23:49:02
28. 11. 2024

Místnost
Co by bylo, kdyby...
...kdyby se to či ono stalo jinak? Jak by se změnily příběhy, které známe? A také - co vám připadalo v příběhu nelogické a mělo by podle vás dopadnout "ve skutečnosti" jinak?

Místnost má od 21:18:31  06. 10. 2001 pronajatou verlit

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   17   »» »

Aes Sedai, vloženo 10:42:31  13. 02. 2012

FB jsem měla a zrušila. Hrozně mi vadilo, že mě najednou začalo žádat o přátelství množství lidí, přičemž některé ve skutečnosti nerada potkávám, nerozumím si s nimi apod. A jenom jsem čekala, kdy se kdo urazí, že jsem si jej do přátel nepřidala. Nějaké takové náznaky byly.
Pak mi ti připadalo jak na vesnici, každý tam o sobě práskl věci, které by naživo třeba ani neřekl.
Na druhou stranu jediné pozitivum bylo, že jsem se dozvěděla, že sestřenice čeká dítě. :)) Na druhou stranu máme e-maily, mobily - a komunikace přes ně není. Tak jsem si řekla, proč komunikovat s lidmi jenom proto, že jsou na FB, když jinak ta komunikace vázne...

Lory, vloženo 10:31:44  13. 02. 2012

Jistě, lidé jsou manipulovatelní a bylo tomu tak vždycky, ale čím více je svět propojen médii a internetem, tím víc je příležitostí to praktikovat. S tím souhlasím. Prostě s rostoucími možnostmi komunikace roste i možnost manipulace.

Orki, vloženo 09:26:21  13. 02. 2012

Sociální sítě jsou oblíbené, protože je to účinný a pohodlný prostředek komunikace. To je dost zřejmé.

Co na druhou stranu nechápu já jsou tisíce blogů lidí, kteří mají pocit, že by měli sdílet svoje myšlenky se světem, ale ve zkutečnosti jich nemají tolik co říct, tak zaujímají postoje... většinou na nějaké univerzální platformě a v příšerném designu (v tomto ohledu je Nerosův blog vyjímkou -tam mě grafika mile překvapila). Něco jiného je, pokud má blog téma, kterému se věnuje a které ho uživí.

Neros, vloženo 07:10:39  13. 02. 2012

Já Facebook měl... a netvrdím, že nemůže být užitečný, že na něm nelze udržet komunikaci s lidmi, kteří žijí příliš daleko na to, aby bylo reálné je potkávat častěji než jednou za čas...
A nikomu jeho postoje neberu. Jen prostě nemám rád facebook. Mé pohnutky a důvody jsou uveden zde...
http://neros-san.blog.cz/1102/komunikacni-manifest

Clarice, vloženo 00:16:20  13. 02. 2012

Já souhlasím s grilováním.

Lory, vloženo 22:50:17  12. 02. 2012

Nimitz: S tou větou v závorce naprosto souhlasím!

Nimitz, vloženo 22:22:58  12. 02. 2012

Hmm, já jsem na internetu cca 4-5 hodin denně (ne nutně vždy očima na obrazovce). Z toho na Facebooku cca 5 minut denně (2x za den zkontroluju novinky). Ale i tak je mi FB velmi užitečný...
(aneb jaký si ho uděláš, takový ho máš)

Neros, vloženo 22:07:29  12. 02. 2012

Facebook nemám.
Pochopil bych, kdyby opravdu šetřil čas, ale co tak pozoruji, ve většině případů naopak čas ubírá.
Kdyby se vypnul internet, začal bych dělat něco užitečného. Třeba grilovat.

Lory, vloženo 21:10:50  12. 02. 2012

Pro mě osobně je určitě lepší osobní setkání, zvláště s lidmi, na kterých mi více záleží. Čím dál víc si uvědomuji, že komunikace přes internet, ať kdekoliv na netu, mi ho plně nenahradí.
A jestli těmi jinými myslíš třeba mail, icq, blog, nebo tak, řekla bych, že FB tak nějak aspoň z části nahrazuje všechny tyto alternativy, máš to tam všechno na jednom místě a je zároveň relativně přehledný. Aspoň tak to přijde mně. Ale to je možná věc názoru.
Jinak v poslední době si tam statusy taky skoro nepíšu, to už víc píšu novinky do Taverny, spíš tam teď chodím sledovat, co je nového u ostatních.
Jo, další věc je, že tam chodí víc mých známých, než kamkoliv jinam :).

Clarice, vloženo 20:47:12  12. 02. 2012

Tak asi jo. Vidím to z mého pohledu značícího nezájem a prostě mě z tohoto pohledu zajímá, "proč se to mezi lidmi tak rozmohlo, více než jiné možnosti komunikace." Myslím tím, co je na tom prostě tak skvělého, jiného, lepšího... takhle.

Lory, vloženo 20:41:58  12. 02. 2012

No, nevím, jak přesně to mají ostatní, ale já si přidávám do přátel buď lidi, se kterými se bavím, nebo třeba ani moc ne, ale jsou mi třeba sympatičtí a je pak na nich, jestli to potvrdí. A význam toho tlačítka souvisí s kontextem, buď že sdílím názor toho, kdo něco napsal, nebo mám radost z toho, že se mu něco povedlo, nebo tam dá někdo pěknou fotku... Někdy ani přesně nevím, co bych na to člověku napsala, tak alespoň tímhle způsobem mu dám najevo, že mě to třeba zaujalo... I když to může značit nějakou moji lenost, nebo něco. Ale možnost komentářů je tam taky a i tu často využívám.

A k tomu odkazu, podle mě je stejně především chyba v těch lidech, ne v sociální síti. A podobné následky podle mě může mít i to, kdy někdo někomu neodpovídá na mail nebo na SMS, nebo za žárlivosti a z mnoha dalších příčin.

Clarice, vloženo 17:53:07  12. 02. 2012

No, já se spíš pozastavila nad tím, i když to teď nesouvisí s tématem "co by bylo kdyby přestal fungovat net," proč je to tak cool, proč se roztrhl pytel s tím přítelíčkováním :).
Dost dobře nechápu ani "tosemilíbí" tlačítko. Jakoby na všechno existovaly jen dva názory - "tosemilíbí" a "toseminelíbí."
FB je pro mě něco, co mi nutí nějaký vzorec chování a asi proto "semitonelíbí."

Profily na netu máš všude, v Taverně, na blogu, kdekoli, kam se registruješ, ale třeba tohle je už docela nepochopitelné:
http://www.novinky.cz/internet-a-pc/258787-muz-brutalne-zavrazdil-mlady-par-ktery-vyskrtl-jeho-dceru-z-pratel-na-facebooku.html

Lory, vloženo 14:07:31  12. 02. 2012

Spider: Nesnižuji nic na úroveň ničeho :D. Obojí nabízí jiné možnosti využití a je na každém, co si z toho vybere :)

Spider, vloženo 14:00:04  12. 02. 2012

lory nebo naopak snizujes facebook na uroven taverny, ze :)

Lory, vloženo 13:56:14  12. 02. 2012

Clarice: Ještě k FB: Podle mě nemá moc cenu srovnávat jen FB a osobní kontakt. Když se na to podíváš z některých jiných hledisek, nemáš sice profil tam, ale máš profil v Taverně. I když se Taverna v mnohém liší od FB – to rozhodně nepopírám(!) - třeba tím, že spojuje lidi s podobnými zájmy, také si na tomto serveru vyměňujeme informace prostřednictvím internetu. Také tu máme své profily, můžeme sem vkládat fotky… A i když si Taverníci někdy uspořádají sraz a najdou se tací, kteří se mezi sebou lépe znají osobně než přes Tavernu, ne všichni na ty srazy jezdí nebo ne často, nebo se častěji vídají jen s několika Taverníky. (A ono i na FB záleží na nás, koho si přidáme do přátel, koho z nich smažeme, jaké informace tam ostatním poskytneme a komu umožníme, aby k nim měl přístup, nemusí ho mít ani všichni naši „přátelé“ tam).
Ale pokud jsem třeba jen nepochopila, co jsi mi tím chtěla říct, tak se omlouvám.
! A rozhodně se nesnažím tvrdit, že by Taverna byla stejná jako FB! Jak říkám, jsem si vědoma toho, že se v mnohém odlišují. Tak doufám, že mě teď nikdo nenařkne, že snižuji Tavernu na úroveň facebooku.

Meridion, vloženo 13:31:24  12. 02. 2012

Když pominu přerušení přátelských styků (kromě Taverníků v současnosti neudržuju kontakty prakticky s nikým a Dax má zase jinou svoji mezinárodní skupinu známých), tak vzhledem k tomu, že veškeré naše podnikání je založeno na internetu, by pro naši rodinu přerušení internetu znamenalo finanční katastrofu.

Lory, vloženo 13:14:47  12. 02. 2012

Jo a ještě mi net často pomáhá rychleji se orientovat v jízdních řádech a na mapách, rezervovat si místa v buse nebo v kině...
I když jak již padlo, svoje nevýhody určitě má.

Clarice, vloženo 13:09:02  12. 02. 2012

Z mého pohledu by výpadek internetu způsobil to, že bych více chodila za rodinou, než jim psala maily.

Kvůli práci bych musela častěji chodit pro informace, které by se mi bez netu ale asi také špatně zpracovávaly. Asi by se musel vymyslet systém, který by fungoval poloelektronicky, polopapírově.
Ale to je zase škoda papíru.
Počítače by existovaly, takže s nějakým programem bych dělat mohla.
Jak by ale fungovaly aktualizace takových programů?
Jak by to bylo s viry, které si člověk do pc natahá?

E-knihy moc nečtu, bolí mě z toho oči, takže s kupování papírových knih bych na tom byla stejně, ale asi bych častěji chodila do knihoven pro informace z vědních oborů, historie, zkrátka z toho, co si ráda přečtu na netu.
Otázkou je, jak rychle by se tyhle novinky a jakým způsobem by se dostávaly mezi lidi.

Bankovnictví - nemám.
Fungovaly by platební karty?
Přešla bych na peníze, to by nevadilo.
Jako Lory bych asi hodně provolala.
Ale nemůžu si pomoct, lidi by byli víc venku, víc mezi lidmi, víc by se vnímali.

Lory, vloženo 13:05:17  12. 02. 2012

Informace z facebooku určitě nejsou zcela důvěryhodné, ale to ani ty, které si mezi sebou lidé předávají osobně, i když přes internet je možná snazší lhát. Nebo v jakém smyslu důvěryhodné?
A na jednu stranu ano, během osobního setkání se lidé poznají lépe a podle mě méně dochází ke zkreslování informací. Na druhou stranu si mě na FB přidávají i lidé, se kterými se jinak moc nebavíme, třeba někteří spolužáci, ale kdyby FB neexistoval, pravděpodobně bychom se více bavit nezačali ani ve škole a věděli bychom toho o sobě ještě méně. Jenomže to pak záleží na konkrétních situacích.

Clarice, vloženo 12:58:57  12. 02. 2012

To je právě ono, facebook toho prozradí dost, ale jsou opravdu informace z facebooku důvěryhodné?
Poznala bys lidi tváří v tvář mnohem lépe, než je teď možná znáš přes net.
Mně by se to svým způsobem líbilo. Nemusím mít desítky, stovky přátel - což je teď termín spojovaný s FB, stačilo by jich pár, o nichž bych věděla skutečné informace, setkávala bych se s nimi a znala jejich rodinu, život... částečně. Společné zážitky by se prohloubily, stejně jako by se změnily mezilidské vztahy, si myslím.
Ale to mi jde teď jen o elektronické přátele.
Jasně, že se se spoustou lidí, které známe přes net i setkáváme, ale trochu matoucí mi připadají právě různé profily a stránky typu FB.
Já tam profil nemám a ze svého pohledu nechápu, proč se na to chytlo tolik lidí.

« ««   17   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php