19:38:48
24. 11. 2024

Místnost
Harry Potterův svět

"Slavnostně přísahám, že jsem připraven k jakékoli špatnosti!"


Spoustu užitečných informací a odkazů najdete na Vývěsním štítu.

Výběr z letaxové sítě:
J.K.Rowling Official Site
Encyklopedie
The Leaky Cauldron
Wizard News
The Harry Potter Lexicon
Potterweb.cz

"The Mysterious Ticking Noise"

ANGLICKO-SLOVENSKO-ČESKÝ SLOVNÍČEK užitečný pro čtenáře původního znění


Kód pro neviditelné písmo: <font color="#706c68">zde napsaný text nebude vidět</font>

Místnost má od 20:26:10  20. 07. 2001 pronajatou Bellatrix. Spolusprávce: Činkapi. Klair. Genevieve.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   176   »» »

Aditu, vloženo 13:02:33  03. 08. 2007

To s tím vchodem pokaždé jinde máte ze 7. dílu, to bych sem k debatě o filmu vůbec netahala. V 7 měli specifickou potřebu, aby je nikdo neobjevil, tak se přesouval i vchod ... pochybuju, že to bylo i v 5.

Bellatrix, vloženo 13:02:06  03. 08. 2007

Tak já teď budu jen chválit, jo? :)
Líbila se mi přestřelka u oblouku - nikdy jsem si neuměla moc představit, jak by to ve skutečnosti vypadalo, když po sobě metají kouzla a blokují atd, aby to nebylo směšné a aby to nevypadalo jako "hodím kouzlo, druhý to zablokuje, já počkám, až hodí kouzlo zpátky, zablokuju já...". Takže tohle se myslím povedlo. Trošku mě mrzí, že dospělí kouzelníci se přemisťují se spoustou koužových efektů, zatímco dvojčata se přemisťovali bez efektů, ale to je fuk :) Líbilo se mi, jak Sirius v zápalu boje řekl Harrymu "Jamesi". Líbil se mi souboj Voldyho s Brumbálem, líbili se mi Longbottomovi, scéna s Patrony v Komnatě, líbilo se mi, jak Tonksové zrudly vlasy, když se rozčílila, jak Ginny ztuhly rysy pokaždé, když se hovořilo o Harrym a Cho... a ještě na něco přijdu .o)

Merlin, vloženo 12:51:13  03. 08. 2007

hmm,to bych byl taky pořádně naštvaný. Já jsem se na film samozřejmě těšil, šel jsem tam s těma nejlepšíma referencema od ostatních a užil jsem si.
Mě třeba zase bylo trochu stydno kvůli Bonham Carterové,i když to nebyla její chyba:-)
Mě by jako neznalci zase přišlo, že mezi scény,které "tam jsou prostě proto,aby tam byly" by patřily (kvůli tomu jak pro mě ve filmu vyzněly) třeba bitva na ministerstvu(očividně natočená s despektem jen proto "aby tam byla nějaká akce" - byť jsem jako přízvice fantasy efektivních bitek vděčný za každý expelliarmus,navíc Voldy vs Brumby byl super),Siriusova smrt (prostě nic moc,nějak je jakoby sblížíme ať má nakonci kdo umřít,navíc dost trapně - líbilo se mi,jak Sirius ztuhnul a nebylo chvilku jasné,jestli ho dostali nebo ne,pád přes oblouk byl trapný. na druhou stranu oblou vypadal hezky a bylo i velmi šikovně naznačeno,co je za ním, když se ozvala Střelenka, že je spolu s Harrym slyší také)

Bellatrix, vloženo 12:37:20  03. 08. 2007

Merlin: já mám problém s tím, že věcí, které mě takhle vyrušily a nad kterými jsem musel jen kroutit hlavou, tam bylo tolik, že jsem si v podstatě užila jen hrozně malou část filmu. Řekněme třetinu. Proto také říkám, že mi připadá film nekontinuální, protože jsou tam věci, které nejsou moc odůvodněné nebo nejsou úplně logické, ale jsou tam prostě proto, aby tam byly. Jsem vlastně hlavně naštvaná, než vyloženě zklamaná - protože jsem nic moc nečekala, ale v hloubi duše prostě nějak doufám, že si ten film užiju, že se povede, že tam nebudou tyhle ťavky, ze kterých je mi před ostatními diváky skoro stydno.

Merlin, vloženo 12:27:06  03. 08. 2007

já bych to viděl tak,že vchod byl pokaždé někde jinde a nedalo se tam probourat,dokud nebyli někým zrazeni. Ale to se ve filmu neříká, takže tak jako tak je to nelogické...ale myslím, že zážitek z filmu to zase tolik nenaruší. Oni vždycky autoři takovéhle věci,které potřebují nějaké vysvětlení,podají nelogicky a zakrývají to tím,co je třeba aby bylo napovrch očividné - bad guys nebyli schopní se do tajemně uzamknuté komnaty dostat, dokud je jeden z good guys nezradil a nezaprodal. Někdy takovéhle zamaskování stačí,někdy to přijde i neznalci knihy nelogické...

Bellatrix, vloženo 12:05:20  03. 08. 2007

Silmarien: ano, Voldemort je bídák a to, co provedl, bylo fakt zbytečné :o) I když si neumím představit, jak by to dopadlo, kdyby to neprovedl :)

Bellatrix, vloženo 12:01:51  03. 08. 2007

Merlin: a já si nemůžu pomoct, ale vidím to úplně jinak než ty :)

Podle knihy byla Komnata pořád na tomtéž místě, ale nikdo nevěděl, kde se vlastně BA schází. Marietta jim to řekla, ale BA stihla utéct, jenže Umbridgeová už věděla, o co jde, takže tam pak našla důkaz (papír se jmény).
Ve filmu se sice zjevoval východ pokaždé asi jinde, ale vzhledem k tomu, že je několikrát viděli tam vcházet a Filch tam dokonce hlídkoval, nebyl problém se tam probourat kdykoli jindy. Takže k čemu vlastně potřebovali Cho? Proč se tam neprobourali už dávno? Na první pohled je to nesmysl a ani po dlouhém přemýšlení to logiku nedává. Šlo jen o to způsobit, aby se Harry s Cho rozhádal, ale to by bylo mnohem lepší, kdyby se prostě pohádali kvůli úplně něčemu jinému, mohli si něco vymyslet, hlavně aby to bylo logické :o/

Ukázání Drápa z důvodu, který píšeš, uznávám. Mohli si myslet, že bude v budoucnosti důležitý a že by pak zpětně jeho existenci těžko vysvětlovali.

Silmarien, vloženo 11:56:55  03. 08. 2007

K sedmičke: Som úplne spokojná, dorbné veci, ktoré mi nesadli alebo sem tam príliš natiahnutá scéna sa v tom strácajú. Naozaj som spokojná aj napriek tomu, že som vyhlasovala, že by bolo dobré, aby Harry umrel. Ale keď som čítala sedmičku, začala som sa o neho báť a nechcela som ho nechať umrieť. Už smrť Hedvigy sa mi zdala hrozná, naopak Georgovo ucho bolo vecou, ktorú som brala úplne v pohode. A strašne som sa celý čas hnevala na Snapa a čakala, kedy zistíme že je (a či vôbec je) dobrý, lebo som si to veľmi želala. Smrť Lupina a Tonksovej som ledva postrehla, tak som bola zabratá do príbehu, že mi to došlo až keď som dočítala príslušnú kapitolu. Najviac ma zobrala Fredova smrť, aj keď vzhľadom na počet Weasleyovcov sa strata jedného z nich dala čakať, ale kdesi v hĺbke duše som dúfala, že Georgovo ucho bude stačiť. A Dobby...to bola jedna z mála častí, kde som bojovala so slzami (ďalšou bol epilóg - som nenapraviteľná romantická duša:p). A smrť Snapa? Čakala som ju, napriek tomu ma spôsob rozhorčil a strašne nahneval (nehnevala som na JKR ale na Voldemorta:p).


Ešte mám myšlienky neusporiadané, takže som určite na veľa vecí zabudla, ale som rada, že som dostala odpovede na väčšinu otázok.

Merlin, vloženo 11:45:16  03. 08. 2007

já si nemůžu pomoci, asi to opravdu vidím úplně jinak. žádný myslánka nebyla(nevadí,není vůbec důležitá), Snape podle filmu ani nepočítal s tím, že by se Harry mohl dostat do jeho hlavy,měl jen odrážet útoky. každopádně pro mě to i v knize vždy byla jednoduchá rovnice "Harry byl svědkem Snapeovy nejhorší vzpomínkyˇ" = "Snape ho poslal pryč a už ho nikdy nechtěl vidět".

To s Cho mě trochu zmátlo. Já myslel, že oni nevěděli,kdo přesně tam chodí a komnata se ve filmu objevovala vždy na jiném místě ne? nebo alespoň dveře do ní...tuhle část si nějak nepamatuji. no a pak mysleli, že je Cho práskla a nakonci harry zjistil že ji donutili.
Na první pohled mě to nijak netrklo,akorát s tou Cho jsem si nebyl tak jistý,takhle zpětně si uvědomuji, že to tam nějak nesedlo.

Dráp možná byl trochu zbytečný,ale já osobně bych to vzhledem k tomu,co Rowlingová už od čtyřky naznačovala, zachoval kvůli tomu, že bych si myslel, že obři budou v příběhu ještě důležití (natočeno samozřejmě ještě před sedmým dílem).
Funkci Drápa ospravedlnili tak, že Hermiona vedla Umbridgeovou k němu, bylo to (z pohledu filmu) logičtější, že ji vede ke "kamarádovi" obrovi,než jenom tak do lesa. Protože, když by se nešlo za Drápem,tak by se neukázali ani kentauři a nemůžeš vést diváka naslepo k někomu, koho od prvního dílu neviděl.
možná to šlo vyřešit i lépe,ale mě Dráp vůbec nevadil, krom toho, že možná ukradl trochu filmového času...

Bellatrix, vloženo 11:25:53  03. 08. 2007

Činkapi: Jo, to jsem schválně přehnala, ale prostě mi to tak připadá. Říkám si, že přede není možné, že vám to nevadí! :o)

Daadulla: to není faktická chyba - jako že má někdo jinou barvu vlasů, než má v knize mít. To je chyba v tom, že následná reakce neodpovídá tomu, co jí předcházelo :o( Ale to s Cho je samozřejmě mnohem horší, asi největší nelogičnost a nesmysl ve filmu. To, že místo Marietty dali Cho, mi nevadí, redukce postav jen na ty důležité je nutná, ale oni věděli, kde komnata je a kdy tam chodí, takže proč potřebovali Cho? Harry se měl s Cho pohádat, k čemuž nedošlo, a když zjistil, že jí dali veritasérum, přece by věděl, že za nic nemůže. Dokonale vykonstruovaná zápletka.

Dráp mi přišel spíš zbytečný než špatný. V knihých nemá žádný zvláštní účel, už tam mi celé to kolem obrů přišlo dokonale postradatelné, a v pětce tam odvedou Umbridgeovou kvůli kentaurům, tkže tam byl Dráp napasovaný uměle (zase, další věc, kterou tam dali samoúčelně, asi protože si mysleli, že fanoušky potěší)

Daadulla, vloženo 11:09:25  03. 08. 2007

Bell: ty jsi taky nekriticky nadšená :)))
ano, uznávám že ve scéně se Snapem došlo k faktické chybě oproti knize. Hlavní ale zůstalo, Harry uviděl něco co Snape nechtěl ukázat. Mnohem víc mi nevadí právě ta věc s Cho. Kam se poděla práskačka Marietta a proč proboha prolamovali zeď, když by jim chudák holka mohla říct díky Veritaséru, jak se do Komnaty dostat? Stejně už dávno Umbridgeová věděla, kde ji hledat. Proč se vůbec s Cho otravovala?
Vyloženě špatný mi přišel Dráb....na obra se choval spíš jako odstrkovaný plyšový medvídek. A taky velikostně ve srovnání s Hagridem si moc nedovedu představit jak se vlastně Hagrid vůbec mohl narodit?!

Činkapi, vloženo 11:08:08  03. 08. 2007

Bellatrix: No, to nám myslím dost křivdíš :-) V Ohnivém poháru byli taky pěkní draci a akční famfrpál a přitom se to skoro nikomu nelíbilo... Ale to je holt o pocitech. S tím Snapem to vnímám jako Merlin. Snape byl sice ukázněný člen řádu, ale taky byl jenom člověk... jeho reakce byla možná neracionální a v podstatě nezodpovědná, ale lidsky pochopitelná.

Spider: Obávám se, že v nitrozpytu bych dopadla ještě mnohem hůř než Harry :-))) Já jsem taková duše otevřená :-)

Vórima, vloženo 10:58:21  03. 08. 2007

Není to spiler tak to napíšu viditelně.

Všechna úmrtí mě překvapila. U některých způsobem jakým se stala.U některých osobám. Přiznám jsem že jsem byl napnutý ja kšandy a když jsem to dočetl,tak se mi nechtělo věřit,že už to zkončilo...

Bellatrix, vloženo 10:58:13  03. 08. 2007

Aditu: dovysvětlovací kolečko v rozsahu několika kapitol by bylo opravdu hrozné :), takže z tohoto hlediska mi epilog nevadil. Spíš ten styl prostě... no, to už bych se opakovala :)

Aditu, vloženo 10:49:34  03. 08. 2007

Dočetla jsem včera o polední pauze v práci ... a do dnešního rána jsems e psychovky připravovala na nepřčtených 420 příspěvků :))

Co se HP7 týká, tak jsem absolutně spokojená, kniha se mi i přes roztahané skákací pasáže po celé Anglii opravdu líbila, odsejpalo to, dostala jsem odpovědi na většinu otázek, co jsem měla a na spoustu, co mě ani nenapadly ... :)

Epilog mi nevadí, naprosto naopak, je skvělej tak, jak je. Ani by se mi nelíbilo dovysvětlovací kolečko jedné až dvou kapitol.

PS : miluju Snapea :) a skřítci (jak jednotliví, tak celkově v bitvě o Bradavice) byli naprosto úžasní ... nad Dobbym jsem si i poplakala .. ten náhrobní kámen je dokonalej ... ostatně, nejenom tam jsem uronila slzu ... dojatá jsem byla i u myslánky a na spoustě dalších míst ... třeba smrt Freda byla hodně nečekaná a taková .. strašně náhlá, překvapivá, že mi to chvíli ani nedocházelo ...

ještě mě toho napadla spousta při čtení knihy i při čtení týhle místnosti, ale na nic dalšího si nevzpomenu ... jenom na to, že jsem spokojená a nadšená ... určo přečtu ještě jednou a pořádněji anglicky a pak i česky, na Medkův překlad se vážně těšim a jsem zvědavá, jak si poradí s hříčkou koelm "holey" :D

Bellatrix, vloženo 10:27:17  03. 08. 2007

Merlin: naprosto nesouhlasím. V knize Snape neřekl ani slovo, když Harry prorazil jeho mysl. Zatímco to, že mu vlezl do myslánky, kam si on odkládal vzpomínky, které nechtěl, aby Harry viděl, ho rozzuřilo. Samozřejmě šlo i o to, co viděl, ale hlavně o to, že si vůbec dovolil hrabat se v jeho osobních věcech. Myšlenky, které Snape nechtěl, aby Harry viděl, si prostě odložil, protože věděl, že když se Harry ubrání, může vidět něco z jeho hlavy. To, co si tam nechal, pro něj nebylo tak kontroverzní. Tak, jak je to ve filmu, to je prostě nelogické.

Jenže "stání v řadě", to je prostě špatná režie. Jsou to jen další a další kapky do nedokonalosti toho filmu. Nemyslím si, že bych se zabývala malichernostmi, protože to jsou všechno věci, které bily do očí. Naopak mám pocit, že vy jste nekriticky nadšení, protože se to hýbe, je to o Bradavicích a jsou tam pěkní Patronové :o)

Merlin, vloženo 10:15:26  03. 08. 2007

Bell: nějaké hrabání v osobních věcech není důležité,za to by ho nevyhodil. ano, Harry prolomil Snapeovu obranu (nechci kecat,nepamatuji se,ale měl jsem z filmu pocit,že se měl Harry jen bránit snapeovi a to vniknutí do jeho mysli byl omyl v afektu) a viděl v Snapeově duši něco,co Snape neunesl. To je pointou i v knize, je to věc, se kterou Brumbál jak sám řekl nepočítal, že některé rány zasáhnou člověka tak hluboko, že se přes ně ani v takové naléhavé situaci nedokáže přenést.
Hermiona mi taky víc vadila, mám ale spíš pocit, že hraje pořád stejně a jak ona i její okolí roste,tak už to její herectví přestává pasovat. Každopádně Radcliffe se polepšil o 100%. Pamatujete toho nesnesitelného prcka z jedničky?
A fakt se těším,až uvidím Rona v nějakém historickém námořním filmu jako zjizveného nabušeného irského bastarda:-))

a co se týče mých přátel neznajících knihu, tak ti měli co se týče příběhu většinou spíše problémy s Azkabanem. A nemusí jít jen o logiku a vysvětlování,ona vlastně i pointa - pokud knihu neznáte, tak vlastně se akorát nakonci během několika krátkých vět dozvíte "Black je nevinný a vrahem je jeho spolužák,který se celou dobu schovával jako Ronova krysa."
Já si zase myslím, že celá věc ohledně věštby je málo vysvětlená. Ale jak říkám, to je zase vedlejší motiv, všechno,celé ministerstvo směřuje k tomu,jak si Harry ujasní svůj problém při Posednutí.

Bell: uvidíš, třeba časem dozraje(stejně jako to u mě dělají HP soundtracky:-)),zkus k tomu přistupovat lehčeji. Třeba neřešit, jestli postavy stojí v řadě:-)
(jinak proti řadě nic nemám, oni se tam samo nestaví přirozeně,ale podle moodyho,je to jakoby vojenská akce, proto taky nelétají podle přirozených tendencí, ale ve formaci)

a s tím varováním Snapeovi-to je podle mě jasně pochopitelné,máme si myslet,že tomu Snape rozuměl a je to vlastně lépe než v knize, protože je to zahrané tak,že není pochyb:-)

Bellatrix, vloženo 09:27:54  03. 08. 2007

No nic, já už s tím přestanu, očividně jsem jediná, kdo si myslí, že je Fénixův řád není moc dobrý film :)

Bellatrix, vloženo 09:26:06  03. 08. 2007

Daadulla: nemá logiku, aby Snape kvůli tomu Harryho vyhodil. To, že se mu Harry hrabe v osobních věcech (leze do Myslánky), to byl dostatečný důvod. Ale to, že Harry konečně dosáhl toho, čeho měl dosáhnout a co Brumbál po Snapeovi chtěl, totiž že odvrátil Snapeovu mysl ze svojí a naopak se dostal do jeho, to mi zkrátka jako dostatečný důvod pro to, aby se Snape naštval a přestal ho učit, nepřipadá.
Hermiona je čím dál afektovanější, to je pravda, ale to je zase vina režiséra. Ten má herci říct, co má a nemá dělat. Na režii mi vadí i jinév věci - jak se Harryho stráž před odletem postaví do řady a přivolává si košťata na povel, to je prostě nesmysl, kdo se kdy v životě někdy staví do řady? Lidi mají tendenci být v hloučku, nejsou synchronizovaní a vyřádkovaní vedle sebe v pravidelných rozestupech. Tohle jsou chyby režie.

Daadulla, vloženo 09:11:10  03. 08. 2007

Jediné v čem s tebou, Bell, souhlasím je přesně ta scéna s Cho. Ale jinak souhlasím s Merlinem. Film je plynulý pochopitelný příběh (rozumněl mu i můj brácha a tan to nečetl).
Snapeova vzpomínka mi vážně nepřišla nijak ošizená (koneckonců není to film o Snapeovi). Taky bych neřekla, že se Snape snaží Harrymu pomoct, kdyby ano, učil by ho jinak. Přesto ale při učení nitrobrany vidí Snape zkrz Harryho i chodbu an ministerstvu. Když u Umbridgeové Harry Snapea varoval a přesně v tom, jak se Snape zarazil/pochopil je všechno obsažený. Přece hned na začátku se dozvídáme, že Snape je v řádu taky, takže spojení je jasný.
Ani v knížce si nevzpomínám na nějaké přílišné odkazy o tom, co dělá řád, když je Harry ve škole. Jedině, když je Artur zraněný, tak Brumbál zorganizuje bleskovou akci.
Ještě jedna poznámka: neuvěřitelně mne vytáčí herecký výkon "Hermiony", její afektovanost je neskutečně přehnaná.

« ««   176   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php