18:30:17
21. 11. 2024

Místnost
Hudba nejen na motivy Tolkiena
Vaši oblíbení skladatelé,skupiny,skladby a písně.Ale rovnež i Básně a Poezie...Nejen hudba spojená s Tolkienem! Stránka s rozborem všech tří soundtracků filmu Lord of the rings včetně textů všech skladeb: http://www.elvish.org/gwaith/movie_soundtrack.htm

Místnost má od 23:22:32  20. 06. 2001 pronajatou Merlin

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



««   1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12   »»

Clarice, vloženo 18:20:07  19. 12. 2010

Určitě každý zná a možná nenávidí skupinu "Eva a Vašek."
Jako ono mi stačí, že se jmenují jako moji rodiče, ale že se Eva jmenuje jako moje matka i příjmením, to mě dostalo.

Bellatrix, vloženo 22:29:29  29. 07. 2009

Lol, našla jsem i texty! Jeden příklad :oD

Olley Oxen Free
(note to the listener: Should you
chose to sing along to any of the
following songs, we wish you
luck. You're gonna need it!)

mmm mmm mmm mmm....

Homina budda budda budda
Homina budda boo
Homina budda budda budda
Homina budda boo

Olley olley olley olley olley he he heeeee....
olley olley olley olley olley (oxen free) he he he

Homina boo boo boo
Ooooooooh............

Bellatrix, vloženo 22:21:31  29. 07. 2009

Juchů! Zjistila jsem, že je možné stáhnout soundtrack k mojí oblíbené hře Neverhood - proč mě doteď nenapadlo hledat to na netu? Taková geniální hudba :o)
http://neverhood.etomite.cz/download.htm

Herald, vloženo 13:22:17  04. 06. 2009

Tak jsem mluvil s tátou (to je tak, když máte doba profesionála v něčem, co vás zajímá a nezeptáte se jeho:) a zrovna on je ten typ, co na konvencích příliš nelpí a říkal, že je toho názoru, že by lidi mohli tleskat i mezi větami, když budou chtít. On vůbec ty tradice moc nežere:)))

Ninkwen, vloženo 10:39:21  04. 06. 2009

citace z idnes


"Vedle takovéhoto projektu působil pokus Pražského jara přitáhnout nové diváky pomocí Symfonie Pán prstenů od Howarda Shorea hodně problematicky. Velký sál Kongresového centra byl sice zaplněný, skalní fanoušci filmové ságy byli nejspíš spokojeni, nicméně z čistě kompozičního hlediska samotná symfonie neobnáší nic jiného než dvě hodiny zcela neinvenční a nezáživné hudby."

Ninkwen, vloženo 09:02:25  04. 06. 2009

no, byla jsem ve předu a řekla bych. že jeho reakce byla výmluvná:)

možná si mysleli, že to není klasika, a že se tlekat bude...

Herald, vloženo 08:55:34  04. 06. 2009

Ninkwen: Ale kdepak:) Dirigent na to určitě nečekal:) Ta pauza se tam dělá naprosto záměrně a mezi větami se skutečně netleská;)

Ninkwen, vloženo 08:52:00  04. 06. 2009

podle mě se mělo tleskat mezi větama, protože dirigent na to vyloženě čekal:)

když dohráli první větu, dal nám na to čas a když se nic nedělo, pokrčil směrem k orchestru rameny a začli hrát další větu:)

Jinak osobně netuším, zda se tleská, nebo ne:)

Herald, vloženo 22:08:16  03. 06. 2009

Tak mě napadlo, trochu mimo téma hodnocení samotné symfonie. Po čtvrté větě, když Ann De Renais dozpívala a dohrál se ten ocásek za zpěvem, se tleskalo. Normálně se mezi větami netleská, to všichni víme (samotnýho mě překvapilo, že to celej sál věděl/myslel si/čekal co ostatní), ale tady vlastně jako by skončil druhej film, čili takovej druhej blok ze tří. Jak se na to díváte? Mělo se tleskat nebo ne? Toomzi, odbornej názor?:)

ACE, vloženo 07:14:10  03. 06. 2009

Toomz - nějaké další postřehy od odborné veřejnosti máš? Mě by přišli velmi zajímavé.

Jinak jsi mi docela dobře osvětlil proč se mi PPsymfonie příliš nelíbila. Na starších autorech obdivuji právě to skládání drobných motivů, sdělení atd. atd. v PPsymfonii to zejména v druhé půlce chybí a vzhledem k tomu jaké úžasné dílo, které v knižní podobě všechny tyto aspekty má, si to bere "do úst" tak jsem byl možná kritičtější než kdybych hodnotil dílo jako takové.

Elaine, vloženo 17:06:57  02. 06. 2009

Na Gollums song jsem si musela dlouho zvykat, ale nakonec mi k PP sedí mnohem víc než Annie Lennox a Into the west. Přijde mi, že se hodně odlišili od obou předchozích závěrečných zpívaných skladeb, které jsou obě takové "kouzelné", a hlas Annie Lennox mi nesedl. Celá ta písnička i hlas mi přijde fádní.

Gollums song mi připadá nejzajímavější, přesto se mi nejvíc libí Enya.

Herald, vloženo 15:31:53  01. 06. 2009

Na Gollum's Song nesahat:)

Meridion, vloženo 11:03:40  01. 06. 2009

Když poslouchám soundtracky, tak mám vynechané všechny tyhle zpívané závěrečné skladby, protože na mě působí rušivě mezi instrumentálními skladbami. Ale u Into the West mi v soundtracku vadí zejména vřeštivé podání Annie Lenox "horÁÁÁÁÁÁÁÁjzn", takže méně výrazný refrém mně potěšil a jako závěrečná skladba to nevadilo, když se oprostím od očekávání vyvrcholení.
Osobně mi vždycky daleko víc připadala jako nepatřičná k příběhu píseň Gollum's Song.

Herald, vloženo 10:38:28  01. 06. 2009

Co se kytary týče, tak pokud se nepletu, je i ve filmu, resp. soundtracku:) Samozřejmě tam je to prohnaný přes kdejakej filtr, takže z toho tak netrčí, mně přijde, že kytara naživo trčí absolutně všude, proto se ti možná zdála tak výrazná:)

Činkapi, vloženo 21:04:23  31. 05. 2009

No, už jste to v podstatě všechno řekli i za mě :-) Tak jen pár osobních dojmů.

Předně musím říct, že ta hudba je tak nádherná a vyvolává ve mě takovou bouři emocí, že se v tom různé drobné výtky nebo námitky úplně ztratí. Opouštěla jsem koncertní sál naprosto "na hadry", hlavní aktéři se navíc chodili děkovat přímo kolem nás (seděli jsme v první řadě vlevo), takže jsem jim plna dojetí tiše šeptala "thank you very much", když procházeli okolo a snažila se nerozmazat si řasenku... :-)

S odstupem času, když se mlha dojetí trochu rozplynula, ale musím uznat, že máte pravdu ve všech bodech obžaloby :-) Druhá polovina skutečně byla oproti první poněkud nevyvážená, nedržela moc pohromadě a chyběl jí vrchol. Za velmi nešťastný závěr považuji Into the West - s tou skladbou mám trochu problém i ve filmu, jaksi se mi k té ostatní hudbě nehodí. To je písnička z našeho světa, ne ze Středozemě. Ve filmu ji ale beru tak, že je to můstek, který má diváka převést "na druhou stranu", do reality. Jako součást symfonie mi připadá úplně mimo, navíc v tomhle provedení (to tam někdo drnkal na kytaru? Viděli jste někdo, kdo produkoval doprovod?)

Anne de Renais zpívala jako bohyně, měla jsem z ní husí kůži po celém těle. Ta fakt věděla, co zpívá!
Klučina byl fantastický, Aragornova píseň zněla jako Vodník z Rusalky :-)

Promítané obrázky jsem moc nevnímala, já prostě potřebuju mít zavřené oči. Stejně jako pro Meridion ale pro mě bylo hrozně zajímavé vidět, jak ta hudba "vzniká" - nikdy jsem si třeba neuvědomila, že většina elfích sborů jsou vlastně děti. Bohužel, zespodu jsme hudebníky moc neviděli, jen sličnou harfenistku s třpytivým náramkem :-)
Naživo je hudba vždycky úplně jiná, prostě živá :-), příjemně nedokonalá, mnohem víc vzrušující. Drobné odchylky proti soundtracku (chřestidla, víření bubnů) byly osvěžující, mohlo jich být víc.

Shrnuto a podtrženo: symfonie to nebyla, ale byl to nádherný zážitek :-)

toomz, vloženo 13:45:22  30. 05. 2009

Jinak moc do toho nevidím, ale tipuju, že celá ta "symfonie" bude mít jeden zásadní problém, který jste tu všichni odhalili - a to jsou práva a peníze :) Představa, že by Howard Shore věnoval měsíce svého času skládáním monstrózní symfonie, která by si pohrávala s tématy z filmu, je dost nereálná. Proto mi bylo hned jasné, že se bude jednat o mozaiku již napsaných skladeb, které nemusí dávat dohromady smysl. A je skvělý, že jste to rozpoznali, fakt znova klobouk dolů, není to úplná samozřejmost. Zkuste si schválně poslechnout symfonie největších skladatelů vážné hudby, tam právě jde o to na ohromné ploše (v řádu až hodin) vystavět pomocí drobných motivků monument, který dává smysl, má vrchol (nebo více vrcholů?), závěr, nejlépe i nějaké sdělení :)

toomz, vloženo 13:39:03  30. 05. 2009

Odcházení během potlesku se praktikuje všude, už jsem to zažil i v Berlínské filharmonii a to je jedno z nejlepších publik vůbec :) Jinak díky za postřehy, vypadá to, že máte opravdu dobré uši :) Mluvil jsem s Kubou, mým nejlepším kamarádem, který hrál v orchestru a je zajímavé, že se zmínil, že si taky nejvíc užil Hobitín, jak zmiňuje Herald :)

Meridion, vloženo 13:33:32  30. 05. 2009

Zkopírovávám sem svůj příspěvek z Filmu, na který narážel Herald:
"Nelituji, že jsem šla, ale na druhou stranu jsem od symfonie čekala trochu víc než jen seřazení filmových hudebních témat za sebou.
Kromě vlastní hudby pro mě bylo nesmírně zajímavé sledovat seshora činnost orchestru a sboru. Při poslechu CD jsem si nikdy neuvědomila, na kolika místech je melodie podbarvená lidskými hlasy.
Obrazový doprovod - místy nádhera, místy zklamání.
Zpěv sólistů - klučík i ta dáma, co odzpívala většinu druhé části, se mi líbili, nelíbil se mi zpěv té paní, co měla v jednu chvíli sólo v první části. Absolutně netuším, jestli zpívala elfsky nebo jak, ale výslovnost měla českou. Tvrdé r atd. mě dost rušily."

A následuje reakce na mezitím napsané příspěvky:
Překlad brožurky mě taky hodně rozladil.
Pokud jde o "odfláknutí" druhé půlky symfonie, řekla bych, že tento problém je zakotven již v Tolkienově knize: Příběhu chybí vrcholné finále. V knize se vrchol nachází v půlce páté knihy a filmy s tím nic nedokázaly udělat. Dvě věže se podařilo vyvrcholit bitvou o Helmův žleb, ale s Návratem krále se vzhledem ke struktuře příběhu nedalo udělat nic.
Přesně z toho důvodu jsem psala o zklamání nad pouhým seřazením hudebních témat z filmu. V soundtracku/při závěrečných titulkách ke Společenstvu píseň "When the cold Winter comes..." plynule přechází opět do heroického motivu Společenstva, který prostupoval celým filmem, a proto to dobře fungovalo i na koncertu. Naproti tomu druhé dva filmy nemají jednotnou dějovou linii a stejně tak i hudební doprovod postrádá celistvost s výjimkou rohanského tématu prostupujícího druhým dílem.
Kdyby se ve skladbě Return of the King zopakoval motiv Minas Tirith ve vítězoslavné tónině oslavující obnovu království, hned by to znělo jinak. Nebo kdyby k titulkům Návratu krále zněla podobná složenina jako u Společenstva, aby došlo zopakováním motivů k završení celku. U filmu po Into the West následují nezávislé skladbičky "vyštípnuté" odněkud z prostředka filmu. Proto jsem čekala, že Shore pro účely symfonie zpracuje zejména finále bez ohledu na film, ale s ohledem na posluchače, kteří třeba filmy znát nemusí.
Když se poohlédnu po jiných soundtracích, tak se mi strašně líbí závěrečná skladba k třetímu dílu Pirátů z Karibiku "Drink Me Up Hearties", která v krátkém asi v tříminutovém úseku dokázala skloubit hned několik hudebních témat celého filmu. Něco takového bych si představovala na závěr i tady.

Herald, vloženo 11:45:05  30. 05. 2009

ACE: Souhlasim s tim, že mě velmi zklamal třeba (ne)příjezd Rohirů, to si myslim, že tam být skutečně mělo:( A ještě jsem si vzpomněl, že ten co hrál v závěru na Panovku mi přišlo, že příliš nechytal tempo, znělo mi to lehce chaoticky:)

ACE, vloženo 11:17:45  30. 05. 2009

Herald to hezky shrnuje a skoro bych se k jeho hodnocení i připojil. Zejména co se týče výkonu interpretů týče ale na druhou stranu mě ty "drobné nešvary" zkazili celý dojem. Aneb naprosto souhlasím s první částí Společnstvem, to bylo takřka bez chybičky a velmi pěkné, proto jsem se asi těšil na očekávané vrcholy jak příběhu tak jak jsem předpokládal i symfonie. Myslím tím Pelenorská pole a Pukliny osudu. A bohužel v této pasáži to u mě celá symfonie Pána Prstenů prohrála. Podle mého názoru tyhle emoční i příběhové vrcholy byli doslova "odbyté" několika nejednoznačnými tóny, nepřišlo alespoň mnou očekávané využití celého toho fantastického orchestru a třech sborů, které byli na jevišti a oba tyto příběhové okamžiky odpluli jak větvička po Rauroských vodopádech. Následná sice hezká ale podle mého neúměrně dlouhá pasáž představující "obnovu" středozemě a následně odchod za moře ve mě jen eskalovala otázku "Proč takto???". Výsledný dojem potom bohužel mám asi takový jakoby mě v první polovině někdo lákal v upoutávce na potenciálně úžasný film, který je ale oproti propracované upoutávce chaotický až uspěchaně nevýrazný a na konci má dlouuuhé hezky zpracované titulky.

Měl jsem po představení vnitřní morální dilema jak ze svého pohledu vyjádřit díky interpretům za jejich skvělý výkon a zároveň dát najevo své zklamání z díla jako takového.

««   1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12   »»

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php