10:32:32
24. 11. 2024

Místnost
Rock
Zde můžete dosyta debatovati o rockové muzice, i o všech možných jejích stylech a směrech.

Místnost má od 21:11:24  13. 02. 2005 pronajatou Apache

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   19   »» »

Elwin, vloženo 18:39:18  11. 02. 2008

Lovesong? To je asi na delsi zamyleni, ale jako prvni me napadlo I want you to want me od Cheap Trick a potom I was made od Kiss. Ale kdybych se zamyslela, asi by vyhrali Beatles :o) Pak je samozrejme super Beautiful od SP :o)

Krtko, vloženo 18:23:27  11. 02. 2008

keď sme pri tých emóciach, ktorý je váš najobľúbenjší rockový lovesong ? pre mňa je to Wicked game od Chrisa Isaaca

http://www.youtube.com/watch?v=XXmlJQN5Pm8

Krtko, vloženo 18:19:50  11. 02. 2008

ale to hovoríš ty, pretože to na teba pôsobí takto. na každého človeka však umenie pôsobí inak.

JohnnyD, vloženo 18:17:22  11. 02. 2008

lenže naskytá sa mi taká šalamúnska otázka: keby si zrazu zistil, že nejaká tvoja obľúbená španielska smutná skladba je v skutočnosti o varení kečupu, nezmenilo by to tvoji citový vzťah k tej piesni? O to ide, pokiaľ nepoznáme texty a súvislosti, môže pre nás vytvoriť určité pocity - ale ak text a myšlienka s hudbou kontrastuje nastáva problém a nemožno sa dívať len na tú hudbu. Hudba a texty sa navzájom dopĺňajú.

Dám príklad (i keď neviem, či vhodný, ale napadlo mi to pri tejto debate): Plainsong od The Cure - jedna z mojich najobľúbenejších piesní. Má úžasnú atmosféru, ktorú minimálne z polovice tvorí text - ktorému nechápem, nerozumiem, nedokážem zachytiť jeho podstatu, ale vyvoláva vo mne úžasné pocity. Síce hudba je (JE!) tiež magická, ale bez toho emotívneho, mrazivého a nejasného textu by tá skladba nemala takú silu - a ak by Smith spieval o niečom inom, už by to nebolo ono. Proste texty a hudba sú prepletené a ak sa nám zdá, že nie, tak je to len ilúzia z neznalosti jedného alebo druhého.

Krtko, vloženo 18:10:31  11. 02. 2008

pre mňa je hudba o odreagovaní sa. heroes del silencio na mňa pôsobia silno napriek tomu, že po španielsky viem akurát tak sobréro. pretože čo sa trápenia duše týka, text je len jedným zo spôsobov, ako ho vyjadriť a to tým najpriamejším. pre mňa má väčšiu hodnotu vyjadrienie pocitov prostredníctvom hudby.

aj keď napríklad takého Layna Staleyho ťažko nahradiť giarou

JohnnyD, vloženo 18:04:12  11. 02. 2008

nie, to nie je zvláštny názor, aspoň ja si to nemyslím - hudba a poézia o pocitoch, o trápeniach duše, to je nanajvýš osobná a diskrétna vec a pokiaľ nie je myslená úprimne (expresívne povedané) nemá miesto na svete - opakujem, to nie je to isté ako filmy o drogách, hudba o upíroch alebo komédia o dvoch policajtoch, to sú iné záležitosti, iná liga - tak to aspoň vidím a cítim ja

Krtko, vloženo 17:56:23  11. 02. 2008

JohnnyD: tak to je ale zvláštny názor :) to je ako keby si pozeral Trainspotting, ktorý by sa ti páčil len do chvíľe, kým by si zistil, že režisér nikdy háčko nebral :)

JohnnyD, vloženo 17:54:18  11. 02. 2008

veď práve na to som narážal vetou "ak vôbec existuje smutná hudba od ľudí bez sklonov k melanchólii", že taká hudba asi neexistuje a že takú ľudia robia smutní ľudia, aby vypustili svojich "démonov" - použil som to ako protiargument tvojej tézy "nesúhlasím s tým, že depresívnu hudbu môže robiť len melancholik", lebo myslím si, že táto analógia je opačná: depresívna hudba je hudba robená melancholikmi - iní človek imho nemá šancu niečo také vytvoriť a ak áno, osobne o to nemám záujem. Toť všjo - neriešim či členovia kapiel ako Low alebo Trespassers William sú depresívny, ale ak by som vedel, že ich hudba je len póza a prázdna fraška, ich tvorba by v mojich očiach výrazne padla.

Krtko, vloženo 17:49:36  11. 02. 2008

takže nemáš záujem počúvať hudbu, nech má akýkoľvek dobrý hudobný nápad, kým na teba texty nepôsobia úprimne a neoveríš si, či spevák skutočne nemiloval ženskú, o ktorej spieva, pretože je to pózerstvo ?

a po druhé, ukáž mi jedného človeka na svete, ktorý ešte nebol do niekoho zamilovaný (alebo si to aspoň myslel), prípadne nebol skľúčený.

ja osobne v hudbe hľadám atmosféru a tú pre mňa vytvárajú najmä nástroje. texty sú pre mňa dôležité, ale hlavná je hudba.

JohnnyD, vloženo 17:29:17  11. 02. 2008

oprava: druhý riadok preklep ;) "... ak vôbec existuje smutná hudba od ľudí bez sklonov k melanchólii ..."

JohnnyD, vloženo 17:19:50  11. 02. 2008

Krtko: Otázkou je ale ako môže niekto napísať pieseň o láske, ak ju nikdy nezažil, alebo ako môže niekto spievať o depresii, ak ju nikdy nepocítil. To je vec každého, ja takú hudbu odmietam a pre mňa je len prázdnou pózou (ak vôbec existuje smutná hudba od bez sklonmi k melanchólii, toť nezodpovedateľná otázka). Ak mám použiť absurdnú analógiu podobnú tej tvojej, tak politický folk môže hrať aj človek, ktorý o politike nemá šajn? A to je o tej úprimnosti hudby. Nemám záujem o prázdne texty o pocitoch, s ktorými sa väčšina z nás denne stretáva. S tými totiž horrorpunkové, shock rockové ani grindcoreové texty nie sú v rovnakej lige a nemožno ich hodnotiť rovnako (tak ako hudbu).

Krtko, vloženo 17:09:39  11. 02. 2008

Elwin: ja predsudky takisto neznášam, osobne nič nehodnotím pred tým, než som to počul. je mi jedno, či je niečo emo alebo brutal death metal, keď sa mi to páči

a Tarantula je jeden z tých 3 songov, čo sa mi páčia :)

Krtko, vloženo 16:42:13  11. 02. 2008

JohnnyD: hovoril si niečo v tom zmysle, že ti spev speváka z TON pripadá teatrálne a afektovane. potom si hovoril niečo o Curtisovi a o tom, že znel prirodzene, pretože mal depresie. ale to je úplne jedno. navyše, nesúhlasím s tým, že depresívnu hudbu môže robiť len melancholik, z toho by vyplývalo, že grind môžu hrať len úchylovia, ktorí masturbujú nad rozpáranými telami

ale dosť už na túto tému

JohnnyD, vloženo 13:34:35  11. 02. 2008

wow! práve som sa dozvedel, že Bauhaus vydávajú nový album! Nesie názov "Go Away White" a oficiálne vychádza tretieho marca, na nete už pravdaže je - ak to nie je fake. Vyzerá to tak, že goth rock zažíva renesanciu - po novej Siouxsie noví Bauhaus a po nich sa chystajú aj noví The Cure.

JohnnyD, vloženo 13:25:40  11. 02. 2008

Krtko: stále dookola mi pripisuješ také tvrdenia, ktoré som nikdy nepovedal a ani nenaznačil. Kedy som tvrdil, že spevák TON je alebo nie je depresívny? Nikdy a nikde. Vyjadroval som sa len vzniku toho teraz módneho "goth" hlasového afektu a nič viac. Nabudúce. prosím, pozornejšie čítaj, nech predídeme nedorozumeniam.

Elwin, vloženo 13:23:29  11. 02. 2008

Ja si to proste nemyslim, protoze neexistuje nic jako skladatelska vycerpanost. Existuje jen nejaka momentalni a casove omezena krize, kterou Corgan uz urcite nema. Protoze Zeitgeist neni spatne album jak zvukove tak textove. A souhlasim s Johnnym - zda se mi, ze vetsina lidi si udelala na Zeitgeist nazor predem. A ja vazne nemam rada predsudky. To album je sice vic do "popu" nez predchozi a je takove rychlejsi, ale to nutne neznamena, ze pristi bude taky takove. Neznamena to, ze by se Corgan vycerpal, znamena to jen, ze udelal trochu jinou desku, nez driv. A to rozhodne enni krok zpet. Do strany mozna...
Navic me vazne prekvapilo, jak moc k pisnicky ze Zeitgeistu a z ostatnich alb sedi. Kdyz to slysis najednou a smichane, tak vubec nemas pocit, ze by tam nepatrily, spis naopak. Tarantula navazana na Today byla genialni.

Krtko, vloženo 13:09:31  11. 02. 2008

Elwin: ja s Corganom nechcem žiť, jeho psychické problémy mi vôbec nevadia :) ale skladateľsky sa proste vyčerpal, čo ukázal už, keď založil Zwan. a ten jeho sólový album, to bol úplný shit. Zeitgeist nie je zlý album, ale už to nemá proste taký feeling ako starý SP

JohnnyD: ok a ako vieš, že Peter Steele netrpel depresiami, prípadne nemal melancholickú náladu pri písaní svojich songov ? :)

napríklad nový album napísal aj pod vplyvom toho, že mu zomrela matka

JohnnyD, vloženo 13:00:31  11. 02. 2008

Krtko: ja osobne zdieľam názor, že depresívnu hudbu môže robiť len človek s depresiou (ako klinická choroba) alebo melanchóliou (ako momentálny stav duše) - ale nemusí mať sklony na samovraždu, i keď pravdaže sú vítané ;)

JohnnyD, vloženo 12:57:51  11. 02. 2008

Zeitgeist sa mne osobne veľmi páčil a skutočne netuším, čo tu (musicserver, allmusic) ľudia toľko riešia - príde mi to akoby niektorí o kvalite albumu mali rozhodnuté už v momente, keď Billy obnovil Smashingov s jediným pôvodným členom ...

Elwin, vloženo 11:04:13  11. 02. 2008

Fionor: Ne, clovek nemusi mit naposlouchano, aby se mu nejaka hudba mohla libit. Ale podle mne - pokud ma naposlouchano, tak se mu ji libi mnohem mene

Krtko: Corgan je porad to, co byval - magor, egomaniak a priserny solista. A ackoliv muzeme rikat, ze Zeitgeist je na SP slabota, na soucasnou hudebni produkci je to urcite nadprumer. Porad lepsi, nez In Rainbows, kolem ktereho se siri ta nesmyslna hysterie

« ««   19   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php