23:34:53
27. 11. 2024

Místnost
Kulturismus - turistika světem kultury
Vítejte v malé místnůstce věnované kultuře! Kdo by to byl řekl, že? :) Ale co tady? Tak zde se od vás očekává, že sem budete psát své zážitky, dojmy, recenze a tipy na různé kulturní akce, jako např. výstavy, divadelní představení, ale vůbec spousta jiných vystoupení a událostí související s kulturou. Tak se pohodlně usaďte a podělte se :)

Pochlubte se, kde jste byli a kam se chystáte! Zvlášť pokud sepíšete nějaký názor na divadelní představení, bude tento názor/recenze uveden/a ve vývěsním štítu, protože nemůže býti lepšího doporučení, než doporučení taverníkovo :)

Kulturní přehled: www.bude.cz

Přehled divadel v ČR: www.divadlo.cz

Přehled hradů, zámků a jiných památek v ČR: www.zamky-hrady.cz


Místnost má od 20:34:32  23. 01. 2005 pronajatou Narwen. Spolusprávce: Činkapi. Isanan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   32   »» »

Deidre, vloženo 19:22:31  03. 06. 2008

Taky jsem chtěla říct

Dara, vloženo 13:38:24  03. 06. 2008

a co diskuze o nekonečně inteligentních věcech?

toomz, vloženo 12:52:11  03. 06. 2008

Právě o tom už asi týden přemýšlím, že bych to založil :) Svatyně určitě ne.

Klair, vloženo 11:10:55  03. 06. 2008

zkus Svatyni

Louda, vloženo 10:53:55  03. 06. 2008

Já myslím že všechny důležitý věci v životě jdou vyjádřit jednoduše.

Ale to už zacházíme do filozofický debaty. Máme vůbec v taverně nějakou místnost na filozofický plky o smyslu žití?

Fionor, vloženo 23:44:15  02. 06. 2008

Louda: Příliš jednoduché. Jednou z podstat tvorby filmu, divadla, knihy, symfonie, písně nebo i obrazu je to, že umělec by měl umět jednou jedinou jednoduchou větou vyjádřit o čem jeho dílo je. Samo, že obraz jednou větou nepopíšeš, ani děj filmu, ale nosnou myšlenku musíš umět vystihnout.
Pokud tu myšlenka má potenciál právě té jedné věty, je zbytečné cokoli formulovat a sluší se ji napsat jako epigram, ale některé mají tolik odstínů, že i symfonie je nedokáže zcela postihnout v jejich mnohotvárnosti. A jsou jiné (jednodušší, avšak nikterak méně závažné) které se pohodlně vejdou na prostor 3 minut a budou zcela vytěžené...
Hledání tajemství bytí bude v břitkém popovém sobgu působit plytce, ale freska nebo monumentální balet mohou nadchnout statisíce diváků...

Louda, vloženo 23:18:38  02. 06. 2008

Hmm myslím že někdo řekl " Pokud to nedokážeš říct ve 3 minutách, neříkej to vůbec."

A možná jsem to byl já.

Petd, vloženo 22:10:02  02. 06. 2008

inu taky se přidám
toomzi: nelze než s tebou souhlasit že velká část cd je jen sbírka písní, ale i tak to je a bylo vždycky. Jsou autoři kteří zvládnou celý ten čas plně využít ku sdělení a pak ve spoustě chvil oni stejně tak ostatní tvoří kratší formy. Ať už jsou to písničky z normálního alba best of nebo třeba Pro Elišku a jiné. A pak přijde chvíle kdy autor chce dělit víc a pak vznikají díla jako Odyssea(Petr Ulrych) či Nová syntéza(Blue Effect) a ze starších Dobře temperovaný klavír.

Lonewolf, vloženo 20:45:41  02. 06. 2008

Narwen: ono to vzniklo z obecne kulturni problematiky :D

Narwen, vloženo 20:35:27  02. 06. 2008

já jsem hrozně moc ráda, že tu vůbec někdo žije, ale není to spíš do stromu hudby? :) ale klidně si to tu dodiskutujte, to jako jo :)

Fionor, vloženo 20:32:56  02. 06. 2008

Právě z toho důvodu jsem se poslední dobou zaměřil na koncepční alba a rockové opery (The Wall, Dark side of the Moon, Prázdniny na Zemi, Dialog s vesmírem) nebo instrumentální soundtracky.
Ve srovnání s běžným poslechem jsou některé písně, jsou-li zasazené do správného kontextu, mnohem výraznější. Jsou li z tétoo vyzby vytržené, jsou často jen "dobré"

toomz, vloženo 20:13:50  02. 06. 2008

Jo, to je dobrý argument s tím CDčkem, ale z 95 procent je propojujícím prvkem něco jiného než hudba samotná - jinak řečeno, písničky fungují samy o sobě (v rádiu se nepouští vždy celé CD ale jeden track, nepočítám teda CD-nonstop na Rádiu 1 nebo podobné pořady, což je něco jinýho), propojenost je až druhotná.

PetrKor, vloženo 14:57:36  02. 06. 2008

Cigi: Záleží na tom, jaké album máš na mysli - Vlasta Redl-Na Výletě je typická ukázka prokomponovaného alba, kde každá písnička má smysl a logiku v rámci celku a proto je podle mě na roveň symfonii. Na druhou stranu kapela Sto Zvířat-Nikdy nic nebylo - jakkoli se mi to album líbí, je to "jenom" relativně náhodný shluk písní, který symfonii konkurovat svoji propracovaností nemůže... A samozřejmě, že se v "popíku" najdou hudebně a umělecky velmi hodnotná díla, ale kolik z nich je v Top 10 žebříčcích prodeje?

Cigi, vloženo 09:01:12  02. 06. 2008

Moc vám tady k tomu neřeknu, ani na jednu stranu, jen pár poznámek:
Měl bych brát u toho "dnešního popíku" jako celek jednu skladbu, nebo celé album? (Případně část alba?) Pokud ano ("skladba=věta", "album=symfonie"), pak i v tom "popíku" se najdou díla s velmi širokým záběrem a dost komplexní.

Jinak že je Andre Rieu tak v předstihu ve sledovanosti mě vůbec nepřekvapuje a je jasné, že je to tím, že dělá šou :-)

Louda: Peníze na opravu cest? A jakých, uprostřed Prahy, nebo k nějaké zapadlé vesničce? Myslím, že tady bychom dospěli k podobnému problému: Má být opravena cesta, která je ve velmi špatném stavu, ale skoro nikdo ji nepoužívá, nebo opravit skoro nepoškozenou cestu, která je ale více na očích. Je to zase o přerozdělování peněz a dost často jen na základě nějakého subjektivního pohledu, nejlépe jen od stolu.

Louda, vloženo 22:53:45  31. 05. 2008

Petrkor: Býčí bobky. Právě naopak, cesty by měla vést zvyšováním vstupného a ne přerozdělováním společných peněz které by měly být využity na projekty které zasahují opravdu všechny jako je oprava cest.

Toomz: Zrovna dneska jsem poslouchal CD Psalterie která hraje hudbu 15. století.

Lonewolf, vloženo 20:18:01  31. 05. 2008

Uz jsem to tady psal nekolikrat nikdo jim nerika ze nemaji hrat kvalitni predstaveni ale pokud ho chteji hrat tak at se zaridi takto:
a) soukromeho darce
b) hraji komercni predstaveni ktere zaplati naklady toho fajnoveho na ktere neprijde tolik lidi a tudiz se nezaplati
c) mohou to risknout a udelat i tak ale pak je potreba to predstaveni prodat

je to proste jako v jakemkoliv jinem bussinese
a s tim platem, ve vetsine divadlech jsou herci placeni od odehraneho predstaveni nebo pokud jsou clenove staleho souboru tak pravidelnym platem zkratka jako ten zednik. Samozrejme to jsou mizerne penize a proto delaji melouchy v nahravacich studiich, reklamach a filmech - je to rehole kterou si vybrali

Jsem rad ze jsi zminil prave Mozarta, jelikoz to byl krasny priklad toho jak se dela bussiness kdyz potreboval penize napsal neco nebo zahral neke kde z toho byly penize ale jinak si psal ohromujici veci. Zkratka muj model toho jak by to melo byt.

PetrKor, vloženo 12:25:32  31. 05. 2008

Louda: A tady je ten problém: Zedník dostane zaplaceno za hodinu - hudebníka, nebo divadelníka za hodinu nikdo neplatí - protože aby se zaplatil, tak by na koncerty muselo být astronomické vstupné. A proto jsou podle mě potřeba dotace...
Chápu argument, že lidé mají dostat jenom to co chtějí. Ale to příliš vede ke konzumnosti a pohodlnosti. A rezignaci na vlastní vývoj. Už samotný princip povinné školní docházky je na stejné bázi - musíme dotovat něco, co je pro lidi málo atraktivní, ale co je pro ně nutné, aby je to někam povzneslo... Protože dost často atraktivní věci nejsou totéž co kvalitní... Akorát lidi sami od sebe zaplatí jenom ty atraktivní věci...

toomz, vloženo 12:19:13  31. 05. 2008

BTW tohle je krásná ukázka, ještě nevím čeho, ale krásná ukázka:

Bolero s neznámým orchestrem, diriguje houslista Andre Rieu 744,547 shlédnutí
Bolero s berlínskou filharmonií a Barenboimem 202,047 shlédnutí
Bolero s berlínskou filharmonií a Karajanem 102,769 shlédnutí

Teď mi zkuste vysvětlit, jak je to možný :) Schválně se zaposlouchejte do těch nahrávek (stačí první minuta) a zkuste mi říct, proč ta první má o tolik víc shlédnutí.

Fionor, vloženo 12:06:10  31. 05. 2008

Může být... ale také asi jedna z mála skladeb, které si chci poslecnout naživo, protože CD mi nedá takovou dynamiku. :) A to je to proč se mi líbí. Tecnicky zajímavá - jen pár chytlavých tónů, ale úchvatná práce s dynamickým rozsahem.

toomz, vloženo 12:03:03  31. 05. 2008

Tak zrovna Bolero je popík jaxviňa :)

« ««   32   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php