15:47:28
25. 11. 2024

Místnost
Taverňata
První skutečně "babyfriendly" místnost na Taverně.
Veselé historky s dětmi uvítáme. Dramatické historky s dětmi s pochopením vyslechneme. Na dotazy ohledně těhotenství, porodu, péče o mimina i výchovy těch starších ochotně odpovíme. O nejrůznější vychytávky se rádi podělíme....
Zkrátka si můžete být jisti, že zde je DÍTĚ VÍTÁNO! :-)

Ve vývěsním štítě je seznam taverňat. Vlastně jsou tam teď dva seznamy taverňat, jeden kde jsou všechna taverňata podle věku od nejstaršího po nejmladší, pro lepší přehled kdy se kdo narodil, a druhý, kde jsou taverňata rozdělený podle rodin, pro lepší přehled kdo ke komu patří :-). Pokud tam nějaké taverně nenajdete, napište buď Eirellin do pošty, nebo přímo do místnosti, ať zjednáme nápravu ;-)

Místnost má od 09:29:49  09. 07. 2014 pronajatou Eirellin. Spolusprávce: Arenga.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   31   »» »

Silmarien, vloženo 18:01:36  21. 07. 2017

jj, hexa ani pneumokoky nemôžu prepadnúť, anna má stále len 2 hexy a jedny pneumokoky, ale keď som to riešila s doktorkou, tak čistá pohoda, sa to doočkuje

Vever, vloženo 18:00:38  21. 07. 2017

Dara: Jo...pravda...už je to taky nějaký čas :)

Dara, vloženo 17:34:28  21. 07. 2017

Silenka: paseni koniku je kdyz je na brisku a zveda hlavickj/trup

Vever, vloženo 17:33:17  21. 07. 2017

Jana: To je takové to jak se dítě vzepře na loktech a zvedne hlavičku. terminus technikus :)

Arenga: No jo, já bych na základě tohole bývala odložila očkování až na ten půlrok i kdyby to bývalo nebylo kvůli žloutence nutné. Přece jenom, mezi dvouměsíčním a půlročním dítětem je už docela rozdíl :)

šílená jana, vloženo 15:38:16  21. 07. 2017

Vever ... prestala past koniky ? Tak nejak nevim co si pod tim predstavit =)

Oskar uz je zpatky do sve normy, kope na podlozce a snazi se otocit (uz se mu to v 7tydnech jednou skoro povedlo ale z boku spadl zpatky protoze ma tezkou prd*** ehm pozadi =)) dneska se me drzel za prsty a snazil se zvednout. Takze vyvoj imho v pohode i po ockovani.

Podle NHS stranek je ta teplota na 90% reakci na tu men b vakcinu.

No a vzhledem k tomu ze uz ma pres 6kg jsme v norme na ockovani tak nak tak =D je to dlouhej macek a mleko ma rad =D

Arenga, vloženo 15:32:03  21. 07. 2017

Vever: no ano, tohle se bohužel stává :-( Radmilčinu kamarádku očkování málem zabilo, ale byla to tehdy dost chyba doktorky, podcenila nestandardní reakci na první dávku, co mi o tom říkala maminka té holčičky, a dala druhou, po níž dostala kawasakiho syndrom, v půl roce se pak prý vrátila na úroveň novorozence, všechno to teda překonali, zrehabilitovali, nějaké trvalé následky jí ale bohužel zůstaly
způsobila to tehdy prý vakcina na černý kašel - ale už je to dost let zpátky, ještě předtím, než se dávala hexa /byla to ta vakcína, co se dávala předtím/
každopádně, když má člověk nějaký takový případ přímo v okolí a není to někde na internetu "jedna paní povídala, že prý" - tak se těch očkování holt bojí tak nějak víc
jako ano, očkujeme, nelajsla bych si to, nenechat dítě očkovat, ale prostě mám vždycky strach

Dara: myslím, že klíšťovka je relativně zbytečná, dokud je dítě natolik pod dohledem rodičů, že se klíšťata tahají ven včas :-)
Radmi teď teda byla na táboře, tak jsem si říkala, že jsme to možná podcenili, klíště teda měla, ale prý jí ho zdravotnice vytáhla hodně brzy /dokonce jsme o tom dostali papírek, měla ho na tváři, to klíště, tak ho tam nemohla mít dlouho/
ale na podzim by měla Radmi dostat přeočkování na tetanus aspol., tak jestli nezapomenu, zeptám se na to

Dara, vloženo 15:02:46  21. 07. 2017

Arenga: no, my co mame ty maly deti...

Ted uvažujeme o klistovce. Porad nejsem rozhodnuta. Co ta tvoje doktorka, maji to? Nasi se teprvne budu ptat, co ona na to. Ted jsem byla spis ne. Ale jsme ted 4.tyden na hajovne u lesa a kliste uz mel i Jonas (davam mu na zem deku, na to jeho hraci deku a na tom si obcas hraje). Dve malilinkaty, ale mel. No a Vincek nepocitane (do 10)

Vever, vloženo 14:53:06  21. 07. 2017

Jedna moje neteř měla zřejmě na hexu (nepamatuju se, hádám podle věku, musela bych se zeptat sestry) reakci dost výraznou...přestala pást koníky a než dohnala ve vývoji svoje dvojče, trvalo to snad do dvou let...i jsme si říkali jestli není retardovaná, už. Teď jsou jim čtyři a už není nic znát.

Arenga, vloženo 13:56:16  21. 07. 2017

Dara: hele, to je zajímavé, to jsem ještě neslyšela, že je to vázané na váhu - ne, že by to nemělo logiku :-)
ani teda nevím, kolik děti vážily, když jsme začali očkovat, ale vzhledem k tomu, že to všichni dostali až podzěji - ve 4., 6. /7,5/ a 6. měsících, tak předpokládám, že těch 5+ měli

u Gábinka jsme měli nařízené z neurologie neočkovat před ukončeným třetím korigovaným měsícem a podávat vakcíny zásadně odděleně
kluky jsme pak oba očkovali v pořadí: prevenar - prevenar - hexa - prevenar - hexa - půl roku pauza, booster dávka v náležitém odstupu /to Natýna teprve čeká, doufám, že to bude v pohodě/
na očkování měli reakce vcelku normální, Gábinka si teda nepamatuju už detailně, ale Natýn byl po prvním prevenaru spavější, po první hexe měl teplotu - akorát si teda myslím, že ho ty prevenary trochu stoply ve vývoji hrubé motoriky, no :-( byl celkem akční, první vzpřímení měl ukázkové a od toho čtvrtého měsíce dost "zpohodlněl" a v hrubé motorice dost zpomalil, otáčet na bříško se začal až skoro v osmi měsících /což je stále v rámci širší normy, ale měla jsem z toho už teda nervy dost luxusně na pochodu/, a v deseti a půl měsících ještě neleze - jako už myslím, že je to na spadnutí, dr. ho včera viděla a konstatovala, že má prostě svoje tempo, což si teda myslím taky, že je v pořádku, ale prostě jde kupředu pomaleji, konstantně, ale pomaleji
širší norma na lezení je rok - no, tak snad to stihneme :-) (ale už fakt myslím, že to bude brzy, doufám teda - párkrát se mu už poposunout podařilo, péruje na kolínkách už dost sebejistě, dokonce si včera v kočárku kleknul

Arenga, vloženo 13:48:10  21. 07. 2017

jo, Bexsero je novinka, relativně - u nás je to právě placené a není to levné
a máš pravdu, že meningitida je svinstvo, proto jsme to dětem nechali píchnout taky /u nás i to C je dost časté, říkala dr., s B prý tak rovnocenně/ - uvažovala jsem i o tom bexseru, jestli to nedáme, ale po pravdě se toho trochu bojím (bojím se teda každého očkování a vždycky při tom trnu, aby se něco nestalo, ale tohohle se bojím ještě o něco víc)- kamarádi to klukovi dali a měli dost silnou a škaredou reakci (sami to druhému dítěti dávat nebudou) - právě proto jsem se na to ptala i naší dr. a ona říkala, že to vlastně nikdo nedává, že neví - tzn. její děti to nemají - a po pravdě tohle je pro mě trochu vodítko - naše dr. má stejně staré holčičky, jako je Radmilka - dává-li dr. nějaké očkování svým dětem, věřím mu mnohem víc než tomu, co ona svým dětem nedá - a mluvila právě o tom, že ten nimenrix mají - takže jsme šli do toho nimenrixu. S Bexserem počkám, jak se to bude vyvíjet a jaké ohlasy na to získám z okolí.

každopádně doufám, že malý bude brzy v pohodě! moc jsem na vás myslela, jak to zvládáte

Dara, vloženo 13:41:11  21. 07. 2017

Hexa se prvni ockuje pri 5kg miminka, co ja vim.
My davame hexu, a od druhe davky hexu+pneumokoka (sinflorix, mel by byt vic na zanety stredousi).
Vincek byl po prvnim ocku spavejsi, pak uz bez reakce. Jonas si prvni hexy ani nevsiml, dvojdavka bude za tyden

šílená jana, vloženo 03:14:24  21. 07. 2017

Men B se tu rutinne zacalo ockovat nedavno. Pouzivaji na to Bexsero vakcinu. Je serie 3 injekci - 8tydnu, 16 tydnu a rok. Imho je super ze to rutinne ockuji nechtela bych aby prcek dostal meningitidu a tahle skupina je odpovedna za 90% pripadu v UK. Nic neni 100% ale pokid se tim sance snizi tak i preziju probdelou noc (jsou tu 2 rano a jeste jsem oka nezahmourila =))

Arenga, vloženo 23:47:07  20. 07. 2017

jo, ještě u nás je možné volit u očkování na pneumokoky mezi vakcinami Sinflorix a Prevenar - my vždycky dávali ten Prevenar (teda v obou případech - jak se něco už rozočkuje, samozřejěm by se mělo doočkovat stejnou vakcínou)

Arenga, vloženo 23:42:15  20. 07. 2017

hemophil influenze není žloutenka - u nás se tohle dává v rámci Hexavakcíny, jejíž součástí je i žloutenka typu B

překvapuje mě docela ten meningokok B - to se dává běžně v UK? U nás je to totiž nepovinné očkování a jedna dávka se platí něco mezi dvěma a třema tisícema /dávají se dvě/ - ptala jsem se na to naší doktorky, jakou s tím mají zkušenost a ona říkala, že žádnou, protože to zatím nikdo nechtěl - je to vakcina Bexsero, na trhu je docela krátkou dobu /2 roky?/
my jsme očkovali Nimenrix /meningokok C a nějaké další typy/ - malý reakci neměl vůbec žádnou /ale byly mu už víc než tři roky, když to dostal/

šílená jana, vloženo 23:22:03  20. 07. 2017

Tak jsem si zaprekladala =)
1) 5in1 coz je zaskrt/tetanus/cerny kasel/obrna a Haemophilus influenzae type b (zloutenka b ??)
2) Pneumococc
3) Meningitis b
A oralne rotarovirus

Uz si chudak taky "uziva" teplotu ale dostal medicinu?, tak mu to kleslo a ted mi spi v nositku (cele odpoledme spi akorat na me a nesmim se od mej hnout =)) varujou ze to muze byt 2-3 dny ... tak snad to bude min a ne vic =)

Arenga, vloženo 22:42:44  20. 07. 2017

stejně tak bych z nepovinných očkování nedala plané neštovice - a to i přesto, že máme u dcery fakt příšernou zkušenost (5 dnů horečky, obsypaná od hlavy k patě a to doslova, neštovice totálně všude, některé v podobě hnisavých boláků o průměru půl centimetru, dodnes má jizvičky, ačkoli si to nerozškrábala, v chování během akutní fáze nemoci regres o dva roky - byly jí tehdy čtyři, ale po pravdě, muselo jí to tak bolet, že se nedivím, že se chovala jako dvouletá) - ale ipřesto si myslím, že je to nemoc, kterou dítě může prodělat přirozenou cestou, ostatně i získá lepší protilátky
jediný případ, kdy bych to nechala očkovat, by bylo u Radmi v pubertě, kdyby je byla nedostala přirozeně v tom předškolním věku (u kluků ještě nevím, jak bych se rozhodovala - neměli je ještě, strážila jsem před nimi letos Gabiho celý půl rok, aby mi je nepřitáhnul k miminu - u děvčat jsou v dospělosti nebezpečné ve vztahu k těhotenství)

co jsem ještě o očkováních nevěděla, než jsem se o to letos na jaře víc začala zajímat je, že hexa fakticky nemůže dítěti propadnout - že tam není možný tak dlouhý interval, aby se nemohla píchnout normálně další dávka - naopak, že kdyby někdo očkoval dítěti víc injekcí než čtyři (schéma 3+1), tak je to na jeho vlastní odpovědnost, protože neexistují žádné klinické studie, co to s dítětem udělá /info mám ze stránek dr. Petráše, který je specialista na vakcíny/

Nadriel, vloženo 22:12:10  20. 07. 2017

My měli hexavakcinu 3+1 a pneumokoky zároveň první dávka ve dvou měsících (nevím už jestli mu tedy bylo 8 nebo 9 týdnů). Mám ale pocit, že většina doktorů, co jsem tak slyšela,očkuje až ve 3 měsících.
Kluci byli celkem v pohodě: u prvního očkování večer horečka a z toho takový celý nešťastný, na paralen čípek zareagovali dobře, horečka klesla celkem rychle a hodně a blaženě usnuli. Myslím, že jsem pak dávala ještě druhej nad ránem a pak už dobrý. S Jirkou to bylo horší o to, že na ten první paralen nezareagoval vůbec a já byla ve stresu, jestli to jako na něj nefunguje a co teď, nebo jestli ho jen vytlačil...:-/ No naštěstí druhá varianta byla správně.

Vever, vloženo 21:29:32  20. 07. 2017

Jáchym má hexu 2+1, první někdy v sedmi měsících, protože měl zvýšené jaterní testy...ale i bez nich bych to bývala řešila tak. A MMR dostane v září, což znamená v 19 měsících. V létě má doktorka dovolenou a na jaře dostal třetí hexu, takže to nechtěla dávat krátce po sobě, byť by tam nějaké dva měsíce mezi tím být mohly...přijde mi, že to moc nehrotí, naštěstí :)

Arenga, vloženo 20:48:35  20. 07. 2017

Sil: jo oficiální doporučené schéma je 3+1, ale na žádost rodičů se dá i 2+1 (my tak máme očkované kluky, respektive Natýn to ještě nemá komplet)

Arenga, vloženo 20:47:40  20. 07. 2017

Jana: chudinka malý! tři injekce a orální vakcína? Všechno najednou? To je mazec.

co se týče očkování, mám aktuálně nastudováno :-)
jinak vřele doporučuju stránky dr. marka Petráše https://www.vakciny.net/
spousta relevantních a profesionálních informací

v ČR se očkuje hexavakcína ve schématu 3+1 - ale my třeba dr. podepisovali do karty, že si přejeme očkovat 2+1 - je to legální, dítě je považované za řádně očkované
první hexu jsme dávali až v necelých šesti měsících, druhou s dvouměsíčním odstupem /imunitní reakce je prý lepší, než po měsíci a u schématu 2+1 dokonce musí být odstup 2 měsíce/, třetí bude někdy na podzim
pneumokoky nejsou povinné, my je máme, ale nevím teda, jestli bych je dala znovu, myslím, že to chlapce trochu zastagnovalo ve vývoji. schéma 3+1, očkovat jsme začali až ve čtyřech měsících
MMR po 15. měsíci první dávka (Gabi ji třeba ale dostal až skoro ve dvou letech, byla kontraindikace a byl nemocný a všechna očkování měl posunutá)
rotaviry orálně nejsou povinné a osobně bych je dětem nedala, myslím, že je to jedno z těch relativně zbytečných očkování
co naopak z nepovinných dáváme meningokoka (starší děti ho dostaly před nástupem do MŠ)

« ««   31   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php