15:40:11
30. 06. 2025

Místnost
Architektura a design
Vítejte v místnosti věnující se architektuře a designu!

Architektura žije!


Ve vývěsním štítu naleznete výsledky poznávací soutěže i s ukázkami!

Povídáme si o praktických zkušenostech ze spolupráce s architekty, stavebními firmami a dalšími dodavateli. Řekněte, jaké máte zkušenosti s vlastním stavěním nebo rekonstruováním vy!


Místnost má od 19:49:16  04. 03. 2007 pronajatou Isanan. Spolusprávce: Lampar.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   470   »» »

Barborka, vloženo 22:55:10  07. 05. 2007

Tak mě napadlo, když se mohly postavit šílené budovy vedle Emauz a Státní opery, tak proč by se nemohla postavit chobotnice :)

Nerion, vloženo 22:02:29  07. 05. 2007

eh? delate tu ze me vizionare?
ja mam uplne jiny pohled, to co jsem poznamenal predtim byly dve zcela objektivni informace, ktere znam, protoze studuju knihovnictvi a o danou problematiku se tak nejak zajimam ze skolnich duvodu :)

muj pohled je takovy, ze nevim, jak to vypada na praze 9, z tech finalnich navrhu mi ta chobotnice pripada rozhodne nejzajimavejsi - kdyby tam melo stat neco z tech ostatnich navrhu... :-/
mnohem skeptictejsi jsem k tomu robotickemu obsluznemu systemu, ktery ma uvnitr fungovat.
taky se mi nelibi, ze kaplicky v podstate porusil pravidla zadani souteze a stejne vyhral

Eržika, vloženo 17:52:55  07. 05. 2007

V podstatě s Tebou spouhlasím. Ta druhá část ani nepatřila Tobě, hryzala mě spíš razance se kterou byl návrh odražen. Souhlasím i se záměnou otázek; když padne návrh přesunout stavbu na jiné místo aniž by se dodalo, které konkrétní místo se tím zamýšlí a proč, může to vyznít jako pohana konkrétní stavby ani to tak nemusí být myšlený. Na druhou stranu obě za tím asi současně vidíme možnost diskutovat knihovnu jako takovou z dalších pohledů a Nerion to stejně tak i napsal -městská knihovna, bohužel to kontextově vyšlo pod chobotnici.
O skleněnejch hrůzách radši nemluvit. Ti architektové, co je navrhli, snad ani nemohli vitět a poznat Prahu. Chobotnice mi přijde do Prahy dobře začlenitelná. I o té zeleni píšete všichni stejně.

Bellatrix, vloženo 15:25:42  07. 05. 2007

Ještě takový menší dodatek: když jsem se já dozvěděla, kde by měla stát nová knihovna, moc se mi to nelíbilo. Neuměla jsem si představit, jestli to "neukrojí" moc z parku a vůbec, jestli to pláni neuškodí. Teprve později, když uveřejnili vítězný návrh, jsem změnila názor. Chobotnička byla tím, co mě přesvědčilo, že by tam měla stát.

Bellatrix, vloženo 15:19:18  07. 05. 2007

A sorry, že je to tak dlouhý, nějak neumím psát stručně :o)

Bellatrix, vloženo 15:19:01  07. 05. 2007

Eržika: je zvláštní, že to na každém obrázku vypadá jinak - ono je to fakt měňavé, chvíli žluté, chvíli zelené...
Já jsem docela konzervativní člověk, ale tak nějak z principu mě trošku mrzí, že když něco vybočuje, hned se zvedne vlna protestů, zatímco hnusné, nenápadité a nevkusné skleněné či železobetonové krychle, kterých je Praha plná, nevzrušují nikoho, přitom jsou objektivně ošklivější. Jenže na ně si lidi zvykli, nebo spíš očekávají, že se něco takového prostě staví a stavět bude, kdežto novota, která nemá ostré hrany a není šedivá, působí jako rudý hadr. Když jsem viděla první fotku chobotničky, taky jsem si říkal "cože??", ale pak jsem si ji prohlédla znovu z různých úhlů a začalo mi to připadat fakt podařené.
Proti Nerionovu pohledu v zásadě nic nemám, ale hlavní problém není v tom, jestli je nebo není dobré stavět knihovnu mimo centrum. O tom by se totiž vůbec nemluvilo, kdyby vybrali nějaký konvenční barák. Chápu, že se nemusí knihovna zamlouvat všem, ale nechápu, že někdo řekne "jo, ale měla by stát někde jinde" - nechápu to proto, že mi Letná pro tuhle budovu připadá jako stvořená, nemůžu si pomoct. Tím chci říct, že spekulace o tom, jak by měla chobotnice stát někde jinde, mi připadají jako "ukliďte to svinstvo někam, kde nebude tolik na očích", s čímž nemůžu souhlasit. Kdyby hlavní otázka zněla "kde postavit novou knihovnu?", pak by ta diskuse měla smysl. Otázka ale zní "co postavit na Letné?", takže mě úvahy o tom, jak by bylo nejlepší zelenou obludku někam přesunout, tak nějak dráždí. Já vím že to Nerion takhle nemyslel, že mluvil obecně, ale většině lidí, kteří o tom mluví, to navrhují právě proto, žd se jim nelíbí vítězný návrh, ne umístění jako takové.

Eržika, vloženo 14:30:00  07. 05. 2007

Bell: bude asi taky dost záležet na odstínech barev, které se k tomu vyberou. Třeba to bude zajímavé.:-) Vlastně se na ni taky těším. ;-)

Moje původní snaha spíš byla, zkusit se na věc podívat co nejvíc ze šířky a Nerionův vstup mi vůbec nepřipadal špatný:-) Je mi jasné, že při takovémhle zkoumání a rozboru nemůže žádná stavba obstát na sto procent :-)(ani to není účel), ale zase se snadněji vyhneš rozčarování a seš flexibilnější:-) (jejej a teď začínám být koza ve voze (o voze i koze - chudinka knihovna - čili zde v taverně OT) ;-)

Bellatrix, vloženo 12:39:51  07. 05. 2007

Eržika: ad stromy v zimě - to je pravda, ale Kaplického návrh je jediný z těch návrhů, který bude pláni dávat alespoň trochu barvy i v zimě. Takže viditelnost v zimě je vlastně přednost :o)))

Eržika, vloženo 10:27:47  07. 05. 2007

Viděla bych návrh Neriona jako možné rozšíření (tj. další způsoby, kterými lze o věci paralelně uvažovat a jako takové mi rozhodně nepřijdou nezajímavé).
Jo a ještě, když jsme u toho, že to bude nádherně zapadat do zeleně, napadlo vás taky, že třeba stromy přibližně půl roku vůbec zelené nejsou? Netvrdím, že návrh je proto nutně zcela špatný, i když vzhled v zimě beru jako poplatek... se kterým by se mělo počítat.

DaViD´82, vloženo 09:40:53  07. 05. 2007

N : Protože na Praze 9 nejsou VŠ ? Protože je to pro drtivou většinu pražanů daleko ? Protože je to tam hnusné a o ničem již nyní ? Protože Praze 9 nepomůže lautr nic?

Do centra je to +/- stejně daleko odevšad a obvzláště na Letnou se to prostě hodí (alespoň dle návrhů - uvidíme až projekt trošku pokročí).

To už jí rovnou může umístit na nějaké předměstí typu Čakovice, apod.

Bellatrix, vloženo 20:49:50  04. 05. 2007

Nerion: bod 2) já vycházím z toho, že to bylo za rohem od UK a navíc do centra to mají všichni "stejně daleko", abych tak řekla.

Nerion, vloženo 19:08:49  04. 05. 2007

2 poznamky (byt si vlastne trochu odporuji :)

chobotnice je navrzena tak, aby navazovala na zelene kopce letne, absolutne nema cenu stavet takovou menavku mezi normalni zastavbou

ve vidni se taky divili, kdyz nekdo prisel s navrhem aby hlavni mestskou knihovnu postavili mimo centrum, u dalnice a jeste v problemove oblasti plne pristehovalcu...postavili a ukazalo se to jako genialni krok (zvyseni navstevnosti, zlepseni podminek ve ctvrti,...)
vzdalenost v praze je relativni..dokud tam pojede metro tak to daleko neni. nechapu proc by nekdo nemohl jet do knihovny pres cele mesto, vzdycky je to pro nekoho blizko a pro jineho daleko

Daadulla, vloženo 13:26:06  04. 05. 2007

je to odkaz na
Foto: Nejkrásnější v Evropě

Daadulla, vloženo 13:25:04  04. 05. 2007

http://aktualne.centrum.cz/cestovani/svet/clanek.phtml?id=414764

Quendi, vloženo 10:32:41  04. 05. 2007

No ale chobotnice v zátopové oblasti by byla možná docela dobrá. Až by se to pak zatopilo, tak by se tam správně vyjímala...no nic:))

Dara, vloženo 09:48:53  04. 05. 2007

Smíchov na to zase neni tak bledě. Smíchov a barrandov jsou jediná místa z Prahy 5 kde jiný populista Jančík něco vůbec dělá.

Teď se třeba vybírá nová podoba pro náměstí 14. října ( http://www.prazskapetka.cz/node/5295 )
Podařilo se zarazit (doufám) výstavbu nových vysokých domů na Kavalírce. No a nové terasové domy Arboreum u nás se snad přežijí (i kdžy tohle už není Smíchov). Buďánka pravda stále nic

Daadulla, vloženo 08:33:51  04. 05. 2007

pan prezident se opět projevil jako populista...nicméňě s chobotnicí souhlasím kdekoli kde nebude rušit....Karlín (bohužel zátopová oblast), Pankrác, Smíchov (ten už stejně nic nezachrání) a podobné lokality, kde už soudobá zástavba existuje

Narwen, vloženo 21:46:26  03. 05. 2007

Bell: dík, to je dost zcestné, doslova ;)

Bellatrix, vloženo 21:41:19  03. 05. 2007

Narwen: je to mimo centrum, Vysočany a tak.

Bellatrix, vloženo 21:39:29  03. 05. 2007

I prezident může být blázen :o) Chápu, když se mu to nelíbí a když jako prezident má potřebu to říct nahlas, ale navrhovat Prahu 9 mi připadá dost mimo. Už takhle si říkám, že je to zbytečně mimo centrum (míněno knihovna jako taková, ne že bych zrovna chobotnici chtěla na Palacháči :o))

« ««   470   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php