05:25:45
26. 11. 2024

Místnost
Taverňata
První skutečně "babyfriendly" místnost na Taverně.
Veselé historky s dětmi uvítáme. Dramatické historky s dětmi s pochopením vyslechneme. Na dotazy ohledně těhotenství, porodu, péče o mimina i výchovy těch starších ochotně odpovíme. O nejrůznější vychytávky se rádi podělíme....
Zkrátka si můžete být jisti, že zde je DÍTĚ VÍTÁNO! :-)

Ve vývěsním štítě je seznam taverňat. Vlastně jsou tam teď dva seznamy taverňat, jeden kde jsou všechna taverňata podle věku od nejstaršího po nejmladší, pro lepší přehled kdy se kdo narodil, a druhý, kde jsou taverňata rozdělený podle rodin, pro lepší přehled kdo ke komu patří :-). Pokud tam nějaké taverně nenajdete, napište buď Eirellin do pošty, nebo přímo do místnosti, ať zjednáme nápravu ;-)

Místnost má od 09:29:49  09. 07. 2014 pronajatou Eirellin. Spolusprávce: Arenga.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   37   »» »

Silmarien, vloženo 16:30:31  14. 07. 2017

V každej skupine sú aj idioti.
Mám medzi kamarátkami dosť laktačných poradkýň a ani jedna by matke nepovedala, že je to jej chyba, keď nezafungoval klasický návod. Tie ženy vedia, že ako sú ženy každá iná, tak aj dieťa je každé iné. A aj vôľa je u každého iná.
Ja osobne pochybujem, že by som napríklad zvládala odsávať mlieko 2,5 roka keby som mala problém s kojením. Ale mám známu, ktorá to toho 2,5 roka robila, lebo jej to klasicky nešlo a bola presvedčená o tom, že jej mlieko je pre jej dieťa najlepšie. A je to v poriadku. Každý ten prístup.

S tým, aký je nátlak na ženy aby kojili je to celé zle. Áno, na jednej strane všetci tvrdia, ako je to užitočné a treba to a neviem čo, na druhej strane nemocničné prostredie a bežne zaužívané prostredie nedávajú podľa mňa dobrú podporu.
Na druhej strane po prvých mesiacoch toto ustáva, po 6 mesiacoch to zmizne a po roku sa to totálne otočí. A ak niekto kojí ešte dlhšie, tak je za šlahnutú ezomatku. Čiže každý vníma "to svoje". Matky, ktoré nekoja skôr ten začiatočný tlak a matky, ktoré koja dlhšie, zas ten tlak na odstavenie. Ako keby si každý nemohol urobiť čo uzná za vhodné. Ale to zjavne pri deťoch a veciach okolo nich neplatí (a týka sa to všetkých, aj doktorov, ktorí mali pediatriu naposledy na škole, aj tety z obchodu, aj pani susedky z x-tého poschodia...).To je zas vec, kotrá vytáča mňa :-D

A veľa spraví presne to, že keď matka porodí (prvorodička) tak sa stáva akousi nesvojprávnou osobou, ktorej radia všetci vo všetkom, lebo to vedia lepšie a ona sa chudera zmietaná hormónmi má z toho vysomáriť.
Tiež som podľa mňa pri Elianke porobila plno kravín len preto, že som chcela, aby všetko bolo čo najlepšie. Pri Anne už som to brala pohodovejšie a bolo to celé jednoduchšie, všetci mi dali svätý pokoj, lebo som už bola skúsená matka a to bolo najlepšie čo mohli urobiť.
Obecne sa snažím nedávať nevyžiadané rady a radiť len, keď sa niekto pýta (mám okolo seba teraz svadobný a baby boom). Ale nemôžem sa teda zaručiť, že som čistá ako "ľalia" :-D

A veľmi sa mi páči veta - "deti prežijú všetko, aj starostlivosť vlastných rodičov" - mne osobne to dosť pomohlo. A stále pomáha.

Veverka, vloženo 09:22:19  14. 07. 2017

Musím říct, že ze spousty popisovanejch "skalních" matek taky rostu. Právě i z toho důvodu, že jsem si v praxi mnohonásobně ověřila, že děti úspěšně přežijou spoustu modelů péče, tudíž nemá smysl to hrotit. Já sama jsem kojila (a dlouho) v první řadě z lenosti, ono je to milionkrát pohodlnější než chystat lahvičky.

Naštěstí mi do toho nekecali ani zdravotníci - teda spíš já bych se nenechala. Postupně jsem se už vůbec netajila s tím, že plno věcí dělám úplně jinak, než mi doporučovali, a vyhovuje mi to...

šílená jana, vloženo 06:12:52  14. 07. 2017

S pamatovanim so odkud kojit jsem dostala super radu: lehce sundatelny naramek a prehazovat z jedne ruky na druhou a pak pred kojenim jenom mrknout na zapesti a clovek hned vi. Ja to teda adaptovala na gumicku do vlasu ale princip je stejnej =) vizualni pomucka v dobe spankove deprivace =) (btw akorat se krmi, lezi na kojicim polstari tak mam obr ruce volne =))

S tim brojenim kojit/sunar tady v UK taky desne tlaci na pilu s kojenim (maj snad nejake kvoty na to kolik matek opousti nemocnici a plne koji...) a slogan: Breast is best na tehotne a matky vykukuje odevsad. Nejlepsi odpoved na tohle jsem videla: Fed is best (nakrmene dite je nejlepsi) a hotovo. Co je komu do toho jak to dite je krmene,dokud je krmene a nestrada tak si vsichni muzou ...
A k te materske ... tady je teoreticky 1 rok (z cehoz poslednich 13 tydnu je neplacenych -> pouze pro horni prijmove skupiny =)) a materska je placena tak mizerne ze spousta holek je zpatky v praci v 6mesicich ditete (i u nas je to v planu =))

A pokud dite spolupracuje da se delat spousta veci =) my byli ve 4 tydnech na dovolene v Nemecku (taky jsem mela spoustu pohledu a dotazu jestli jsem si jista, Oskar je na cestovani letadlem prece porad moc malej ! ) ale jsou dny kdy nedelam nic jinehe nez utesuju dite/kojim =)

Arenga, vloženo 23:13:09  13. 07. 2017

Dara: ještě s tím "nemá hlad", to mi připomíná historku z posledního pobytu v porodnici, kdy náš Natýn děsně řval při dětské vizitě, ale jako děsně (což byla předzvěst toho, jak se bude chovat následujících několik měsíců, což jsem tehdy naštěstí netušila), a sestra u vizity nakonec říká: "On má hlad" - tak jsem jí na to řekla: "Jasně, má hlad. Už celých deset minut nejedl." on byl během té vizity prostě namíchnutý, pak se děsně mračil na doktorku, když mu prohlížela oči /oční pozadí, v koupelně, kde bylo šero - byla to děsná sranda, jak ho sestra držela, doktorka prohlížela a on je, ve svých čtyřech dnech, stíhal vražednými pohledy/

Arenga, vloženo 22:53:38  13. 07. 2017

verlit: tak to se moc omlouvám, pro mne je to víš spíš taková slovní berlička, než že bych to v tu chvíli používala v pravém významu toho slova

verlit, vloženo 21:32:59  13. 07. 2017

Arenga: Víš, každá věta, která začíná slovem "víš..." (případně ještě lépe: "Víš, *jméno*..", je tak nadřazeně shovívavá, že mě nasere, i kdyby měla pravdu.

A jinak jasně, je to o lidech. Nicméně název Laktační liga o lecčems vypovídá.

Arenga, vloženo 21:26:58  13. 07. 2017

a co se týče toho pohledu matky více dětí na matku s jedním dítětem - ano, když jsem měla jenom jedno dítě, strašně mi to pilo krev - no a dneska, se třema dětma a téměř deseti rokama zkušeností navíc... hm, já to docela chápu - jako ne to, že si matky s více dětma honí triko a leští ego na těch, co mají dítě jenom jedno, ale spíš takovou tu osobní zkušenost, že s jedním je mohem méně... vlastně všeho než s více dětma, a taky člověk spoustu věcí vidí zpětně, co dělal a na čem lpěl a vlastně to tak zase jako asi zásadní nebylo
ale osobně doufám (četla jsem Corfův příspěvek už odpoledne, tak jsem o něm měla čas přemýšlet), že se se vzrůstajícím věkem a spoupajícím počtem dětí stávám tolerantnější a snad i určitým způsobem pokornější

mimochodem, co se týče toho počtu dětí, co mě neuvěřitelně vytáčí jsou poznámky: "ale už končíte, ne? Nebo chcete ještě další?" případně "a plánujete ještě další?" s takovým tím pohledem "doufám teda že ne"
upřímně: co je komu do toho? Ano, další dítě neplánujeme, protože mi táhne na čtyřicet a mám za sebou dva císaře a na čtvrté se už prostě zdravotně necítím (ale stát se může leccos, že jo), ale i kdybychom měli dětí třeba deset, tak do toho nikomu nic, ale vůbec nic není.

Arenga, vloženo 21:17:19  13. 07. 2017

verlit: víš, ono s těma laktačníma poradkyněma je to asi tak stejné, jako s jakoukoli jinou profesí - jsou zkrátka lidi, kteří jsou v tom, co dělají dobří, a jsou lidi, kteří si myslí, že jsou dobří... prostě všechno je to o lidech, asi jako všude (a o tom, myslím, víš mnohem víc než já). Prostě jsou laktační poradkyně, které jsou skvělé a mnoha maminkám opravdu pomohly, a pak jsou ty, které prostě nepomůžou, no.
A i s tou podporou laktace je to taky trochu ode zdi ke zdi - ano, dneska se to občas až přehání a to i v nemocnicích, na druhou stranu, před pár desítkami let, nedostávaly novopečené matky vůbec žádnou podporu, prostě jim vrzly sestry v prodonici dítě a starej se jak umíš, je to přece přirozené - a výsledek byl, že drtivá většina naší generace vyrostla na sunaru. Co mi o tom třeba vyprávěla moje maminka, tak ona jako prvorodička prostě vůbec nevěděla, co má dělat a nikdo jí to neřekl, neukázal, nevysvětlil. A že to novopečené matky ukázat a vysvětlit potřebují, vím jednak z vlastní zkušenosti, jednak i z toho, že jsem větší množství velmi nejistých mladých matek viděla během svých pobytů v porodnici. A všechno je to zase samozřejmě o lidech a o přístupu - protože jsou sestry, které se věnují špičkově a dokážou povzbudit, a pak jsou ty krávy, které tam nemají co dělat (ano, setkala jsem se s oběma typy, s tím druhým naštěstí až s druhým dítětem)

a mimochodem, moji největší a nejhlubší úctu mají maminky, které "kojí přes flašku" (protože někdy to fakt je tak, že mlíko je, ale mimčo si ho nevezme nebo si ho nevezme dost) - protože strávit několik hodin denně s odsavačkou, ohřívat, sterilizovat, dokrmovat a podobně, to je jako fakt hrdinský výkon.

Dara: hele, to je úplně normální rozumné uvažování, to, co píšeš, protože pokud nebudeš v pohodě ty, nebudou v pohodě ani děti
a s tím traumatem myslím, že máš pravdu, protože moje máma ho má dost myslím taky, dokonce jsme o tom spolu i mluvily - já jsem byla kojená asi pět neděl a to jenom částečně - tak jsem jí řekla že je to právě o té podpoře, protože jestliže její matka kojila rok, jeji mladší sestra obě děti dva roky a já svoje děti taky přes dva roky, tak si myslím, že není důvod, proč by ona taky nebyla mohla, kdyby jí v té době někdo pomohl (a jako opravdu pomohl, ne si na ní honil triko) - myslím, že jí to dost uklidnilo

Dara, vloženo 20:26:15  13. 07. 2017

Ja se v klidu prihlasim.mezi matky ktere "si to usnadnuji". Nervy a zdravi mam jen jedno. A tak vim, ze spanek potrebuju be vetsi mire a udělám pro to cokoliv. Podobne s alespon jednim jidlem a par dalsimi vecmi.

Osobne si myslim, ze rozumni lide zjisti, teorie jsou hezka vec, ale dite je samo navede, co maji delat. Ono totiz ty knizky necetlo, tak to dela po svem :-)
No a pak do toho nekecaji jinym. Respektive netrvaji na sve pravde.

Co se napr.kojeni tyka, zacinam mit pocit, ze tchyne (z generace sunar je lepsi) z toho ma skryte trauma. Protozw jeji reakce na jakekoliv stiznosti mimina je "nema hlad?"

Vever, vloženo 17:46:03  13. 07. 2017

Hele, kdybych měla někdy nějaké nevyžádané rady tak mě zastavte, jo? Mám obavy že kombinace pedagogické deformace a mateřství může být dost smrtící.

Cemendriel, vloženo 16:46:18  13. 07. 2017

Tohle je asi jediná věc, která mě vyloženě děsí na mateřství - všichni ti lidi kolem, co přesně ví, co byste měli dělat a co je pro vás a hlavně pro dítě správné - počínaje tím, co smíte a nesmíte dělat a co smíte a nesmíte jíst v těhotenství, konče tím, jak špatná matka jste, protože vaše dítě dělá/nedělá... doplňte libovolnou věc. Brrr!

Držte se Corfe, každý potřebuje něco jiného a vy nejlíp ze všech víte, co potřebujete právě vy a vaše miminko, vševědoucí matky ať si trhnou nohou!

Sikar, vloženo 15:40:27  13. 07. 2017

Stejně jako věty začínající "Je jen logické, že..."
Poněkud ignorují, že někteří lidé myslí jinak.

verlit, vloženo 15:28:01  13. 07. 2017

Ona jakákoli věta, která obsahuje slovo "přece" bývá defaultně debilní. Protože jediné, co ve skutečnosti říká, je "mám pravdu, protože mám pravdu. Neumím to ničím zdůvodnit a často je to kravina, ale já to "přece" vím líp, než ty."

Sikar, vloženo 15:14:49  13. 07. 2017

Sice to nebude úplně k tématu (které je jinak dobré, trefné a já souhlasím na 100 %), ale osobně jsem si takhle zase já vybudoval alergii na nové matky vševědky.

Jedná se o matku, která vám kecá do toho, co a jak a proč a jestli vůbec ohledně výchovy dítěte. Všechno má očividně dokonale nastudované a snad se po večerech tu knihu o výchově memoruje. Teorii zvládá dokonale.

Věty "Ale to přece má být takhle", "půlroční dítě přece" a další podobné jsou od ní časté.

Stane se tedy, že ona, matka tříměsíčního dítěte, vám vysvětluje, co a jak s vaším měsíčním. Ona se například na růst zubů dokonale teoreticky připravila a všechno o tom ví, ačkoliv jejímu potomkovi zdaleka ještě nerostou.

Po celou dobu ovšem trochu ignoruje (ač to ví), že doma máme staršího prcka, kterému táhne na tři roky, vším, o čem mluví, jsme si prošli, a víme třeba, že plán bitvy zanikl vždy při kontaktu s nepřítelem.

Příklad:
Matka: Na co uspáváte? Takhle malé mimino přece usne samo, v bříšku ho nikdo neuspával!
Já: No to sice jo, ale ten starší si to z bříška nepamatuje.
Matka: Ten by to ale už měl umět sám, ne?

No, možná měl, ale je po mně, a já jsem ve třech letech vydržel vzhůru klidně do půlnoci.

Corfe, vloženo 14:39:57  13. 07. 2017

To je přesně ono, "laktační poradkyně" si vzala osm stovek za to, že Petře vnutila svojí teorii, jak na to. A když teorie nezafungovala, oznámila ji, že dítě je v pohodě a problém je v Petře, protože jinak by to fungovalo...

verlit, vloženo 14:20:58  13. 07. 2017

Naprosto chápu tvoje rozhořčení, Corfe. Jedna podobná blbá kráva z Laktační ligy dostala zranitelnou kolegyni z práce na psychiatrii.

Nejhorší na tom je, že útočí právě v momentu, kdy je skoro každá ženská fakt citlivá a mohou tak opravdu ublížit.Myslím, že ty, které to skutečně myslí dobře a chtějí pomoct, nemají potřebu se sdružovat do čehokoli, co si říká "liga" nebo má v názvu slovo "Matky" :-)

Držím palce, ať si držíte nadhled a ať vás podobné můry nevyvedou z pohody. Je báječné, že žijeme v době, kdy se dá spousta problémů vyřešit, kdy existují výborné náhrady mateřského mléka (a těch pár generací z doby, kdy se naopak kojení zcela zavrhovalo, to taky docela v pohodě přežilo) a někdy mám pocit, že ty ženské, které fundmentalisticky vyzdvihují všechno "jen to přirozené je jediné správné" jaksi zapomínají, jaká spousta těch "jen přirozeně" porozených a ošetřovaných dětí ještě velmi nedávno umírala.

A to nemluvím o tom, že trendy, co je "jediné správné" se mění zhruba co 15 let a jak se zdá, na nic zásadního to vliv nemá. Kojit/nekojit; držet režim/kojit kdykoli,; dávat na zádíčka/na bříško/na bok; reagovat na pláč okamžitě/nereagovat na pláč okamžitě....

Ať děláte cokoli, za pár let to bude naprosto špatně :-) Tak je lepší se vykašlat na všechny jedině správné cesty a zařídit se podle toho, co se zdá být nejpříjemnější pro miminko i pro maminku.

Corfe, vloženo 10:13:13  13. 07. 2017

(rozhněvaný příspěvek. Snad tu nikoho nenaštvu, protože to rozhodně není o nikom odsud. Ale jestli se v tom někdo pozná, dobře mu tak)

Vtipkuje se o takovém tom syndromu matky, ve chvíli, kdy žena porodí, najednou dostane odkudsi shůry pocit ultimátního práva na pravdu v jakékoliv podobě a formě. Mateřská ale rozhodně ne dovolená, etc. Každý zná takový ten klasický argument vůči kompletnímu mužskému pokolení a všem dosud bezdětným ženám ("nemůžeš tušit jaké to je") který se rád stejně nadužívá i když matka více dětí mluví s matkou s jedním dítětem. atd. Ale to bych bral, každý má pocit, že jeho osobní zkušenost je nepřenositelná a v tomto případě se to asi nějak ještě umocňuje.

Co mě ale hrozně překvapilo a neskutečně mě to štve, je ta podivná potřeba matek ubližovat jiným matkám jen proto, aby si samy před sebou obhájily vlastní pravdu. To jde vysledovat z mnoha směrů, ale já bych se pozastavil nad těmi takzvanými ezomatkami.

Ty se tváří strašně sluníčkově, mile, jsou plný podpůrných slov o důvěře v dítě a podobně. A zprvu to pomáhá, vím jak Péťa, když byla těhotná, to s nimi hrozně řešila, takové plány jsme měli, fundamentální, striktní, věděli jsme přesně co je správné, co je pro naše malé nejlepší. Od čeho se nikdy nesmíme odklonit.

A když je to v pohodě, když se vše daří, jak má, tak je to super. Jenže když jdou věci šejdrem a člověk se snaží zachraňovat, co se dá, najednou už těmhle matkám nevoní. Protože ONY jsou ty správné a jakákoliv jiná cesta je zlo, vraždění miminek, sobectví a podobně. Najednou jeden začíná zjišťovat, že empatie je velmi selektivní zboží uplatňované jen vůči těm, co mají stejné štěstí. A tak mamince, která měla plnou hlavu ideálů (má žena to už zpětně hodnotí ostřeji jako "vymytý mozek"), ve chvíli nejhorší, kdy nic nejde tak, jak si člověk představoval, maminka je zoufalá a volá o pomoc, od těchhle maminek se jí dostane akorát ujištění, že za to může ona, že je špatná matka, že selhává. Podkoupou jí, ublíží jí v tom nejcitlivějším období jen proto, aby samy sebe ujistili, že jejich cesta je jediná správná a nic jiného nepřipadá v úvahu.

O to horší jsou ty matky, které měly nějaké problémy a překonaly je, to utrpění kterým prošly (pro nás muže naprosto nepochopitelné, to vím) je nějak zakalily a o to víc jsou teď fundamentální, protože když dokázaly ony překonat své problémy, jakákoliv matka která ty své nedokáže překonat jejich cestou (i když má ty problémy třeba mnohem větší) je sobecká zlá matka, co si nezaslouží své dítě. Co se dost nesnaží.

A tak kopou a ubližují. Místo aby podpořili. Když má matka problémy, které se ji nedaří překonat, už tak z toho má pocit selhání. A tohle fakt nepomáhá. A já před tím nemohl nijak sovu ženu bránit.

A tak vám milé fundamentální ezomatky říkám tohle. Seru na vás, vy krávy blbý. Měli jsme spoustu názorů, jak věci měly být a kdybychom měli větší štěstí, tak se jich teď držíme, máme pocit, jak jsme úžasní a správní rodiče a nejspíš bychom odsuzovali ty, co si to v našich očích usnadňují. Ale svým způsobem je alespoň dobře, že tohle nám otevřelo oči.

Po překonání obrovských problémů je naše dítě alespoň plně na mateřském mléku, takže tenhle shitstorm se nám vyhýbá, ale všímáte si, jaká fanatická sekta vznikla kolem kojení? Jaký neskutečný kapky a peklo způsobují matky, co kojí těm, co toho z nějakého důvodu nejsou schopny? Nám to reálně hrozilo, i když to Péťa se Samíkem přes obrovské problémy nakonec horko těžko zvládají.

Ale přijde mi to hrozné. Ubohé, zlé. Tohle chování. Milá libovolná fanatická ezomatko. Gratuluji ti, že máš to štěstí a můžeš setrvat ve svých fundamentálních názorech. Ale když jimi nemůžeš pomoci, tak raději drž hubu. Ano, jsou matky, které se dost nesnaží, jsou sobecká a svému dítěti tím ubližují. Ale ty nemáš ve všem pravdu, nedokážeš to zcela rozsoudit a NEMÁŠ PRÁVO to soudit. Pokud chceš někoho odsuzovat za sobectví, začni sama u sebe, protože tohle povýšenectví je čistý zlo.

Jasně, jsou i ty dobré. Některé nám opravdu pomohly. Naše dula například byla naprosto super (i když jsme ji nakonec u porodu neměli). A spousta kamarádek s dětmi byla super. Dostalo se nám spousta skvělých rad co pomohly a byli i lidi, co nás neodsuzovali, když jejich rada nepomohla. Svět není zlé místo a dobrých lidí je spousta a já jsem za tyhle maminky, co pro Péťu udělaly to, co já nemohl, strašně vděčný. Ale byly i ty, co hodně ublížily, od kterých bychom to vůbec nečekali.

Eirellin, vloženo 20:06:35  08. 07. 2017

Vlastně to má už tak, že jak sednu k PC, tak přijde a chce na klín a dožaduje se prsa :-D

A jinak máme dneska novinku :-) Naše Beruška chodí! :-) prošla sama skoro celym bytem :-)

Eirellin, vloženo 18:34:07  08. 07. 2017

Mě taky určitě spai míň, kluci teda ještě míň než holky. Kojící polštář jsem neměla. V satku jsem kojila až tu nejmladší, neb tam už jaksi nebylo zbytí.. Takže jsem běžně kojila za běhu do školy :-D A psaní jednou rukou při kojení znam důvěrně... píšu tak i nějakejch 80% toho blogu... občas usne, tak ji odložit, nebo si výjimečně hraje sama :-)

Arenga, vloženo 13:15:21  08. 07. 2017

Dara: s tou jednou rukou jde o zvyk :-) Já bych se zase nenajedla :-) a v nosičce jsem teda nikdy schopná nakojit nebyla. Poslední dobou mi stejně nejvíc vyhovuje kojit v leže v posteli, ale v případě potřeby jsem schopná nakojit prakticky kdekoli, akorát když je tam okolo moc podnětů a malý není úplně extra hladový, tak si jenom trochu cucne a kouká všude okolo, holt je už velký.

Klair: únava a spavost na začátku těhotenství je úplně normální, a u mých dětí se to teda nikdy nepřeneslo, to jak jsem spala/bděla v těhotenství - ani to jak oni kopali nebo byli v klidu, tak pak nebylo stejné, když se narodili - taky jsme se toho s mužem děsili, když jsem čekala Radmilku, že bude mít vrchol aktivity mezi desátou a dvanáctou v noci, ale když se narodila, byla úplně ukázkové miminko, od šesti týdnů mi spala celou noc. Jo, to byly časy! O tom se mi u kluků mohlo fakt jenom zdá :-D
Ono se v těch různých chytrých knihách píše, že běžný novorozenec spí 20-22 hodin denně... hm, no, tak moje první a třetí dítě tuhle poučku zjevně nečetly. Jinak si to neumím vysvětlit ;-) Gábinek spal hodně, klidně i tři hodiny mezi jídlama, ale on byl nedonošený, tak dohánel. Ze začátku fakt spal skoro pořád, ale i potom, určitě do nějakých sedmi měsíců, možná i dýl, byl krásně režimové dítě.

« ««   37   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php