03:35:31
27. 11. 2024

Místnost
Fantasy a sci-fi literatura
Tato místnost slouží k debatě o fantasy a scifi literatuře; také o spisovatelích či knižních novinkách
V Taverně však najdete i další specializované místnosti, kde se můžete o danném tématu dozvědět více.
Hlavními a nejnavštěvovanějšími jsou tyto:

J.R.R.Tolkien - místnost o literárním díle nejčtenějšího spisovatele fantasy
Harry Potterův svět - vše co se týká knih a filmů o Harry Potterovi
Úžasná zeměplocha - místnost o díle Terryho Pratchetta
Vítejte na Kaer Morhen - místnost o knihách Andrzeje Sapkowského
Horror - pro příznivce literárního i filmového ztvárnění horrorů
Comics - komiksy samozřejmě také často patří mezi FS literaturu

Další specializovanou diskuzi najdete například ve:
Cyberpunk - o kyberpunkové literatuře, nově i o díle P.K. Dicka; David Gemmell; Duna; Jiří Kulhánek; Conan : barbar z Cimmerie; Perry Rhodan

Recenze a anotace knih najdete na jiném místě tohoto serveru, v Knihovně
Ostatní informace o scifi a fantasy literatuře najdete zejména na těchto stránkách: SARDEN; Fantasy Planet; Scifiworld
Zatím slibně se rozvíjející knižní databáze (něco jako IMDb či CSFD) se jmenuje LEGIE

A nakonec internetové stránky papírových SF periodik: Ikarie; Pevnost; The Magazine of F&SF Czech Edition

Místnost má od 20:48:45  30. 05. 2001 pronajatou Jeremius. Spolusprávce: Nimitz.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   61   »» »

verlit, vloženo 11:28:02  02. 04. 2009

Gomez: Zkus kdyžtak využít tuhle službu: http://www.ptejteseknihovny.cz/

Před časem jsem podobně pátrala po knize, u které jsem z děje věděla ještě méně a nakonec ji odhalili :-)))

Mellor, vloženo 16:44:46  01. 04. 2009

Meridion: Tak zrovna Drak a Jiří mě moc nepotěšil, čekal jsem víc a pak to bylo takové dost mdlé.

Na druhou stranu od McCaffrey jsem toho četl celkem dost a Harfenická série je opravdu dobrá :o)

Gomezhannah, vloženo 12:26:42  01. 04. 2009

Jeden můj kamarád si nemůže vzpomenout na autora a/nebo název povídky: "Sháním jméno povídky a autora. Četl jsem to kdysi, je to postapo, ve kterém se lidé zhroutili pod úroveň zvířat a vládu nad Zemí převzali psi, kteří je chrání před vlky a za nocí vyjí na bílé kruhy orbitálních stanic.
Pointa byla v tom, že tedy jeden pes se rozhodl chránit lidi před vlky, ostatní psi na ně kašlali a zvěsti o tom, že kdysi lidé byli nadřízení, považují za pouhé povídačky "jedna fena povídala".
Jediné, co si z toho pamatuju, bylo táhlé vlčí volání "Skól, ubohý gnól!", což na Google nestačí...
Takže kdybste ji někdo náhodou znali..."
Nenapadá vás něco? Simakovo Město to není.

Merlkir, vloženo 11:34:11  01. 04. 2009

Ginny: eee, myslel jsem spíš trochu tím námětem, není to taková ta milá rodinná fantasy. (jo a jsou to dva díly co se jmenujou stejně)

Bilbo, vloženo 11:16:21  01. 04. 2009

Jo, Drak a Jiří se mi taky líbil.

Meridion, vloženo 09:11:11  01. 04. 2009

Níže zmiňované knihy jsem četla tak před 15 lety, takže vzpomínky mám už poněkud zamlžené.
Z Pernu jsem díky děravému knihovnímu systému četla jen druhý díl (už nevím, jak se jmeneval) a Bílého draka. Kdyby se mi jich tenkrát dostalo do ruky víc, tak si je s chutí přečtu, dnes k nim nemám potřebu se vracet. Taky mi tad u té série trochu vadilo míchání fantasy a sci-fi světa.
Z Elenia jsem četla první díl, díky otevřenému konci jsem se chvíli pídila po dalších, ale časem zájem vyšuměl.
Na podobnou úroveň řadím i knížky od Andre Norton (série Svět čarodějnic nebo tak nějak), taky jsem přečetla asi dvě a nemám potřebu číst další.
Z těch, jejichž jména tu padla a která mi něco říkají, mám chuť se vrátit jedině k Dragonlance, k té hlavní románové sérii (přečteno Kroniky 1 a 3 - a Legendy 2, zapůjčené v knihovně v domnění, že se jedná o ten dlouho sháněný druhý díl. :-))
Když je řeč o knížkách s dračí tématikou, tak mě svého času nadchl Drak a jiří. Nedávno jsem se k němu vrátila, a i když se mi nápad s obrácenou perspektivou pořád hodně líbil, tak mě zbytek děje vzhledem ke vzpomínkám zklamal.

Ginny, vloženo 08:07:05  01. 04. 2009

Merlkir: něco jako Stasheffův Čaroděj? Skvělé! Asi půjdu přepadnout knihkupectví :-)

Drakeni z Pernu jsou lepší průměr. Ale byla to moje první přečtená fantasy, kde draci jsou hodní, milí a krásní a kde navíc někdo vyřešil i to, jak chrlí oheň :-)Je fakt, že časem se pár věcí opakuje, na druhou stranu, pro mě to bylo potvrzení toho, že lidi jsou fakt nepoučitelní a každý si své chyby musí udělat sám :-)

Hranice volnosti a Svobodná volba mi přišly svým námětem docela originální a klidně bych přežila i další díl:)

Merlkir, vloženo 22:31:37  31. 03. 2009

Pán ledové zahrady je až překvapivě dobrá kniha. Trochu jako série Čarodějů od Stasheffa, trochu jako Stráž času od Andersona, ale hlavně poměrně svěží pseudo fantasy z Polska. Jdu začít druhý díl ;)

Dara, vloženo 21:39:21  31. 03. 2009

Z drakenů je dobrá jedna sérei (projistotu ta, co u nás nevyšla celá) a to Harfenická trilogie. Pokud se nepletu, vyšly u nás dva díly (i když na legii mají jen jeden?). Odpadlíci z pernu (Moreta, Nerilka) mi přišly jako povídky.
Z jějích dalších knih je dobrá Rowana. Acorna nic moc. A hranice volnosti a svobodná volba by taky šly, kdyby to byla jedna kniha. Takhle mi ty dvě hrozně plývají, že jsem si ani nikdy nebyla jistá, jestli jsem četla obě, nebo kterou vlastně.

Nimitz, vloženo 20:24:19  31. 03. 2009

Louda: proto jsem také četl jen tu první knihu, od dalších mě odradily recenze
Ale tipuji, že i ty další díly jsou nejspíše pořád lépe napsané než romány od Paoliniho.

Téma draci a lidé bylo prostě mnoha autory vyčerpáno už mnoho let předtím než přišel Eragon.

Louda, vloženo 19:52:03  31. 03. 2009

Drakeni z Permu se mi moc nelíbili. První kniha séria je ještě zajímavá a originální a dá se dobře číst ale v dalších se neustále dokola omílá to samé a je to nuda.

Mivka, vloženo 19:28:13  31. 03. 2009

Ano, nepolapitelnost (původně se mi na klávesnici dralo slovo debilnost, ale jsme ve slušné místnosti) děje, takřka až dračáková, putování za jakýmsi nepochopitelným a neustále měnícím se cílem, to mi vadilo dost. Ale přiznávám, Sefrenie a Píšťalka (nahlédnuto do knihy, samotná si to nepamatám), byly- alespoň ze začátku postavy, které měly velký potenciál zajímavosti, ale vykompenzovalo je to, že Eddingsovy šly originální ženské postavy jako psovi pastva nebo Sapkowskému Yennefer, takže je z mého pohledu velmi úspěšně zabil někde v půli prvé knihy, kdy z nich začal stavět jakési archetypiální figury se stále stejnými vtipy a základy charakteru, které zdůrazňoval co deset stran (Sefrenie je pohan, Elény pohrdá, takže to prostě bylo v každé kapitole třikrát. Při počtu kapitol a knih se mi to přejedlo velmi rychle). Podobně třeba patriarcha Dolmant nebo Emban byl ze začátku zajímavý, ale ti se mi přejedli snad ještě rychleji. Problém je, že v Eléniu byla co kapitolu nová, pro děj významná osoba, která se poté do děje ještě vrátila a pro plné pochopení by vyžadovala nějaké základní zapamatování- jenomže kromě těch čtyř výše jmenovaných plus nějakých těch významných rytířů, kteří tam byli co dvě strany jsem si nezapamatovala téměř ani jednu postavu.

A ve třetí knize jsem málem dostala šok z královny Ehlany, která podle mě vesele aspiruje na titul nejhůře napsané ženské postavy roku. Přiznám se, že ani nechápu, co to z ní původně autor chtěl udělat, že se to tak moc nepovedlo, ale Ehlana shodila libovolnou scénu, které se účastnila, tak přibližně o deset úrovní do hlubin amatérismu a braku :) A o hlavním hrdinovi nemluvím, už jenom to jméno, které jsem při prvním poslechu svižně překřtila na Škrabkojestřáb... prostě... postavíme do řady několik jmen- Makhra, Ulath, Kalten, Vanion, Sefrenie, Annias, Otha, Ehlana a k tomu SPARHAWK. Neříkám, kdyby jich takových bylo víc, ale za celou sérii skutečně jen on samojediný měl takovéhle cool a drsné jméno :) A to se s ním nese celou sérii- Sparhawk je prostě cool a drsný. Kdybychom to náhodou zkusili zapomenout a myslet na něj jako na normálního hlavního hrdinu, autor nám to rychle připomene, když se jeho Mary Su... ehm, rytíř z řádu pandionských zachová tak, že si všichni vysoko postavení hodnostáři všeho mocného sednou na zadek před jeho velikostí. Ta záživnost "putujeme, putujeme, putujeme" už je pro mě jenom doplňkem :)

Ono podle mě by to vůbec nebyla špatná kniha, naopak by se to putování dalo zkousnout, protože autor má smysl pro detail, třeba náboženství daného světa, zpracování jeho undergroundové úrovně zlodějů a jiné záležitosti a podrobnosti, by byly fakt zajímavé, kdyby se prostě ten Eddings nebral tak vážně a nechtěl každou scénu mermomocí vytáhnout do patetismu barokní úrovně :)

Nimitz, vloženo 18:48:19  31. 03. 2009

jinak já McCaffrey také prakticky nečetl - až na první romám a nějaké povídky z toho světa, můj styl je spíše Jack Vance a jeho Učitelé draků

Nimitz, vloženo 18:45:43  31. 03. 2009

http://www.fantasya.cz/clanek/draci-let

Silmarien, vloženo 18:43:21  31. 03. 2009

Elenium som nečítala, nejako som ho v živote nestretla ešte, ale inak mám Eddingsa rada.

Nimitz, vloženo 18:43:08  31. 03. 2009

Anne Inez McCaffrey (narozena 1926)

série Drakeni z Permu (kombinace fantasy a scifi), první romám vyšel myslím v roce 1968

Dračí let

První kniha pentalogie Drakeni z Pernu.
Děj knihy se podle vnitřní chronologie odehrává během devátého Míjení.

Jednou za stovky let se k Pernu přiblíží jeho sesterská planeta Krvavice a s ní smrtonosná Vlákna. Jedinou ochranou před zkázou světa jsou draci a jejich jezdci. Nyní však Vlákna nepadala už po několik set oběhů. Draků je málo, dračí jezdci i prostí lidé na hrozbu zapomněli, stará dračí královna umírá a v líhništi tvrdne skořápka pouze jednoho jediného královského vejce. Poslední nadějí je mladá dívka Lessa a starobylý gobelín…


a další romány
http://www.legie.info/autor/92-anne-inez-mccaffrey/knihy#zalozky

Betka, vloženo 18:38:31  31. 03. 2009

Nimitz: Teda je fakt, že fantasy moc nečtu (ve sci-fi se vyznám kapku líp), ale o téhle sérii jsem teda ani v životě neslyšela. Klasika? Co je to zač?

Marcus m, vloženo 18:24:31  31. 03. 2009

mivka: Jednu z těch elénijských sérií jsem četl, kterou teď honem nevím, tu druhou už mám dojem ne celou. Eddings mi nepřijde jako nějaký obzvláště zběsilý autor, i když problémů s ním je dost. Ostatně jsem se od něj četl i větší část sérií z jeho druhého světa s Belgaratem, Polgraou a dalšími.

Osobně mám trochu jiné výhrady. V obou světech myslím vystřihl pár pěkných i když možná trochu seriálově plochých figur. Co mu podle mně ale zoufale nejde je stavba děje. Posunovat vyprávění skrzevá vehikl jakéhosi šíleného orákula, kde si družina z času na čas pythickým jazykem přečte kudy kam a co dál, to je místy k neunesení - zejména, když se nám tím příběh dlouží do sice relativně útlých, ale přece jen do pentalogie navršených svazků. To mě rušilo zdaleka nejvic (a pak přirozeně úroveň českého "překladu", ale snad od té doby vyšlo nové vydání, horší asi být nemohlo). Figury mi přišly, jak jsem už říkal docela živé a některé i sympatické (vypadávají mi jména ale trochu si vzpomínám na dětskou bohyni a (její?) kněžku se zálibou v čaji a našly by se i další) u "národů" a zemí jsem se i celkem smířil s velmi očividnými sterotypy: jednou jsou to křižáci a rytířstvo vůbec, jinde zase tuhle barbarské kmeny, támhle antická civilisace a onde tajuplný orient. Dělá to kde kdo, ale Eddings patří k těm, kteří se ani nenamáhají schovávat to lešení, na které věší kulisy. Že je jedno velké lešení někdy i příběhová linie, to už mě někdy docela štve.

Nu pokud by sis chtěla počíst onačejší epickou fantasy bez velkého váhání doporučím Feistovu Ságy trhlinové války: rozhodně tu první sérii. Příjemně mě taky svého času překvapil první knihy ze světa Dragonlance.

Nimitz, vloženo 18:22:47  31. 03. 2009

Mě by třeba hodně zajímalo, kolik lidí z těch co tak hltají Paoliniho někdy předtím četlo jedinou knížku ze série Drakeni z Permu...
Nebo jinou klasiku..
Asi budu muset udělat nákup v antikvariátech, proměnit se v kazatele a na srazech pak rozdávát v nepoučený lid různou opravdu kvalitní klasickou fantasy a scifi literaturu...

Mivka, vloženo 17:33:52  31. 03. 2009

Ehm... podotýkám, že Stern mě ani tak nedochutil jako spíše donutil :) A navíc jsem na to potom ani nemohla příliš peprně dštít oheň a síru :) (ne, ale uznejte... chtějí hlasovat o volbě arcipreláta, ale ne že by udělali nějaký rozumný systém- máme 200 patriarchů, potřebujeme tolik a tolik ke schválení. Ne, ne, patriarchů je 248 a ke schválení je potřeba buď 225 nebo taky 74 nebo taky 162, podle toho, jak se to zrovna zařídí, ale pak je tu ještě výjimka, při které je patriarchů potřeba 300... eh... a podobně zábavná byla celá trilogie :))

« ««   61   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php