, asi kolem čtvrté ráno, na policii onanistu, který mě tak nějak obtěžoval před naším domem. Naštěstí se nic nestalo, já utekla, on utekl, všichni jsme běželi, a když jsem se dostala domů, tak jsem volala a říkali, že to pojedou obhlédnout. Jenom by mě poměrně hodně zajímalo, jestli se jako podařilo ho chytit nebo ne. A přijde mi blbý s tímhle volat 158, tu nějak cítím pro víc akutní případy než moje ujišťování no.

Cemendriel, vloženo 19:59:16  18. 07. 2016

Má asi smysl se s tím obvoďákem nejprve zkusit v klidu pobavit. Jestli by mu nemohl předepisovat něco jiného nebo jestli se to dá nějak řešit. Většina doktorů je svolných k nějakému rozumnému dialogu s příbuznými.
Obecně tihle závislí lidi jsou dost vynalézaví a když mu to nebude psát praktik, pravděpodobně si to sežene někde jinde. Takže by to chtělo se spíš domluvit na nějaký postup, jak ho toho zbavit - nedá se to zase úplně ze dne na den vysadit.

Z právního hlediska má nárok nahlížet do dokumentace jenom pacient nebo osoba, kterou pacient určil - takže ano, pokud byste měli plnou moc.

Elaine, vloženo 19:08:45  18. 07. 2016

Mám prosbu, nevím jestli na místní lékaře, ale... v partnerově rodině je člověk závislý na lécích (neurol), který mu předepisuje obvoďák. Je nějaký postup, jak zajistit/zjistit, nebo poslat kontrolu z ČLK, že dlouhodobě předepisuje lék, který způsobuje závislot?
Může se vůbec přímý příbuzný u lékaře dožádat zdravotní dokumentaci, případně vysvětlení?
Díky.

Arenga, vloženo 14:18:52  06. 07. 2016

jo, to jsem chtěla napsat, neschopenka i ošetřovačka se vystavují až tři dny zpětně, není to problém a doktor to podle mě ani nemůže odmítnout

co se týče omlivenky od doktora, záleží, jak to máte nastavené v práci - někde pokryje klidně celý den, někde se na to šlape, někde pokryje prvnou pracovní dobu a pružnou ne

a po pravdě, nepamatuju si, kdy se mi něco odařilo vyřešit u lékaře mimo mojí pracovní dobu - jo, zubaře vlastně, protože k ten ordinuje mezi 17-19 hodinou večer. občas to zvládnu v pružné části pracovní doby, ale většinou se to prostě nedá - zvlášť, když se člověk někde objednává a je tam nával, tak je rád, že ho prostě na nějakou hodinu ve slušném termínu objednají.

Aditu, vloženo 13:28:12  06. 07. 2016

Gen: ano, můžeme, a není s tím problém :) Jen mám už léta lékaře několik set metrů od domu a většinu věcí řeším v souladu se zákonem mimo pracovní dobu. Tohle je po letech první situace u něj, kdy to prostě nejde.

Aditu, vloženo 13:25:20  06. 07. 2016

Potvrzeno lékařem - neschopenka se vystavuje až tři dny zpětně, kdybyste to někdo do budoucna potřeboval.

V krku mě už bolí míň a než ztrácet peníze na neschopence, vezmu si na těch pár dní dovolenou.

Čistě ze zájmu mi šlo o to, jak se řeší, když jsem pravděpodobně infekční, nechci nikoho nakazit, a omluvenka k doktorovi pokryje čtyři hodiny z šesti potřebných (v případě, že budu práce schopná). Nikde jsem se toho nedopátrala, takže to asi bude na napracování.

Genevieve, vloženo 09:27:08  06. 07. 2016

teda do práce! -.- :-D

Genevieve, vloženo 09:27:02  06. 07. 2016

ale teda osobně si myslím, že ti neschopenku aspoň na čtvrtek a pátek hodí. Nic mu to neudělá a s tím co píšeš je dementní tě posílat do školy.

Genevieve, vloženo 09:26:15  06. 07. 2016

Aditu: ono se to nepíše od hodiny pokud vím, takže to máš kryté na ten den a pokud is pamatuju, tak to opravdu jde třeba o den dva i nazpět, je to na domluvě s lékařem.

No a kdyby to nebylo na neschopenku, tak bych to ve skutečnosti řešila jako ve škole. Prostě omluvenku od lékaře a řekla bych v práci, že jsem byla u lékaře. Vy nemůžete výjimečně v pracovní době k lékaři? (fakt nevím, pro mě by to byl docela problém) :-)

Aes Sedai, vloženo 09:18:32  06. 07. 2016

Teď uř nejsem v pracovním procesu, ale už tehdy platilo, že doktor mohl vystavit neschopenku i zpětně, nevím, jestli 2 nebo 3 dny.
Stalo se mi, že jsem zůstala doma, protože mi bylo zle, pak se z toho vyvinula angína, takže mi to doktorka omluvila i s tím, co jsem byla doma.
Záleží i na vztazích, jak máš ochotného doktora.
A že by tě nenechal doma to asi s bolením v krku nehrozí.

Aditu, vloženo 00:45:33  06. 07. 2016

To by vyžadovalo, aby se zaměstnavatel vyskytoval v 21. století.

Fionor, vloženo 00:36:19  06. 07. 2016

Neřeší podobné eventuality sickday? Alesoň já to mám ve smlouvě tak, že na první tři dny nemoci, když ještě není jasné, zda to je na doktora, nebo čekám na výsledky) je můžu uplatnit - stejně jako na péči o jiného nemocného.
Ale nevím, zda se tě týkají.

Aditu, vloženo 00:03:05  06. 07. 2016

Přátelé, mám tu takovou prekérku a s ní související dva dotazy:

Můj lékař ordinuje vždy jen půl den a střídá jeden den dopoledne, druhý odpoledne. Mám trochu problém v tom, že k nachlazení ze včera se přidalo dnes ještě opravdu ošklivé bolení v krku a radši bych, aby to viděl (pokud to, samozřejmě během zítřka nezmizí nebo se to hodně nezlepší). Ve čtvrtek to zrovna jako na potvoru vychází tak, že ordinovat bude až odpoledne.

1. Kdyby náhodou došlo na neschopenku, pokryje i čtvrteční dopoledne, kdy bych místo práce čekala doma, až začne ordinovat? (hádám, že ano, ale jsem trochu mimo)
2. Kdyby mi řekl, že to nic není a ať si nevymýšlím a padám pryč, co z pracovně-právního hlediska? Dovolené se nebráním (a asi nebude ji problém dostat), zajímá mě jen teoreticky, jestli a jak je to někde řešené...

« ««   38   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php