13:37:21
26. 11. 2024

Místnost
Taverna - připomínky a návrhy
Sem můžete našemu milému Stvořiteli nejlepších českých stránek o Tolkienovi psát pochvaly (aby měl radost), návrhy (aby měl co dělat :-) a kritiku (snad se nebude zlobit :-)... (autorem tohoto úvodu je Merlin, z piety a taky proto, že je skvělej ho tu nechávám v původní verzi ;-)
Chcete podporit Tavernu? Poslete prosim dobrovolny prispevek v libovolne vysi na ucet 670100-2200097264/6210, variabilni symbol 456789 (var. symbol nezapomente uvest, podle nej poznam, ze se jedna o prispevek na FS). Diky, Jeremius
Stručný a přehledný výcuc návrhů, které padly, seřazení naprosto náhodné :)

23.11.:
- vyhledávání zpráv (rozšířené a neomezené vyhledávání, možnost vyhledávat celou historii, zvolit místo, kde hledat)
- možnost editovat svoje starší příspěvky
- možnost citovat jiný příspěvek (příp. možnost kliknutí na přezdívku, která se vloží do příspěvkového okýnka, příp. možnost volby správce, zda-li je povolí)
- lepší vkládání obrázků a odkazů (možnost odeslat víc linků v jedné zprávě a to ne jen na konci, ale třeba i veprostřed)
- širší okno pro tvorbu záhlaví a vývěsního štítu (po tom touží verlit strašně strašně strašně moc!!!!! :)
- možnost volby druhu písma kliknutím, třeba pod oknem pro zprávu (bold, kurzíva, podtržené, základní barva)
- možnost poslat jinému návštěvníkovi automatickou zprávu, upozorňující na zajímavou diskuzi v některé místnosti
- funkce "přátelé"
- mazání pošty
- v anketě více možností, ze kterých si pak hlasující může vybírat
- možnost paralelních dvou anket vedle sebe

24.11.:
- „deníček“ (vychytávka pro správce, něco jako vylepšený a strukturovaný vývěsní štít)
- možnost neanonymního hlasování v anketě
- na seznamu Přítomných hostů udělat aktivní odkazy na místnosti, kde jsou uživatelé přítomni (uf, krkolomný, ale snad chápete)
- upgrade chatu (zrušení přihlašování, počet chatujících ukazovat na liště)
- pryč tlačítko "smazat"
- přemístit tlačítko "oblíbené"
- zviditelnit možnost, jak vypínat zobrazování nových příspěvků u místností, které nenavštěvuji

27.11.
- možnost posílat poštu více uživatelům naráz
- vyfiltrování pošty od jednoho člověka a zároveň jednomu člověku

1.12.
- tématické příspěvky (byly by lépe viditelné, mohly by se "indexovat" (zpětně dohledat, třeba pomocí senzamu), mohlo by se na ně automaticky upozorňovat)

Místnost má od 11:03:49  04. 06. 2001 pronajatou Jeremius. Spolusprávce: Jeremius. Merlin. toomz. Klair.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   44   »» »

Klair, vloženo 23:09:53  23. 11. 2008

taky by se mi moc líbilo, kdyby se na jedné stránce zobrazovalo víc zpráv (a nebo aby se to dalo nastavit...)

Silmarien, vloženo 22:57:36  23. 11. 2008

Som rozhodne za:
- mazanie pošty
- výber písma, farby etc.
- vyhľadávanie v starších príspevkoch
- vyhľadávanie celkovo, nie len v jednej miestnosti (často si pamätám, že niekto niečo niekam písal, ale neviem kam a potom odhadujem a strašne dlho mi trvá, kým taký príspevok nájdem)

toomz, vloženo 22:55:53  23. 11. 2008

Vever: Každé video na YouTube má vedle sebe uvedený kód, který můžeš na některých fórech vložit. Pak se ti na tom místě zobrazí přímo to požadované video. Stačí na něj kliknout a přehraje se ti.

Jinak musím hned od začátku zbořit mýtus o videích z YouTube. Za žádnou cenu neříkám, že to chci a jestli ano, tak to bude na mém seznamu přání proklatě nízko! :) Prostě to byl příklad toho, jak funguje Web 2.0 - provázanost....

Vever, vloženo 22:55:05  23. 11. 2008

Jo, typy písma by byly taky fajn, asi nejvíc ze všeho.

Vever, vloženo 22:53:19  23. 11. 2008

Já bych asi taky chtěla tak maximálně vyhledávání dozadu, na "quote" nemám v podstatě žádný názor a youtube okénka se mi nelíbí. A vůbec, jak by se to řešilo se zvukem? Všechna okénka na dané stránce by měla svůj zvuk?

Já videa obvykle neotvírám vůbec, jednak se mi to nahrává týden a navíc bych musela vypnout hudbu.

Aes Sedai, vloženo 22:48:51  23. 11. 2008

Taverna se mi líbí taková, jaká je. Vhledem i tím, jak funguje. Od začátku mi tenhle styl pasuje, rychle jsem se zorientovala a jsem takto spokojená. Když vidím někde diskutovat stylem zpráva a pod ní reakce, tak mě to spíš odrazuje. Je to jen komentování. Tak, jak to je na Taverně, s tím, jak jsou příspěvky řazeny, je to spíš čtení a rozhovor, než pouhé komentáře.

Co mi na Taverně chybí:
- mazání pošty (už se těším, až to půjde, prostě nerada schovávám staré zprávy)
- hledání ve starších příspěvcích

Jinak snad nic. Prostě Taverna je pro mě Tavernou taková, jaká je. Jinou si ji nedovedu - a ani nechci - představit.

verlit, vloženo 22:47:38  23. 11. 2008

Na jiná fóra zas tak moc nechodím, takže nevím, jaké jsou varianty řešení, ale ještě bych uvítala funkci "přátelé" nebo tak něco.
Víceméně ekvivalent "oblíbených" místností, kde by se jednak dal zobrazit seznam těch, které mám v Přátelích a hned vidět, jestli jsou přítomní nebo ne a taky by se jim dala např. poslat hromadná zpráva. (I když vím, že kvůli spamu se tomu Jeremi brání a chápu ho).

No a poslední věc, když už jsem se tak rozjela - kdysi jsem to taky už, myslím, navrhovala. Možnost poslat jinému návštěvníkovi automatickou zprávu, upozorňující na zajímavou diskuzi v některé místnosti.
Zněla by nějak takhle: Uživatel verlit tě upozorňuje, že v místnosti Taverna-připomínky a návhry se probírá něco zajímavého. Přičemž název místnosti by byl klikací a vedl by do dané místnosti.

Klidně bez toho ale budu žít dál, je to v podstatě hloupost, ale docela často podobné zprávy tvořím a posílám, takže by se to hodilo.

toomz, vloženo 22:41:27  23. 11. 2008

Klair: Wow, že bych konečně mohl přestat psát boldový příkazy u každý přezdívky? :) Díky za info, tuhle funkci jsem neznal, to jak to píšeš zní hodně vychytaně.
verlit: Cítím to stejně. Sice to není praktické (nemít citace), ale je to hezké a romantické :))) Jestli existuje něco jako komplexní estetický zážitek ze čtení diskuzního fóra, tak u druhého případu je u mě silnější. Ostatně Taverna nikdy nebyla pouze účelová a vždycky se snažila o něco víc... "Vítej, poutníku..."

Možnost volby druhu písma kliknutím je něco, po čem bych zrovna hrábnul všema deseti :) Psaní špičatých závorek mě obtěžuje odzačátku dodnes a pokud existuje možnost, jak to obejít, jsem pro :)

Mivka, vloženo 22:40:07  23. 11. 2008

Ano, musím říct, že verlit kápla na něco, co bych fakt chtěla- nějak lépe zařídit kurzívu, neskutečné tagování mě štve a když vkládám povídky do mellorianských místností, je to přímo utrpení. Stejně tak by to prospělo tvorbě záhlaví.

verlit, vloženo 22:35:35  23. 11. 2008

Citace se mi nelíbí, také si myslím, že patří do vláknové diskuze a na Taverně by to naopak znepřehlednily. Líbí se mi, že pokud někdo reaguje, musí to trochu slovně uvést. Debata pak dává při čtení smysl a místnosti jsou takové kompaktní a logické.
Představa sledu příspěvků typu např.:

toomz, vloženo 21:38:37 23. 11. 2008 : Souhlasím
Nimitz, vloženo 21:38:37 24. 11. 2008: To je pitomost
Aes, vloženo 21:38:37 25. 11. 2008: A kde jsi to viděla?

...to mě poněkud děsí


Zásadní potřeby a touhy nemám, jsem už holt zvyklá a pohodlná. Stačily by mi opravdu drobnosti, které tu navíc byly už stokrát zmíněné:

- vyhledávání ve starších příspěvcích
- širší okno pro tvorbu záhlaví a vývěsního štítu (po tom toužím strašně strašně strašně moc!!!!!)
- praktické by byla možnost volby druhu písma kliknutím, třeba pod oknem pro zprávu (mám na mysli bold, kurzíva, barva).

Mivka, vloženo 21:59:05  23. 11. 2008

Já se přiznám, že mně se quote naprosto vůbec nelíbí a nechtěla bych ji. Jediné, co mi chybí, je vyhledávání příspěvků víc dozadu, jinak se mi představa změny Taverny ani trochu nezamlouvá.

Klair, vloženo 21:58:46  23. 11. 2008

Já mám na mysli to, co funguje na Nyxu. V tuhle chvíli bych klikla na Toomzovu ikonku, která patří ke zprávě z 21:38 a vybrala možnost: odpovědět. V okně pro psaní zprávy by se objevilo Toomzovo jméno a pak by v odeslané zprávě bylo napsáno tučně. když bych na to jméno kurzorem najela, tak by se zvýraznila zpráva, na kterou ta moje zpráva reaguje. je to uvnitř jedné místnosti. Je to mnohem praktičtější, než když bych musela kopírovat toomz, vloženo 21:38:37 23. 11. 2008 nehledě na to, že kdyby to kopíroval někdo o pár hodin později, tak se to bude těžce vyhledávat. takhle by se ta zpráva zobrazila automaticky. Jsou to samé výhody (princip Toomzem popisované vláknovité diskuze neznám)

toomz, vloženo 21:39:43  23. 11. 2008

Louda: Naprostý souhlas, to je fakt debilita. Plus nemám rád to kolkování "nováček/pokročilý/moderátor/atd."...

toomz, vloženo 21:38:37  23. 11. 2008

Co se týče citací, já mám pocit, že to je věc, která je nedílnou součástí tzv. "vláknovitých" diskuzí. Neznám přesný název a ani jsem ho nenašel, tak mi prosím kdyžtak prozraďte, jak se to nazývá správně :) No a Taverna má právě ten (pro mne) příjemný systém místností, které vymezí své téma a ve kterých následně spolehliví moderátoři buďto a) vymýšlejí témata (protože většinou tématu sami dobře rozumí) nebo b) dávají pozor, aby se diskuze odvíjela ve správném duchu (ne OT, flame atd.)

Čili je to opravdu jako kdybychom seděli v hospodě a bavili se, jenom místo pohybování rty si tu virtuálně klapeme.

Orki: Přesně, paradoxně je to sice ve výsledku snad jednodušší pro orientaci (když tomu přijdeš na kloub), ale myslím, že to přehlednosti jako celku nepřidá...

Orki, vloženo 21:36:35  23. 11. 2008

Citace ve forme, jak pise Klair je urcite prijemna, ale jsem ostre proti citaci s vnorenou puvodni zpravou ve zprave citujici -zakonite to pak zahlcuje prostor citovanym textem..

lepsi vkladani odkazu a obrazku by nekomu taky mohlo pomoct

Louda, vloženo 21:33:16  23. 11. 2008

Na druhé straně naprosto jistě vím že nechci zavést funkci která je na všech ostatních diskusních fórech a to počet příspěvků toho kterého daného uživatele vedle/pod jeho jménem.
Nejhorší věc od vynálezu internetu která vede akorát ke spamu a s posthuntingu.

toomz, vloženo 21:33:04  23. 11. 2008

Pr, pr, prosím je mi jasné že od začátku bude obtížné ukočírovat tuto diskuzi o T2.0, takže pokud tohle téma nemá mít jepičí život, musím vás požádat, abyste psali příspěvky co nejvíc koncentrovaně k tématu :) a pokud možno je odprostit od emocí ;-)

Louda, vloženo 21:30:26  23. 11. 2008

Právě probíhající diskuse jasně dokazuje užitečnost funkce Quote :)

Klair, vloženo 21:30:22  23. 11. 2008

Ahá, tak to je "citace", o které mluví Louda. Také jsem silně PRO. A naprosto souhlasím s Loudou!

Louda, vloženo 21:29:32  23. 11. 2008

Nimitz: ^^ Je vidět že o tom nemáš ani páru. Jen tak zkopírovat text ku přehlednosti fakt nepomůže. Jistě můžeš ho hodit do html tagu a dát třeba kurzívou to ale není záležitost 3 vteřin a už je to fakticky snaha o nahrazení funkce citace.

« ««   44   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php