14:44:39
27. 11. 2024

Místnost
Kulturismus - turistika světem kultury
Vítejte v malé místnůstce věnované kultuře! Kdo by to byl řekl, že? :) Ale co tady? Tak zde se od vás očekává, že sem budete psát své zážitky, dojmy, recenze a tipy na různé kulturní akce, jako např. výstavy, divadelní představení, ale vůbec spousta jiných vystoupení a událostí související s kulturou. Tak se pohodlně usaďte a podělte se :)

Pochlubte se, kde jste byli a kam se chystáte! Zvlášť pokud sepíšete nějaký názor na divadelní představení, bude tento názor/recenze uveden/a ve vývěsním štítu, protože nemůže býti lepšího doporučení, než doporučení taverníkovo :)

Kulturní přehled: www.bude.cz

Přehled divadel v ČR: www.divadlo.cz

Přehled hradů, zámků a jiných památek v ČR: www.zamky-hrady.cz


Místnost má od 20:34:32  23. 01. 2005 pronajatou Narwen. Spolusprávce: Činkapi. Isanan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   36   »» »

toomz, vloženo 20:08:59  28. 05. 2008

To ale přeci není žádná naivita! To je úplně jasná věc. Takže byste rádi zrušili dotace na kulturu od státu úplně? A co třeba ten co má rakovinu? Má umřít, protože na to nemá peníze? Opravdu se zkuste zamyslet nad těmi společnými hodnotami. Vzniklo by někdy české Národní divadlo, kdyby neexistoval náš národ? Co bychom dělali bez Dvořáka a Smetany? (myslím že bychom asi tak nějak splývali s Ukrajinou nebo Běloruskem)

Nemám dostatek informací o situaci ohledně petice. Ale o tom, že je potřeba podporovat a hledat nové společné kulturní hodnoty, o tom jsem přesvědčenej. A nevim jestli tyhle společný hodnoty mají být Lucie Bílá nebo Tomáš Savka... nevim nevim...

Adhil, vloženo 16:56:50  28. 05. 2008

Louda: Dotace jsou od toho, aby pomáhaly, ne? Není tedy nespravedlivé, že ti co vydělají nejvíc ještě nejvíc dostanou? Já tedy souhlasím s Toomzem, že jsou věci co se nedají poměřovat penězi, ale i když té lehké naivity nechám a pokouším se uvažovat tržně, stejně je ten dotační systém postavený na hlavu. Tak buď ať všichni dostanou stejně nebo pokud je dotace pomocí, ať dostanou víc ti co pomoc víc potřebují. Protože nakonec z hlediska tržní logiky "kdo si na sebe nevydělá, ať nejí" by taky nikdo nemusel dostat nic - v navrhovaném systému ale nevidím logiku ani z jedné ani z druhé strany.

Ale jak říkám, já jsem děsná naivka a tak plně souhlasím s Toomzem

toomz, vloženo 15:19:12  28. 05. 2008

Kultura se nedá poměřovat jenom penězi. Myslím (a doufám), že tam jde o trochu jiné hodnoty.
A pokud už si hrajeme pěknou hru na Českou republiku a český národ, měli bychom se zamyslet, co jsou naše společné hodnoty.

A o tom to myslím je. Většině konzumní společnosti by nevadilo, kdyby vymizela alternativní a nekomerční scéna, jenže to je krátkozraké. Kdyby se tak stalo, za chvíli se všichni utopíme v něčem hodně hnědym.

Agáve, vloženo 14:44:51  28. 05. 2008

Louda: Ono to je těžký, když to vezmu z jiného soudku, tak bulvární tisk ma vysoký náklad a přitom jeho zpravodajská hodnota se rovná 0.
Když to vztáhnu ke kultuře, tak na nějaké značně duševně pokleslý kousek Ti taky bude chodit dost lidí, ale to neznamená, že je toto představení třeba jakkoliv dotovat.

Louda, vloženo 11:44:00  28. 05. 2008

Jinými slovy bys radši dával dotace na projekty na které nikdo nechodí?

Adhil, vloženo 13:48:44  27. 05. 2008

No, pochopil-li jsem to správně, tak jim hlavně vadí, že dotace jsou nastavené tak, že čím víc divadlo vydělá, tím víc i dostane. Tedy ti co dotace potřebují nejmíň, dostanou nejvíc. Ale Praha je odsud daleko.

Louda, vloženo 12:10:41  27. 05. 2008

Nějak tak, už jsem to rozpitvával na jiné diskusi spokojím se jen s prohlášením že by už vysokoblahorodí umělci mohli vyrůst z komunismu.

Lonewolf, vloženo 09:56:30  27. 05. 2008

Fionor: Presne a hlavne ty co nejvic rvou si myslim ze nemaj proc. Protoze spravny divadlo si na svuj provoz musi vydelat a pokud to nedokaze mely by tu byt ucelove projekty na konkretni predstaveni. Finta by ale mela byt v tom ze by mely byt nuceni si shanet soukrome donatory. Ale vic uz se fakt nechci rozepisovat jelikoz bych se akorat rozcilil

Fionor, vloženo 09:10:40  27. 05. 2008

Lonewolf: přesně, jsou i jiné způsoby jak ten problém řešit a poukázat na něj, ale masové demonstzarce a petice ve stylu lůzy? to ne!

toomz, vloženo 01:19:04  27. 05. 2008

ACE: Já dával odkaz do Stromu hudby, teda co se pamatuju

Lonewolf, vloženo 22:42:18  26. 05. 2008

Ja s timto smerem umelcu nesouhlasim a dost mne jejich uvazovani mrzi.
Samozrejme nechci tim rict ze by postup mesta byl nejak skvely nebo dokonce uchazejici.
Jsem ochoten se nad tim nekdy nekde pobavit ale nechce se mi to tady sirokosahle rozepisovat.

Aes Sedai, vloženo 22:31:50  26. 05. 2008

Nic,nerozumím tomu, neorientuju se.

ACE, vloženo 22:24:48  26. 05. 2008

Trochu mě překvapuje, že tu nemáte odkaz na ...

http://www.za-prahu-kulturni.cz/index.php?s=1&m=1&t=2
a také na petici, kterou umělci sepsali a adresují ji městskému zastupitelstvu:

http://www.tydenika2.cz/petice
Co si o tom myslíte?

DaViD´82, vloženo 08:25:37  26. 05. 2008

AS: Tak to je přesně to co jsem viděl i já.

Aes Sedai, vloženo 21:49:03  25. 05. 2008

Právě jsem se vrátila z divadla a jdu hlásit zážitky :)

Začátek mě vyděsil. Říkala jsem si, co z toho dělají za frašku. Navíc jim hlasitě řvala hudba a já vůbec neslyšela, co říkají.
Pak se mi to líbilo víc a víc. Barboru Herzánovou jsem nikdy moc jako herečku nemusela, ale tady mě nadchla. Takhle nějak si Štěpku představuju. Dávala do toho duši. Skvělý výkon. Stejně jako její partner. A i ostatní se mi moc líbili. Jediný, který mi vyzněl tak nějak neslaně nemastně byl Čenský v roli doktora. Něco mu chybělo - snad to nadšení, s kterým hráli ostatní?
Co mi na představení -kromě fraškovitého úvodu - ještě vadilo, byly kulisy, které se ani jednou nezměnily. Nanejvýš bok postele a ubrus. Takže pro někoho, kdo nezná příběh, muselo být těžké hned pochopit, kde se vlastně děj odehrává. V dnešní době už by šlo naznačení prostředí děje vyřešit lépe, než se jim to povedlo.
Co říci závěrem? Každopádně to nakonec bylo silné představení. Stálo za to jít a vidět.

Aes Sedai, vloženo 16:38:34  25. 05. 2008

Já ani nevím, kdo to hraje, divadlo u nás hostuje, mě zajímá spíš, co se hraje, než kdo to hraje :)
I když Slovácké divadlo je vždy zárukou skvělého zážitku, to je výjimka, kdy se těším i kvůli divadlu, nejen kvůli hře.
Poreferuju.

DaViD´82, vloženo 01:20:54  25. 05. 2008

AS: Našel jsem svou "recenzi" z té doby, myslím, že byla i tady: Juraj Herz opět zrežíroval Petrolejové lampy. Tentokrát jinak, v první půli komediálněji a v druhé bez potřebné hloubky postav. Což u hry, která na tomto aspektu naprosto celá stojí a padá, přinejmenším zarazí. Obvzláště, když máte obsazení, které by to herecky zvládlo. Díky druhé půlce to nakonec není zase až tak zlé, jak se zpočátku zdá, ale z našeho předního psychologického dramatu je holt nefungující komediální drama bez špetky psychologie. Samo o sobě to ujde, ovšem srovnání s původní Herzovou adaptací to nesnese ani v jediném momentu.

DaViD´82, vloženo 01:18:51  25. 05. 2008

AS: Pokud jdeš do Divadelní spol. J. Hrušinského, tak neměj nijak přehnaná očkávání. Je to takové nijaké. Dobře zahrané, ale bez emocí a divně zrežírované. Což vzledem k tomu kdo to dělal je celkem s podivem.

Aes Sedai, vloženo 21:24:21  23. 05. 2008

V neděli jdu do divadla na Petrolejové lampy. Jsem hrozně moc zvědavá, jak to zpracují. Film zbožňuju a knížka se mi taky moc líbí.

Kroc, vloženo 18:32:29  23. 05. 2008

a co zlověstné promnutí rukou? :o)

« ««   36   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php