03:11:26
05. 12. 2024

Místnost
Svatyně
Tato místnost je určena pro všechny, co mají chuť napsat někam své tajné myšlenky, sny, básně, pro debaty o Bohu, lásce, smrti, morálce, svědomí a takových věcech. Tohle je ta správná místnost, kde se probírá řada etických, náboženských a podobných otázek.
Ve vývěsním štítu budou postupně přibývat odkazy na zajímavé stránky, sem a tam přibude trocha statistiky a rodí se seznam probíraných témat...

Místnost má od 23:26:19  13. 10. 2001 pronajatou Agáve. Spolusprávce: Eva.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   145   »» »

Eva, vloženo 11:22:17  08. 03. 2007

On je ale trochu rozdíl mezi společenstvím a společností.

A právě pojem společenství s prvotní církví souvisí až moc. Jinak souhlas.

toomz, vloženo 11:09:38  08. 03. 2007

Well, přesně to jsem měl na mysli! Ano! Člověk musí přejít z dnešního "věku rychlosti" do budoucího "věku kvality", s čímž souvisí i budování lepší společnosti, ale vůbec bych to nespojoval s církví.

Eva, vloženo 07:25:08  08. 03. 2007

toomz: mě ze začátku ten rozhovor taky přišel mírně zapšklý, ale na druhou stranu ty jeho nápady co dělat (třeba něco nedělat :-) ) mi přijdou místy zajímavé :-)

Dnešní svět možná budování prvotní církve nepotřebuje, ale vzhledem k tomu, že budování prvotní církve znamená především budování společenství, tak si myslím, že dnešnímu člověku by něco takového mohlo docela prospět.

toomz, vloženo 02:21:49  08. 03. 2007

A abych vypustil ještě něco přisprostle kontroverzního, tak dle mě dnešní svět žádné budování "prvotní církve" vůbec nepotřebuje :-P

toomz, vloženo 02:10:45  08. 03. 2007

Jo to jsou hezká slova, ale stejně tak nějak jsem měl od počátku vnitřní pocit, že se při čtení musím stavět do opozice :) Takže mě zas tak pěkně nenaladily... moje smůla :) BTW tohle pondělí provedl orchestr Berg skladbu 4:22 od Johna Cage. Možná by se panu Rolečkovi líbila, protože za celou dobu trvání skladby se z orchestru neozve ani jediný tón.

S tím uměním to podle mě zas tak netrefil. Dneska si může každý doma za hodinku složit písničku, pomocí digitálu vyfotit cokoliv a díky tomu se jeden přestává orientovat v tom, co je ještě "umění" (o blbosti téhle definice se můžeme hádat :) a co už ne. Ale nesmí to člověk generalizovat a říkat, že dnešní umění je jeden velký bordel bez tváře. To je jedna z věcí, s kterou bych hrubě nesouhlasil.

Tolik komentář toomze ve 2:10 v noci.

Dara, vloženo 20:13:14  07. 03. 2007

Jsem v Kam značky nevedou četla o kostele poblíž Neratova (v Orlických horách, Neratov u Pardubic je taky moc pěkné místo,a le kostel tam nejni)...ten by na to možná mohl být vhodný. Je sice bez střechy, ale je v přírodě, s křížovou cestou a myslím ještě nějakými sochami a tak. A snad na něj chtějí nakonec dát skleněnou střechu. A bohoslužby tam prý i pořádají

Eva, vloženo 14:19:17  07. 03. 2007

Tenhle rozhovor mě krásně naladil: teď mám nepřekonatelnou chuť najít si kostel koupající se v měsíčním světle, poslechnout si červotoče v barokní zpovědnici, poležet si v tichu zahrady u rozbitého plotu hned vedle trsu kytek, pomodlit se latinsky, nebo aspoň při nejbližším vaření nasypat do jídla pořádnou porci rozmarýnu :-)

Nasvětlování kostelů považuji za vítězství antikristovo

Aes Sedai, vloženo 21:59:03  21. 02. 2007

Cvokárna...
Nám taky běhal po kostele "prorok" jen v prostěradle nebo chlápek vnikl do sakristie a křičel "víte, kdo jsem?" a ukazoval na kříž.
Jenže u nás je psychiatrická léčebna, tím se hodně vysvětluje... a těžko by je někdo následoval.

Ginny, vloženo 20:50:05  21. 02. 2007

mám dojem, že psachicky labilních jedinců je po světě víc, než by se zdálo. Rumunsko bych ještě překousla, nemají všichni to štestí žít ve "vyspělé a civilizované zemi", ale že i Amerika míří do někam...
Pastor s tetováním 666 tvrdí, že je Bůh

povšimněte si, že funguje už 20 let...

Aes Sedai, vloženo 11:02:35  21. 02. 2007

Vycházím ze země, kde se to stalo. Přece jen to bylo v Rumunsku, pokud vím, takže tam je přece jen jiná mentalita a přístup.
Církev v posedlost věří, takže když věřily, že je v dívce ďábel, řídily se radou kompetentní osoby. To, že kompetentní osoba byla asi psychicky mimo, je věc jiná. Ruku na srdce, kolik lidí dělá něco, co jim nařídí nadřízený, aniž by o tom přemýšlelo? To tvrdili i náckové v koncentráku, že oni přece žádnou vinu nenesou, oni jen plnili rozkazy... tohle mi to dost připomíná.
Čímž netvrdím, že je to správné, ba právě naopak. Ale různé psychologické pokusy dokázaly, že lidé mají tendence řídit se pokyny autority, i když jsou nesmyslné.
Jen se tomu snažím přijít na kloub a zjistit, jak ty sestry mohly přemýšlet...

Dara, vloženo 09:41:12  21. 02. 2007

stejně jako verlit.
Něco takového přeci nejde omluvit tím, že je pro ně kněz autorita. To mi připadá padlé na hlavu. Skoro jako takový ten příklad "on mi řekl abych to udělal/on to udělal taky....takže až ti řekne skoč z okna/skočí z okna, uděláš to taky?"
A imho lidi jsou omylní a i Bůh s tím souhlasí. ještě by se dalo říct, že jen On je neomylný, takže ty sestry přeci nemají důvod bezmezně věřit knězi bez jakýchkoliv pochyb či protestů

verlit, vloženo 09:16:05  21. 02. 2007

No já si zrovna tohle zas tak moc představit nedovedu, protože to znamená mít úplně vymytý mozek.
Pokud někdo není schopen rozpoznat, co dělá a jaké to může mít následky, pak je psychopat.
Strach není žádnou omluvou ani vysvětlením.

Aes Sedai, vloženo 08:53:48  21. 02. 2007

Dokážu si to docela dobře představit. Prostě ta hrůza ze zla a "lék", který jistojistě zabere...

Aes Sedai, vloženo 08:52:46  21. 02. 2007

U těch řádový sester to mohl být i strach. Jestliže jim kněz, pro ně neotřesitelná autorita, řekne, že v té dívce přebývá ďábel a jde vyhnat jen tak a tak, prostě mu mohly bezmezně věřit a jejich strach z ďábla a jeho moci jim mohl zatemnit normální zdravý úsudek...

verlit, vloženo 08:26:43  21. 02. 2007

Ona dokonce existuje nějaký psychiatrická diagnóza, jejíž název neumím přesně zopakovat - je to něco na způsob "psychóza nápodobou" - když se sejde pár nebo skupina lidí, kteří jsou psychicky labilní (a takoví lidé se často přitahují) a je mezi nimi jeden, který je za hranicí normálnosti, dokáže celou skupinu "strhnout" někam, kam by se každý sám nedostal. Něco jako davová psychóza, ale s podstatně horšími následky.

Nadriel, vloženo 22:26:58  20. 02. 2007

"Ale duchovně nemocní jsou určitě": na tom něco je - sebeklam, naprosté pomýlení...

Aes Sedai, vloženo 22:21:39  20. 02. 2007

Nemyslím si, že jsou nutně psychicky nemocní, může to být způsobeno i jinými okolnostmi, např. sklony k brutalitě, autoritářstvím, apod. i když psychická porucha se taky nabízí...
Ale duchovně nemocní jsou určitě.

Nadriel, vloženo 22:19:17  20. 02. 2007

Myslíte si, že jsou jen psychicky nemocní, nebo i duchovně?

Aes Sedai, vloženo 22:16:49  20. 02. 2007

Takoví jedinci se přitahují. Kdyby nebyli odsouzeni, pravděpodobně by založili nějakou sektu, když je ta církev tak zkažená a vyloučila je...

Nadriel, vloženo 22:14:59  20. 02. 2007

Verlit:Ach jo:-( Myslím,že máš pravdu.

« ««   145   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php