19:25:19
23. 11. 2024

Místnost
Taverna - připomínky a návrhy
Sem můžete našemu milému Stvořiteli nejlepších českých stránek o Tolkienovi psát pochvaly (aby měl radost), návrhy (aby měl co dělat :-) a kritiku (snad se nebude zlobit :-)... (autorem tohoto úvodu je Merlin, z piety a taky proto, že je skvělej ho tu nechávám v původní verzi ;-)
Chcete podporit Tavernu? Poslete prosim dobrovolny prispevek v libovolne vysi na ucet 670100-2200097264/6210, variabilni symbol 456789 (var. symbol nezapomente uvest, podle nej poznam, ze se jedna o prispevek na FS). Diky, Jeremius
Stručný a přehledný výcuc návrhů, které padly, seřazení naprosto náhodné :)

23.11.:
- vyhledávání zpráv (rozšířené a neomezené vyhledávání, možnost vyhledávat celou historii, zvolit místo, kde hledat)
- možnost editovat svoje starší příspěvky
- možnost citovat jiný příspěvek (příp. možnost kliknutí na přezdívku, která se vloží do příspěvkového okýnka, příp. možnost volby správce, zda-li je povolí)
- lepší vkládání obrázků a odkazů (možnost odeslat víc linků v jedné zprávě a to ne jen na konci, ale třeba i veprostřed)
- širší okno pro tvorbu záhlaví a vývěsního štítu (po tom touží verlit strašně strašně strašně moc!!!!! :)
- možnost volby druhu písma kliknutím, třeba pod oknem pro zprávu (bold, kurzíva, podtržené, základní barva)
- možnost poslat jinému návštěvníkovi automatickou zprávu, upozorňující na zajímavou diskuzi v některé místnosti
- funkce "přátelé"
- mazání pošty
- v anketě více možností, ze kterých si pak hlasující může vybírat
- možnost paralelních dvou anket vedle sebe

24.11.:
- „deníček“ (vychytávka pro správce, něco jako vylepšený a strukturovaný vývěsní štít)
- možnost neanonymního hlasování v anketě
- na seznamu Přítomných hostů udělat aktivní odkazy na místnosti, kde jsou uživatelé přítomni (uf, krkolomný, ale snad chápete)
- upgrade chatu (zrušení přihlašování, počet chatujících ukazovat na liště)
- pryč tlačítko "smazat"
- přemístit tlačítko "oblíbené"
- zviditelnit možnost, jak vypínat zobrazování nových příspěvků u místností, které nenavštěvuji

27.11.
- možnost posílat poštu více uživatelům naráz
- vyfiltrování pošty od jednoho člověka a zároveň jednomu člověku

1.12.
- tématické příspěvky (byly by lépe viditelné, mohly by se "indexovat" (zpětně dohledat, třeba pomocí senzamu), mohlo by se na ně automaticky upozorňovat)

Místnost má od 11:03:49  04. 06. 2001 pronajatou Jeremius. Spolusprávce: Jeremius. Merlin. toomz. Klair.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   4   »» »

toomz, vloženo 12:56:09  04. 10. 2013

"ale tohle staré funguje na svůj věk brilantně" - to je hezky řečeno a taky si to myslím, ale zároveň mě napadá ještě jiná věc. Kolikrát se vám stalo, že jste vzali do ruky mobil starý deset let a říkali jste si - panebože, jak jsem mohl mít dvouřádkový černobílý displej? A to si pamatuju, jak jsem tehdy chrochtal blahem nad Nokií 3310 :) Vypadala takhle:



BTW tahle Nokia byla uvedena v roce 2000... Je prostě vtipný, jak si člověk nejvíc tu potřebu změny uvědomí ZPĚTNĚ.

Jsem všemi 10 pro inovace, budu vám k tomu klidně zdarma hrát Bacha na cello. Jen si dejte bacha na čelo, ať vás nepíchnu smyčcem.

Bilbo, vloženo 11:55:52  04. 10. 2013

Fionore, moje důvody:

* Jsem webový programátor, takže je to další projekt, na kterém se v praxi naučím spoustu nového. Zkušenosti, které teoreticky nenabudeš.
* Mám možnost si to dát do referencí v budoucnu pro strýčka příhodu...
* Taverníkům tím (snad) udělám velkou radost
* Bude mě to bavit :-)

Že je zavádění nových, větších systémů běh na další trať je samozřejmě jasné, od toho taky existují věci jako je ladění a testování všemožného druhu.

Fionor, vloženo 11:30:29  04. 10. 2013

Bohužel, zavádění nových systémů je běh na delší trať než se zdá - v práci s tím mám zkušenost a tyhle změny prostě generují spoustu frustrace na straně uživatelů i vývojářů.
A v tomhle případě je změna skoro samoúčelná (jistě, že nové je vždy lepší, ale tohle staré funguje na svůj věk brilantně) a vynaložená námaha nebude odpovídat efektnosti výsledku.

Ale jestli se do toho Bilbo chce nadšeně pustit, tak přeji pevné nervy a dobrý tah na branku.

Neros, vloženo 11:26:43  04. 10. 2013

Protože ho za to budeme mít ještě víc rádi :)

verlit, vloženo 11:25:51  04. 10. 2013

Fionor: No to jsi ho moc nepovzbudil :-)

Fionor, vloženo 11:21:32  04. 10. 2013

Jako duševní cvičení, budiž. Ale když vezmu do úvahy čas strávený výrobou a laděním (a administrací), a možný přínos výsledku, který má nahradit stávající funkční verzi, tak si kladu otázku, proč se Bilbo chce tak mučit, když by se mohl učit třeba mandarínskou čínštinu a přineslo by mu to podstatně víc prestiže. :)

Bilbo, vloženo 11:14:36  04. 10. 2013

Jeremius: Jo, angažuje se Bilbo :-)
Chtěl jsem Ti o tom hned po sraze napsat obsáhlý report do pošty a nějak se s Tebou domluvit, ale nakonec jsem se k tomu nedostal.

Jeremius, vloženo 11:11:20  04. 10. 2013

Zeptám se blbě, co má být výsledekem toho sepsání T2? :-) Vy to po mě budete chtít realizovat? Nebo se nějak angažuje Bilbo? Nebo co? :-)

Bilbo, vloženo 17:34:12  03. 10. 2013

Já s tímhle souhlasím, jak jsem psal Orkimu. Taky často odpovídám na příspěvky stylem:

TaverníkXXX: Odpověď pro TaverníkaXXX

Takže jediné, co by přibylo je automatický odkaz na daný příspěvek, aby to pak člověk nemusel složitě hledat manuálně, na co vlastně příspěvek odpovídá. Nerozbíjí to koncept Taverny jako fóra, nepřidává to citace, je to de-facto jenom jednoduchá navigační pomůcka.

Iwo Olorin, vloženo 16:42:17  03. 10. 2013

Musím říct, že sice chápu Verlitin postoj, ale souhlasit musím s Orkim. Přímo vkládané citace jsou zlo, a taky se tu za ně nikdo nebije, ale zrychlit a provázat odkazování na konkrétního autora mi jako snížení hodnoty diskuse fakt nepřipadá. Jen si projděte nějakou tu debatu a stejně zjitíte, že na sebe většinou reagujeme "jméno:", což mi nijak na úrovni nepřipadá. A takhle by akorát šlo za to dosadit přímou cestu k původnímu příspěvku. A konec konců by to nebylo povinné. A konečně by odpadlo to zoufale nepohodlné dohledávání podle 'vloženo xx:xx:xx', když chce někdo reagovat na právě jeden konkrétní příspěvek.

Arenga, vloženo 15:54:34  03. 10. 2013

já se plně ztotožňuji s tím, co píše verlit

Louda, vloženo 15:22:58  03. 10. 2013

Problém to je, je to nepřehledné a snadno přehlédnutelné - resp. na taverně to jakžtakž funguje protože je tu málo lidí.

Mě zas přijde jako přidaná hodnota si s někým psát dopisy, ale všechno má svůj čas a místo a tvoje argumenty mi přijdou naprosto bizarní.

Každopádně mi přijde že se tu hádáme o pičičárny a já už svoje řekl a víc k tomu asi nedodám.

Orki, vloženo 13:20:15  03. 10. 2013

Rozumím tomu co píšeš, imho to může platit, ale důležitost toho je imho mizivá, protože "formulace toho, na co reaguješ vlastními slovy" v 96% případů znamená "Louda:". (Úsměvnější mi to přijde o to, že sám se dost důsledně snažím zbytečně oslovení nepoužívat a když, tak ho zapojit v 5. pádu do věty ;)

verlit, vloženo 12:38:08  03. 10. 2013

Prostě celkově je pro mě obrovská PŘIDANÁ hodnota, že je nutné formulovat vlastními slovy, na co reaguji.

verlit, vloženo 12:37:15  03. 10. 2013

Louda: Snažíš se konstruktivně diskutovat nebo podsouvat svoji interpretaci a odsuzovat ji, aniž jsi vyslechl důvody?

Jak vědí ti, kdo byli na VCS, jsem proti citacím bouřlivě, zapáleně a absolutně. Je opravdu tak velký problém, napsat jméno toho, na koho reaguješ a je opravdu tak velká přidaná hodnota nemuset ho vypisovat?

Citace je pohodlná, znamená, že může v místnosti vést přehledný paralelní dialog několik lidí, aniž by se do té výměny názorů zapojovali druzí.
Člověk navíc nemusí přemýšlet, jak navázat na to, co předchozí autor napsal. Nemusí nic formulovat, parafrázovat, prostě klikne, je přidaná citace a pokračuje dál VLASTNÍM názorem.

Jeho partner v dialogu (nebo protivník, což se taky často stává), udělá totéž. A reakce zase stejně. Namísto toho, aby se vedl dialog, tak každý jen vpisuje svoji reakci. Neumím to psaně vyjádřit tak jako ústně, ale právě v tomhle způsobu vidím to absolutně největší nebezpečí, že zanikne ten základní důvod, proč pro mě dává smysl chodit na Tavernu a nenahradí ji FB ani Nyx.

Když nemusí člověk myslet na to, že je třeba držet nit, že je třeba přizpůsobit svoji reakci vývoji rozhovoru, namísto toho, aby se kdykoli "skočilo" o spoustu zpráv zpět, vylovila se citace a ignorovalo se tak vše, co proběhlo mezitím...tak už se nebavíme o diskuzním fóru. Jsem proti.

Orki, vloženo 12:26:57  03. 10. 2013

Bilbo, vloženo 11:58:14 03. 10. 2013: S tím souhlasím, Tiny btw je super a umí toho fakt spousty, když se s tim naučíš pracovat. Citace HL fungujou tak, jaks napsal -klikneš u příspěvku na citovat a do zprávy se ti vloží něco jako jsem napsal výše (jen bez ukázky obsahu v title, to mě napadlo teď), můžeš to udělat i víckrát a reagovat tak na víc příspěvků ve zprávě. Imho vcelku použitelné.

Bilbo, vloženo 11:58:14  03. 10. 2013

Orki: Má to být fungl nový systém... překopávat zdrojáky 10 let staré Taverny nemá cenu (myšleno samozřejmě s nejhlubší úctou, pokud tohle čteš, Jeremie :-)

Odkazy a jejich nekorektní chování byla hned první věc, kterou jsem teď v diskuzi na sraze přednesl. Takže určitě. A žádné tagy na obrázky a linky nebudou, tomu se chci právě obloukem vyhnout - chci tam mít nějaké chytré wysiwyg okno jako třeba TinyMCE.

Co se těch citací týče - šel bych možná do kompromisu, že by byla fíčura, která vloží odkaz ke jménu Taverníka, který je autorem příspěvku, ne který reaguješ.

Takže např. když bych teď chtěl něco napsat Tobě, tak by výsledek pak vypadal takto:

Orki: Reakce na Tvůj příspěvek, kde odkaz vede na příspěvek, který jsi napsal.

Orki, vloženo 11:36:14  03. 10. 2013

To čemu bych se při citacích bránil je vkládání obsahu citovaného, nebo jeho kusu přímo do těla dalšího (alternativou je nějaké popup okno, nebo hover), to je obtěžující a nepřehledné imho (zvlášť vícenásobné citace, kdy pak už jde vlastně o ilustraci vlákna diskuze).

Pokud by nemělo jít o novou verzi, ale jen o nějaké úpravy, pak by bylo šikovné alespoň opravit automatické odkazy aby braly co mají a ne co nemají a obrázky (opět na HL je systém asi ne ideální, nicméně imho použitelný -"tagy" např LINK:... IMG:...)

Vyhledávání musí umět procházet všechny místnosti, jinak je použití velmi omezené.

Louda, vloženo 10:34:19  03. 10. 2013

Orki: Přesně tak.

Fakt netuším jak by mohla funkce citací zničit "plnohodnotné rozhovory" tu vedené. Nicméně vidím že tady jde o boj s větrnými mlýny, touhou většiny je zřejmě prostě mít to tak jak to je, protože to tak je a to je asi v pohodě, jen nechápu proč se tedy snažit o nějaké aktualizace.

Genevieve, vloženo 09:23:49  03. 10. 2013

ignore mě netrápí, nepoužívám ho ani na nyxu, tady bych ho asi taky nevyužila.
Citace by byly super.
A vyhledávání do hlubší minulosti bych ocenila, poštu netřeba mazat, docela se mi líbí ji tam mít.

« ««   4   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php