07:28:06
28. 11. 2024

Místnost
Poradna v nouzi - úřední, přírodní a jiné katastrofy
Ocitli jste se v nouzi? Dušičku vám pofoukáme v Duté vrbě, zanadávat si můžete ve Ventilačce , ale tady se vám dostane praktické rady a pomoci.
Bojujete s úředním šimlem? Chcete být připraveni, kdyby vás zastihla přírodní katastrofa nebo prostě vědět „jak na to“ ve složité situaci?

PŘIJĎTE SE PORADIT.
SPOLEČNĚ ZASTAVÍME I SPLAŠENÉHO VELBLOUDA!

Místnost má od 20:31:17  19. 02. 2004 pronajatou verlit

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   46   »» »

Aes Sedai, vloženo 17:02:48  25. 02. 2016

Tak to pr, byly to zákopové války, ale nevšimla jsem si, že by někdo někdy druhé hrubě urážel. Ani, že by tam někdo vyzýval k násilí.

Mám pocit, že si trochu věci překrucuješ tak, aby se ti to hodilo. ;)
Jestliže je nějaká komunita a má pravidla a má správce, tak ten na to dohlíží a má zakročit, pokud jsou pravidla porušena hrubým způsobem. Když to nedělá, je třeba ho upozornit, aby svou funkci plnil.
Tady správce i v zákopových válkách svou funkci plnil, upozornil, případně mazal, pokud bylo něco přes čáru.
FB to neplní, tak ho nutíš k tomu, aby plnilo. Protože není žádoucí, aby se podněcovala náboženská či rasová nesnášenlivost a vyzývalo k násilí. Mně to prostě vadí, když to čtu. Ať si založí vlastní komunikační systém ti, kdo to chtějí tajně dělat, ale neotravují tím ostatní.
Správce je má upozornit, že takhle nee a případně je smazat. Další postihy z toho nemají, pokud na ně nepřijde policie.
A ještě k tomu osobnímu: představ si, že bych pořád někoho takového napomínala já, jakožto jeden z diskutujících. Co se stane?
1. budu zahlcena nenávistnými vzkazy, které budou patrně převažovat, protože většina slušných lidí raději z diskuze uteče.
2. nějaký idiot si zjistí, kde bydlím, a třeba začne u mě, když si ho dovolím napomínat.
3. případně si příspěvků všimne policie sama, dotyčný dostane podmínku, na víc to nevidím, a pak si řekne, ona mě bonzla úřadům, protože mě napomíná, půjdu si to s ní vyřídit. Třeba takto.
A dál když tak v Denní věštci.

Hallorn, vloženo 15:57:10  25. 02. 2016

Sheritra: Nic, slova mi nevadí. Papír snese všechno a internet ještě víc. Činy by mi vadily.

Aes: V naší společnosti je trestné kde co. Třeba naše zákopové války blahé paměti ve Svatyni by se taky daly označit jako hanobení vyznání (ať už věřících, nebo ateistů). Kdyby to někdo "poslal výš", tak má půlka taverny přinejmenším hodně velké nepříjemnosti se zákonem. Byla bys raději, kdyby to někdo udělal? Já ne.

Aes Sedai, vloženo 13:35:55  25. 02. 2016

Ale je pravda, že po těch zkušenostech netuším, jestli to ještě vůbec má cenu proti takovým hovadům bojovat, když to stejně nikdo neřeší.

Aes Sedai, vloženo 13:34:03  25. 02. 2016

Vnímám to stejně jako Arenga. Rasistické výroky jsou v naší společnosti trestné. Mohla bych je hodit do pošty a poslat policii. Ale já je nahlásím jen tomu, kdo může dotyčné upozornit, že je to nevhodné a nemá se to tam objevovat.
Čili je to dle mého svědomí dobré řešení, které člověka nedostane do potíží, jen ho upozorní.
A sama nemám energii a čas na to, sedět pak hodiny u počítače a hádat se s nějakýma fašounama.

Arenga, vloženo 13:25:17  25. 02. 2016

Hallorn: ono nemusí jít hned vyloženě o šikanu, ale jsou situace, kdy se, zvlášť menší dítě ještě neumí vymezit a pak je podle mně v pořádku, když to řekne dospělému - když byla Radmi v první třídě, jeden kluk jí a kamarádce začal sprostě nadávat - tak prostě šly a řekly to a já jsem jí doma řekla, že udělala dobře. Pokud by byla dejme tomu v páté třídě, myslím, že už by si takovou situaci měla umět vyřešit sama a teprve, kdyby to nepomohlo či se verbální útok stupňoval, tak to jít říct. Takže je to samozřejmě hodně o věku.
Samozřejmě, pokud dítě ve škole žaluje věci, které jeho ani nikoho jiného nepoškozují, tak je to jiná věc. Rozumný učitel pak takovou stížnost doufám ani nevyslechne - na druhou stranu se spíš obávám, že děti se bojí říkat i to, co někoho poškozuje, protože je jim implantováno že "žalování je zbabělé" a ony často neumí rozlišit, že určitý typ sdělení informací chce naopak občas docela statečnost a že některé věci je říkat potřeba

co se týče rasistických či jinak nenávistných komentářů, není to podle mne srovnatelné s tím, že někdo kouří za školou - tohle nejsou klukoviny, tohle jsou věci, které jsou (potenciálně) společensky nebezpečné a lidé by před nimi oči zavírat neměli - tvářit se, že jsem nic neviděl a neslyšel a jít jinam, je totiž zbabělost, ne to, že to člověk nahlásí

Genevieve, vloženo 13:19:00  25. 02. 2016

a abych odpověděla Aes, protože nadále považuju další debatu za bezpředmětnou a nemám potřebu přesvědčovat Hallorna o svém názoru :)

nemyslím si, že něco jiného jde dělat. Maximum, co ty jako uživatel můžeš udělat je, že to nahlásíš. A tam si můžeš vybrat, takže můžeš zkoušet různé věci (od je to spam po nemyslím si, že tohle patří na fb nebo jak to tam je). Pokud vím, jiné možnosti moc nemáš. Dobré je si to zablokovat. No a pokud tě to hodně obtěžuje či víš, že se tam třeba něco chystá a tak podobně (pokud do obsahu skupiny vidíš a přečteš si tam, že se chystají na nějaký lynč nebo já nevím), tak zkusit média. Policie tady nezmůže většinou nic moc no. Ale to mi přijde jako velice krajní řešení, spíš zkus ještě klikat no :-)

Sheritra, vloženo 13:12:27  25. 02. 2016

Hallorn: To by mne pak zajímalo, co by ti lidé museli napsat horšího, aby to připadalo přes čáru i tobě...

Hallorn, vloženo 13:01:08  25. 02. 2016

Arenga: Pokud je to šikana ve škole, tak samozřejmě nic nemám proti tomu, aby to žák řešil přes rodiče a učitele.
Tím žalováním učitelce, které se mi protiví, myslím spíš situace, kdy žáci kouří za školou, přinesou do školy pornočasopis, rozbijou okno bačkorou, nebo něco takového. Což si myslím že se spíš blíží te situaci s "černými a nožem" co tu prezentovala Aes.

Arenga, vloženo 12:28:45  25. 02. 2016

no, on je hlavně názor a názor, že jo - to, že nesouhlasíme s názoru druhých, ale respektujeme, je a mělo by být normální
na druhou stranu je ovšem dobré si uvědomit, že jsou některé názory, které jsou už řekněme přes čáru a za jistých podmínek taky trestně stíhatelné či žalovatelné

Hallorn: psal jsi, že je nedospělé a zbabělé žalovat paní učitelce - na druhou stranu je to pro děti často ta nejlepší obrana - samozřejmě, že zalovat úplně všechno není úplně OK, ale na druhou stranu, jsou věci, o kterých by učitel ve škole vědět měl a které dítě už prostě není schopné si vyřešit samo - a komu jinému by to v té škole měl říct, než učiteli (jasně, doma rodičům, ale pokud se něco nežádoucího děje ve škole, učitel by měl být informován - a taky by to měl řešit)

Genevieve, vloženo 10:00:05  25. 02. 2016

Orki: vnímám velký rozdíl mezi "nesouhlasím s jeho názorem" - to nechávám být, to je každého věc a "spam/hacknutý účet" - obojí mi přijde nebezpečné hlavně pro toho samotného uživatele, který se to prostě nemusí dozvědět... jak říkám, tím, že jsem nedávno nahlásila porno se to týpek dozvěděl. Jinak neměl ani šajnu.

Orki, vloženo 09:38:00  25. 02. 2016

Hallorn má na mysli asi správce jako administrátory systému.

Jinak já to vnímám taky problematicky: pokud jde o tvoji stránku, skupinu, pak máš určitě možnost se s dotyčným bavit, nebo ho zablokovat, ze skupiny vyhodit atp. To je přímé řešení. Za jeho zády ho nahlásit "vyšší autoritě" se mi opravdu protiví z principu.
Třeba takový Fionor. Jakkoliv s ním v mnoha postojích a názorech zdaleka nejsem za jedno a leckdy mě rozčiluje :) tak konfrontuje protivníka přímo což oceňuji.

Genevieve, vloženo 00:14:55  25. 02. 2016

správce dostane echo, že se něco takového děje... jestli může zasáhnout nebo to nějak řešit nevím, ve skupinách, kde jsem správcem jsem tohle ještě neřešila, ale já mám všechny tajné, takže se tam málokdy někdo dostane a hacknutýho jsem měla jenom jednoho známého no...

Sheritra, vloženo 00:06:34  25. 02. 2016

Pokud někdo napíše "pojďme vzít nože a ty černé kurvy vyzabíjet", tak ho neomlouvá ani to, že byl opilý nebo je prostě "jen" blbý. Tohle už je hodně za hranicí. A rozhodně jsou tyhle poznámky i samy o sobě dost nebezpečné - jsou lidi, co jsou opravdu schopní vzít nože a s pocitem, že za nimi stojí většina, na někoho zaútočit.

Ale zatím se teda Aes moc rady nedostalo;)

Hallorn, vloženo 00:00:54  25. 02. 2016

Takže to funguje automaticky a žádní správci v tom nejsou zapojeni?

Genevieve, vloženo 23:52:50  24. 02. 2016

myslím, že to vidíš nějak dramaticky. Pokud něco nahlásíš na fb, tak se stane to, že tomu někomu přistane zpráva o tom, že jeho obsah byl nevhodný a byl smazán (pokud ho někdo shledá nevhodným). Dostane upozornění a to je jakoby všechno. Pokud se to opakuje, tak se často stane, že pár kámošů musí říct, že tvůj profil je tvůj profil a řeší se, že byl hacknutý.

Ale policajti v tom nehrajou žádnou roli. Pokud nehlásíš tím stylem, že voláš na policajty, že je něco ošklivýho na fb.

Hallorn, vloženo 23:26:12  24. 02. 2016

Klair: Tady nemluvíme o fyzické šikaně ve škole. Mluvíme o tom, že někdo napsal pár hloupých slov někam, kam neměl. Možná z blbosti, možná byl ožralej nebo sfetovanej. Teď má možná problémy s policajty (Pokud sám není policajt, což pravděpodobně je).

Klair, vloženo 22:50:14  24. 02. 2016

nevidím důvod, proč by mi měl někdo do klubů, kam to nepatří, házet porno. Nahlašuji. stejně tak jsem nahlásila na Pinterestu několik uživatelů. Ne, nechci se na porno koukat. Mimochodem, mám pocit, že registrací na fb nebo pinterest potvrzuješ, že právě tohle dávat nebudeš... a upřímně - jako proč nežalovaž paní učitelce, když vidím, že pepíčkovi vyhodili svačinu, načůrali mu do tašky a roztrahli mu sešit? Kdy to kdo bude řešit, když ne já teď?

Hallorn, vloženo 22:38:17  24. 02. 2016

Verlit: Nedospělé a zbabělé je žalovat paní učitelce, správcům, fízlům a podobně. Tenhle národ je tím proslulý a naše rodina kvůli tomu měla v předchozích dvou totalitách problémů víc než dost.
Nevím jak to chodí na FB, ale předpokládám, že majitel FB profilu si může mazat příspěvky, které mu tam lidi napíšou. Něco jako správce místnosti tady. Takže buďto si to smaže a pak je vše OK, nebo mu to nevadí a pak je na tobě, jak se zachováš. Buďto se s autorem nevhodných příspěvků pustíš stejnými zbraněmi do křížku, nebo prostě na tu stránku přestaneš chodit (případně doporučíš ostatním, aby na ni nechodili). To jsou hned dvě čestná řešení jak se s tím vypořádat.

Genevieve, vloženo 22:33:41  24. 02. 2016

i blbec je nebezpečný. I blbec na fb může udělat víc škody než užitku.

A upřímně, porno ve skupině kam nepatří mě vadí dost. Hodně často si prohlížím fb ve škole nebo o pauze v práci, když jsem na akci s dětmi a mám pauzu, v mhd... a upřímně mě vadí, když by mi takhle v telefonu nebo počítači viděl porno. Je to pro mě narušování a nelíbí se mi to. A nevidím jediný, nejmenší důvod abych něco takového musela vidět na fb či kdekoliv jinde, pokud na to nekliknu sama. Proto mám zablokované reklamy a proto nemám ráda, když tyhle reklamy na mě vyskakují na fb.

Hallorn, vloženo 22:28:05  24. 02. 2016

Mně prostě bonzování, nebo nahlašování (říkejte si tomu jak chcete, je to totéž) vadí. Pokud bych viděl jak osoba X vytahuje na osobu Y zbraň, nebo pěsti, tak to je něco jiného, to bych zakročil. (Už jsem se v takové situaci ocitnul.)
Ovšem pouhá slova (nebo porno, nebo cokoli jiného) bych nenahlašoval, ani nepenalizoval. To je pouhý projev lidské hlouposti a nikoho nebolí. Maximálně tak je na správci, aby podobný nevhodný příspěvek smazal.
Prostě - blbci co dělají tyhle úlety na diskusních fórech jsou jedna věc, bonzáctví je věc jiná. Ale obojí je pro mě morálně nepřípustné.


No a když si napíšou na SZ tak co? To si myslíš, že pokud by náckové nebo někdo podobnej chtěl uspořádat pogrom, že jsou tak blbí, aby si to psali na FB? Nebo přes mail, nebo telefon? To by mohli jít rovnou na nejbližší policejní stanici a tam to všechno vyklopit.
Kdepak. Konspirace se dělá jinak, a ti, kdo jsou opravdu nebezpeční, to vědí.

« ««   46   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php