12:42:07
26. 11. 2024

Místnost
Co by bylo, kdyby...
...kdyby se to či ono stalo jinak? Jak by se změnily příběhy, které známe? A také - co vám připadalo v příběhu nelogické a mělo by podle vás dopadnout "ve skutečnosti" jinak?

Místnost má od 21:18:31  06. 10. 2001 pronajatou verlit

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   43   »» »

Arenga, vloženo 13:15:53  16. 02. 2009

jasně, takový otec může být doma s dítětem po celou dobu, co je matka v nemocnici, pokud vím, zaměstnavatel mu to musí umožnit, ale zaplaceno dostane jen 9 dní, takže pak se mohou jít všichni pást, protože vyžít z průměrných 7600, co dostává matka, to je skoro sci-fi.
Takže buď se otec hodí marod nebo dítě střídá jednu nemoc za druhou :-((
Ona je hovadina i to, že si nemůžeš vzít ošetřovačku na někoho, kdo s tebou nebydlí ve společné domácnosti, ale je s tebou blízce příbuzný. To znám i z vlastní rodiny - když měla babička před 4 lety mrtvici a propustili ji z nemocnice a z rehabiliťáku, ještě nějakou dobu potřebovala, aby byl doma někdo s ní - máma byla, z práce ji uvolnili, ale nedostala samozřejmě ani korunu. Jak tehdy říkala: "ukažte mi někoho, kdo v 50 bydlí se svými rodiči" :-(

verlit, vloženo 13:04:31  16. 02. 2009

Jo, marodit se zády, to je univerzální řešení :-)

Je ale pravda, že je to nelogické a nedomyšlené.

Jinak další paragraf na stejnou příčinu ti doktor vystavit může, ale v tom případě stejně nemáš na další dávky nárok.
Jen tehdy, když by šlo o JINOU příčinu.

Arenga, vloženo 12:57:39  16. 02. 2009

Aes: :-)))))

Hetta: no jo, s těmi dětmi a paragrafy je to taky problém, jako já jsem zatím doma a dítě se zatím zdá být velmi odolné - taky pořád kojíme, že jo a nepřijde moc do dětského kolektivu, ale myslím, že jakmile půjde do školky a já do práce, tak si to ještě užijeme... Ono je to vůbec s těmi paragrafy takové, hm, zvláštní - pokud vím, člověk dostane 9 dní (včetně víkendu) - pokud se tohle nějak nezměnilo - smaozživitel/ka 16, případně se ještě rodiče mohou u dítěte doma vystřídat. Jenže co když je dítě nemocné déle? A ono vlastně nejde jenom o dítě, modelová situace: rodina s jedním dítětem do cca 2 let, muž pracuje, manželka je doma s batoletem, všechno je OK, jenže pak čekají druhé dítě a maminka zůstane na rizikovém těhotenství na pár měsíců v nemocnici - otec dostane paragraf na dítě na 9 dní a pak? Babičky pracují a paragraf na vnouče nedostanou, nebo´t nemají stejné trvalé bydliště, další paragraf na stejnou příčinu se zpravidla nevystavuje, dítě je moc malé na to, aby mohlo chodit někam do školky, peníze na najmutí celodenního hlídání rodina nemá (matčin rodičovský příspěvek tohle ani omylem nepokryje a rodina taky musí zaplatit nájem a z něčeho žít). Takže co v takové situaci s tím? Tohle není vymyšlený příbeh, kolega v práci to prožíval podvakrát a není zdaleka jediný, kdo se do takové situace dostal. Flikoval to jak se dalo a když se naší personalistky ptal, jak lze tuhle situaci nějak normálně vyřešit, tak pokrčila rameny, řekla, že opravdu neví, že na to zákony prostě nepamatují a že jedině, že by šel marodit se zády...

Aes Sedai, vloženo 11:17:15  16. 02. 2009

Úplně to vidím: žádné zákazy krmení holubů, ale velké cedule s nápisem "Krmte holuby, ať jsou tuční"! :)

Hetta, vloženo 11:15:57  16. 02. 2009

to je fakt, ta vesnice, nebo osada v mém případě dělá hodně. Ale pro přežití zase můžu sem tam něco upytlačit, pražáci tak nanejvýš holuby na staromáku. :-)

verlit, vloženo 09:53:35  16. 02. 2009

Pro mě je internet hlavní formou kontaktu s lidmi, které mám ráda a se kterými si chci povídat. Pokud by se člověk musel uskrovnit ve všech materiálních radostech, pak ty vztahové nutně potřebuji, abych to vybalancovala. Proto by šel internet až úplně nakonec. Popravdě spíš bych celý měsíc jedla rýži, než abych se izolovala odříznutím od netu. Je to ovšem dané také tím, že bydlíme na vesnici, takže nemám žádné kamarády blízko a tudíž odpadá možnost častých osobních setkání.

Hetta, vloženo 09:07:45  16. 02. 2009

Zavedla bych úsporná opatření, snažila se vypěstovat na zahrádce to co rroste snadno a dá se uchovat, chovala bych slepice a králíky. Kupovala bych jen základní potraviny, jsou levnější než různé polotovary nebo směsi, luštěniny, rýži, mouku, chodila bych dřív spát, abych nemusela moc svítit, recyklovala bych oblečení - svetr vypárat, přeplést. udělat z něj ponožky apod. A steně jako ostatní bych se vzdala internetu až naposledy. Zajímavý fenomén, že ? Asi nám dává to, co našim předků přástky.

Já v minulosti také dost marodila, jeden rok jsem ve škole měla omluvených snad 500 hodin. Pak jsem chodila do práce a bylo to podobné, někdy zase marodily děti a byla jsem s nimi doma. Zajímavé je, že jak jsem šla na volnou nohu jako OSVČ, tak se to hodně zlepšilo, možná je to tím, že sám sobě si člověk vyjde vstříc a když mu není dobře, tak zvolním a také se nestresuje, co zaměstnavatel a kolegové.

Aes Sedai, vloženo 08:12:23  16. 02. 2009

No co, bohatá nejsem, tož bych byla chudá... Chodila bych brzy spát, abych nemusela topit a svítit. Omezila bych drogerii na šampon a mydlo. A nějaké kultuře a cestování bych si nechávala jen zdát...

Ad. neschopenky: bohužel, já jsem ten věčně nemocný typ. A to jdu marodovat opravdu, až je mi moc moc zle, jinak se to většinou snažím přecházet. Když opravdu onemocním, jsem doma dlouho, protože se mi všechno dlouho hojí. Táhne se to se mnou už od dětství, chtěli mě nechat i opakovat ročník kvůli zameškaným hodinám. Nakonec nenechali, páč jsem měla celkem slušné známky. Ale občas se na mě dívali jako na simulanta, přece nikdo nemůže být pořád nemocný?! Byl to dost blbý pocit. A může... Prostě ti opravdu nemocní se kvůli různým opatřením stanou téměř nezaměstnatelnými a trpí za něco, za co třeba ani nemůžou.

Arenga, vloženo 17:03:04  15. 02. 2009

verlit: u nás v podstatě dost stejně, až na to auto, který nemáme :-)

verlit, vloženo 16:46:32  15. 02. 2009

Clarice: Předtím to byla debata vysloveně na téma přežití, třeba po globální katastrofě.
Teď mi jde spíš o nutné uskrovnění, např. když člověk přijde o práci.

Bez problémů bych mohla šetřit na jídle a energiích (stejně zbytečně hýříme). Problém by nebyl s oblečením, pár let bych se bez nových věcí klidně obešla.
Vzhledem k nutným návštěvám doktora bych se snažila udržet auto, i když je to luxus. A jako poslední bych se vzdala internetu :-)

Arenga, vloženo 16:43:36  15. 02. 2009

no jo, ale ono pokud je člověk sám a pokud má rodinu, tak se prostě pohybuje v jiných mantinetlech...

Fionor, vloženo 09:12:58  15. 02. 2009

Ještě jsem nad tím přemýšlel a... asi bych si dokázal představit, že přežívám i jako bezdomovec a dělám příležitostné práce - v tu chvíli jsou životní náklady skutečně nízké a člověk nutně není ta troska, kterou můžete potkat v noční tramvaji (páchnoucí potem, močí a levným alkoholem s cigaretami nebo bůhvíčím jiným)
Najíst se dá v Armádě spásy, umýt jednou za pár dní na plovárně, vyprat ve veřejné prádelně (v Praze jich je dost)...
Není to lákavý životní styl, ale dá se zvládnout i bez toho, aby člověk byl spodinou společnosti, pokud k tomu má vůli

Clarice, vloženo 02:00:32  15. 02. 2009

Tohle tu už padlo docela nedávno.
U mě by byl průšvih, kdybych přišla o důchod. To by mě totiž vyrazili i z práce, jelikož zaměstnávají jen invalidní důchodce.
Pak bych byla stoprocentně nefalšovaná socka na pracáku, které by navíc hrozilo, že přestane splácet úvěr, čili že se nenastěhuje (protože tam už není místo) zpět k rodičům.
Takže bych skončila s romkami v azylovém domě.

Druhá možnost, pokud bych přitom ještě trpěla depresí, by byla v extrémní rychlosti sehnat podnájemníka, obětovat mu veškeré zařízení bytu v naději, že to nebude magor a nezničí ho, navíc bude platit zvýšený nájem do částky, která by mi pokryla náklady, na něž bych neměla.

Kdybych přišla jen o práci, tak bych si našla brigádu a strašlivě se uskromnila i v jídle.
Net by mi chyběl, ale v případě nutnosti bych oželela i ten.
Mobil neřeším, kredit si kupuji jak potřebuji. A když na něco nemám, tak to nepotřebuji.

Ginny, vloženo 01:44:49  15. 02. 2009

verlit: měsíc jsem byla na úřadu práce, takže čerstvé zkušenosti: bez problémů se dá přežít bez kina a divadla (Soudné sestry byly jediná výjimka :-D), bez občasných večeří v pizzerii, bez nových knížek v knihovničce - průkazka do knihovny to jistí:)
Asi bych se těžko vzdávala internetu - když pro nic jiného, tak kvůli hledání nové práce a kontaktu s lidmi. Mobil bych oželela daleko snáz:)
Co se jídla týče, asi podstatně rozšířím zahrádku :-D a zprovozním skladovací prostory ve sklepě, abych nemusela bědovat nad cenami zeleniny v obchodech.

Arenga, vloženo 00:29:35  15. 02. 2009

verlit: divím se, že ho nekontrolovali ze sociálky - než jsem šla na mateřskou, byla jsem nemocná dvakrát, hádejte, kolikrát mi přišla kontrola? Ano, hádáte správně, dvakrát.

vzhledem k tomu, že beru od státu dávku zvanou rodičovský příspěvek, tak doufám, že tenhle scénář nehrozí... kdyby přišel o práci manžel, tak pokud by nenašel něco jiného, tak bychom se u malé v roli pečujícího rodiče vyměnili a já bych se vrátila do práce.
Co se týče úsporných opatření, tak bychom prostě kupovali jen to nejnutnější - potraviny podle přesně rozmyšleného a naplánovaného jídelníčku (= ani kůrka nazmar), snažili bychom se asi ušetřit i na energiích (méně svítit, šetřit s teplou vodou), pokud by situace byla kritická, šel by asi i telefon a internet, ale to nejspíš až v té poslední fázi. No a samozřejmě bychom se snažili objevit alternativní zdroje příjmů - třeba bych začala doučovat nebo já nevím :-)

Mivka, vloženo 23:12:47  14. 02. 2009

No, já bych se dokázala vzdát prakticky vzato nakupování všeho, v jídle taky... problém bych měla se soukromím (prostě od rodičů bych si potřebovala vyrobit samostatný prostor aspoň oddělením místnosti skříní) a hodně by mi vadila ztráta internetu. Jediné, co mi žere peníze citelně, je ale cestování za Sternem, které by se ale holt nějak vyřešilo například obrácením rolí nebo tak něco...

Merlkir, vloženo 23:05:35  14. 02. 2009

jo, asi jako Nimitz. Asi bych se musel odstěhovat zpátky k rodičům.

Fionor, vloženo 22:12:34  14. 02. 2009

zdroj příjmů? jak moc definitivně?
já si dokážu představit, že dělám podřadnou práci, jen abych se nějak protloukl (však jsem taky nějakou dobu makal na stavbě, když mě vyrazili ze školy). Jsou věci, které klidně vzdám, ale přežití ne.
Snad jen v situaci, kdy bych byl zraněný a neschopný pracovat (tím myslím naprosto nepohyblivý s nemožností komunikovat)

určitě bych ale dokázal přežívat na rýži a jiných levných potravinách - uskrovnit se bych dokázal

Nimitz, vloženo 22:09:07  14. 02. 2009

Já bych se dokázal omezit v potravinách (dokážu jíst velmi střídmě) a v zábavě - nic bych si nekupoval. Nedokázal bych ale asi přežít bez internetu - to je 415 Kč měsíčně.
Bydlení mám a v takovém případě by mi rodiče odpustili, nebo snížili příspěvek na domácnost.

verlit, vloženo 22:01:14  14. 02. 2009

Abychom se tedy vrátili k tématu místnosti a když jsme narazili na otázku ekonomiky a krize atd.:

Co byste udělali, kdybyste ztratili zdroj příjmů (ať už byste přišli o práci vy nebo vaši rodiče) a museli se radikálně uskrovnit ve všech ohledech?

Co byste oželeli snadno a bezbolestně, čeho byste se drželi zuby nehty a nevzdali se toho jedině až opravdu v krajní nouzi? A jak byste si vůbec poradili? Co všechno ve vašem životě by to změnilo?

« ««   43   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php