|
Ahojky dovolím si trochu delší recenzi, nebo spíše kritiku představení, na kterém jsem dnes byl a z kterého mám lehce potřebu se "vypsat".
Kytice aneb neočekávané zklamání v divadle Semafor - dnes jsem byl podruhé na představení Kytice v divadle Semafor. I když po prvním představení jsem byl v hodnocení relativně shovívavý a hodnotil jsem představení jako relativně dobré, samozřejmě zjevně nedosahující kvalit z dob Josefa Dvořáka v roly polednice a vodníka, Jitky Molavcové jako dívky s kytarou a "s šátky", Dády Patrasové a samozřejmě pana Suchého jako poustevníka či lesů pána apod., dnes bohužel musím říci, že představení pokud není v excelentní sestavě dnešního mládí divadla Semafor, tak není ani relativně dobré ale spíš velmi slabé. Samotný text představení je upravený a od audio záznamu z dávných let se v mnohém liší a po hříchu vždy k horšímu, například zcela překopaná Polednice, dříve excelentní a sršící humornými nápady (patrnými i z audio záznamu - video buhům žel co vím není) je jedním z nejslabších míst a to i přes snahu dvou jejich kvalitních protagonistů ze starší generace současného divadla Semafor. Kamenem úrazu je potom alternace klíčových dívčích rolí. Při prvním shlédnutí jsem obsazení postav jakž takž zkousl a některé jednotlivé ne příliš kvalitní herecké ale také zpěvácké výkony jsem v rámci celku pominul, v dnešní repríze to již nebylo možné. V hlavní dívčí "několika-roly" mě zklamala Veronika Kubařová, která nezvládá jako zpěvačka a stejně tak je nepřesvědčivá jako herečka, což nelze pominout vzhledem k tomu, že hraje polovinu klíčových dívčích postav (dívka ve Svatební Košili, Dornička ve Zlatém Kolovratu, dívka ve Vodníkovy), zbytek "zkázy" dokončila potom Vanda Hauserová jako Marie ze Štědrého dne a bohužel i jako Daisy v Zlatém kolovratu, zpěv i herecký projev zcela matný, a celkový dojem budila spíše jako ochotnice zkoušející si svou roly v koupelně než jako profesionálka na jevišti. Zbylý špatný dojem už byl jen dílem dalších drobností slabé Leony Černé jako macechy v Kolovratu (bohužel jsem ji měl při obou reprízách) a poustevníka, kterého úplně nezvládá ani Michal Stejskal ani Pavel Švestka jakožto dvě alternace této postavy, ale omluvou jim budiž, že by měli konkurovat původnímu výkonu pana Suchého, což lze asi jen opravdu těžko. Něco dobrého na závěr, překvapivě dobré jsou obsazení mužských rolí zejména král (Otto Weiss) a umrlec (Tomáš Novotný) jsou výrazně nad průměrem a jejich výkony jsou velkými světlými body představení. A samozřejmě není co dodat k výkonu pana Suchého a paní Molavcové, škoda jen, že si v obnovené premiéře přisoudili více méně jen role rádoby průvodců - potulných flašinetystů Františky a Baltazara, plnohodnotně účinkujících až v poslední baladě Bludička ... rozhodně by jim i představení slušelo více prostoru pro jejich herecký um, který by možná pozvedl i jejich o dvě generace mladší kolegyně a kolegy.
Suma sumárum, chystáte-li se na Kytici a nebo jste dokonce velkými fanoušky audio záznamu tohoto původního představení divadla Semafor dávejte si bedlivý pozor na obsazení představení na které půjdete a v případě výše uvedených raději volte jiný program a jiný termín, neboť byste byli možná stejně rozpačití jako dnes večer já. |