03:38:16
05. 12. 2024

Místnost
Svatyně
Tato místnost je určena pro všechny, co mají chuť napsat někam své tajné myšlenky, sny, básně, pro debaty o Bohu, lásce, smrti, morálce, svědomí a takových věcech. Tohle je ta správná místnost, kde se probírá řada etických, náboženských a podobných otázek.
Ve vývěsním štítu budou postupně přibývat odkazy na zajímavé stránky, sem a tam přibude trocha statistiky a rodí se seznam probíraných témat...

Místnost má od 23:26:19  13. 10. 2001 pronajatou Agáve. Spolusprávce: Eva.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   3   »» »

Arenga, vloženo 20:48:40  14. 02. 2014

my jsme u nás předloni měli exkurzi k varhanám s přednáškou pana varhaníka - byl o to dost zájem (kdy taky má člověk možnost vidět otevřené varhany, že jo)
klasicky je u nás prohlídka kostela s odborným výkladem (dělá ho kmotr naší Radmil a velmi profi)
předloni byl mini koncert na varhany a v boční kapli ukázka skupiny žen, co tančí židovské tance, v pastoračním středisku bylo předloni i loni nějaké tvoření
loni byla otevřená ještě část kláíštera + výklad

Aes Sedai, vloženo 19:51:29  14. 02. 2014

Blíží se Noc kostelů. Většinou jsem program vymýšlela já na poslední chvíli, když to ostatní vzdali. Sice už na faře nedělám, ale stejně jsem tam zaháčkovaná, tak je možné, že se na mě zase obrátí. Proto bych vás chtěla poprosit, zda máte nějaké nápady - realizovatelné, slušné apod. :)) - co by se vám osobně v kostele líbilo, co by vás třeba na Noc kostelů nalákalo... případně pokud byste měli program a chtělo se vám do Kroměříže, bránit se možná nebudu! :))

PetrKor, vloženo 07:20:35  13. 01. 2014

Zajímavý rozhovor:
http://brno.idnes.cz/farar-jan-hanak-bohdalice-0xi-/brno-zpravy.aspx?c=A140107_2019117_brno-zpravy_daj

Hallorn, vloženo 22:51:02  09. 01. 2014

Kdeže. Židovský triumvirát jsou od pradávna zlato, cenné papíry a nemovitosti. Vždycky aspoň jedno z toho podrží hodnotu... :-)

Aes Sedai, vloženo 08:44:05  09. 01. 2014

Velké nosy a "uřízka", su to ale dobrý student! :))

Neros, vloženo 00:28:25  09. 01. 2014

A ještě na bankéřství a lichvu zapomněl!

PetrKor, vloženo 23:38:42  08. 01. 2014

Adhil: Zapomněl k těm pogromům ještě připsat zednáře a templáře...
Auvajs... :)

Neros, vloženo 22:53:23  08. 01. 2014

:D:D:D:D

Adhil, vloženo 21:37:42  08. 01. 2014

Jinak na okraj k jinému náboženství. Dnes jsem se z písemné zkoušky z dějin starověku dozvěděl, od vysokoškolského studenta (!!!), že tři charakteristické rysy judaismu jsou:

- židovství
- pogromy
- stavba zikkuratů

...

...

Tohle je tak...zikkuraty...asi jsem se zavařil...

Mellor, vloženo 02:21:26  07. 01. 2014

Já bych jen upozornil, že ani odborník na vztahy za sebou nemusí mít dvacetileté manželství, aby byl považován za odborníka :o)

Aes Sedai, vloženo 10:10:52  06. 01. 2014

Hallorn: Ono hlavně každý jde za tím, komu důvěřuje. Takže když partneři důvěřují nějakému knězi, jdou za ním. Poprvé o svých problémech mluvit před někým cizím musí být těžké, ale je to ten první krok. No a pokud mají vážné problémy, může jim kněz doporučit nějakého odborníka a skrze tu důvěru k němu už si třeba najdou cestu i k tomu odborníkovi. Oni kněží nemají patent na to, aby všechno řešili. Tady třeba i spolupracují s psychinou apod., kolikrát volali z PL, že potřebují, aby si kněz s nějakým pacientem promluvil, protože mu to pomohlo a oni pak mohli lépe léčit.
A můj exexšéf :)) si dokonce udělal a stále dělá terapeutickou školu. A není sám.

PetrKor, vloženo 08:09:43  06. 01. 2014

Hallorn: Jasné :) Já to tak i pochopil :) Je to pravda a proto dobří kněží posílají věřící s vážnějšími manželskými problémy za specialistou :)
Úžasně to funguje třeba u jedné mé známé, která dělá rodinnou terapii společně s Petrem Glogarem, knězem a studovaným psychologem. Zkrátka každý člověk má tři složky: Fyzickou, duchovní a duševní a na každou z nich je potřeba jiný poradce.

Neros: Měli, ale u mužů je to podle mě mnohem víc znát, když nejsou. Ženy hledají u mužů oporu, muži u žen útočiště.

Silmarien, vloženo 02:42:34  06. 01. 2014

Arenga: Jj, Úchvatnú som čítala dokonca prvú a keď som to nedávno pre niekoho hľadala na nete, všimla som si, že majú aj novú, asi sa po nej porozhliadnem :-)

Neros, vloženo 21:59:51  05. 01. 2014

Já si stejně myslím, že takoví by měli být všichni lidi, nejen muži...
Že všem lidem by se mělo dát věřit, na všechny by se mělo dát spolehnout, atd...
Ale díky :)

Hallorn, vloženo 21:34:41  05. 01. 2014

Petr: Ještě objasnění, jak jsem to myslel s těmi 2-3 chleby. Ne tak, že by si měl člověk projít několika manželstvími, ale že v každém vztahu máš nějaký průšvihy. Ať už materiální, nebo se na sebe hněvají, nebo se zdravím je to nahnutý... No a když nějaký pár spolu probruslí větší sekvencí takových průšvihů a zocelí je to a "speče" dohromady, tak takoví lidé jsou podle mě vhodní jako poradci jiným párům. Což jsem dal do protikladu s farářem, který to zná z doslechu, ale není nucený to dnes a denně řešit na vlastní kůži.

Hallorn, vloženo 21:19:57  05. 01. 2014

Petr: No to je zas druhej takovej extrém. Že manželští poradci a poradkyně mají za sebou X rozvodů... Ale ne, ty jsem opravdu na mysli neměl. Mluvil jsem o lidech, jaké jsi popsal v odpovědi Nerosovi. A takových jsem měl a mám v rodině dostatek, a moje přítelkyně taky. Nejen mužů, ale i žen, protože to cos napsal se dá vztáhnout na libovolného člověka, nejen na muže.

A dík za odkaz, prostuduju si to.

Arenga, vloženo 22:54:24  04. 01. 2014

Sil: jo, je to Pozor!Srdce muže s tím příšerným přebalem. Kdysi dávno jsem to měla na srazu v Kroměříži k ukázáním ostatním, určitě si pamatuješ, byl to takový ten fajn povídací večer - a bylo to ještě před tím, než jsem měla Radmilku, takže jak tak počítám, už před sedmi lety - kniha jde ale nicméně ještě sehnat a rozhodně doporučuju i knihu Úchvatná, což je přibližně to samé pro ženy - osobně můžu říct, že mi obě ty knihy hodně daly a konkrétně Úchvatná mi pomohla vyřešit i některé moje osobní docela hluboko zakořeněné problémy
Eldredgeovi mají celem nově v češtině vydanou i knihu o manželství, ta je taky moc dobrá a rozhodně můžu doporučit

PetrKor a Aes: souhlasím s tím, co píšete

PetrKor, vloženo 21:10:02  03. 01. 2014

Adhil: Ale vyhrála. :)

Neros: Osob mužského pohlůaví je hodně. Ale zvlášť v západní společnosti je opravdových mužů strašně málo. Kdo je opravdový muž? Třeba ten, který drží svoje slovo, tan o kterého je možné se opřít. Ten, který nesráží slabšího a to ani přehnaným užitím síly, ani nadměrným opečováváním. Ten který umí nést důsledky svého jednání a neschovává se před odpovědností. Ten, který necouvne proto, aby to měl jednodušší. A hlavně (a teď se dostávám k té úzkoprsosti) ten, který se nebojí své slabosti a svého nedostatku a uvědomuje si, že teprve tam je jeho síla. Tudíž ten, který se nebojí zpochybnění svého názoru a faktu, že se může mýlit. A taky ten, který se nebojí jít přes znění zákona aby naplnil jeho smysl, tedy neschovává se při svém jednání za literu jakéhokoli zákona (církevního, světského, úředního postupu, návodu k použití,...)
Takových mužů je dle mého názoru zoufalý nedostatek a to všude okolo nás.
Kolik takových mužů znáš?

Hallorn: Myslíš to tak, že nejlepší je nechat si radit od člověka 2-3krát rozvedeného, protože napočtvrté už to má vychytané? :D ;)
Ne, rozumím jak to myslíš a v určitém ohledu s tebou souhlasím. Zkus http://www.absolventi.muni.cz/casopis/absolvent_2013-2014_150dpi.pdf
Rozhovor s M.O. Váchou (strana 21)

Neros, vloženo 20:58:19  01. 01. 2014

Já furt nechápu to s těmi muži. Mužů je přece strašně moc milionů, ne?
A myslel jsem rozumu ve smyslu rozumu užitého, rozumného, moudrého (je smutné, že významy některých slov tak degradují). Já asi neznám tolik rodin, ale nemyslím, že krizi (jakoukoli (protože tak trochu těžko říct, k čemu ti muži vlastně patří, jestli k tomu srábkovství, nebo k nefunkčním rodinám, kde se z mužů stávají stíny) způsobuje dysfunkce jednoho konkrétního subjektu (muže).
Nebo ještě jinak: Jakou souvislost má nedostatek CHLAPŮ s úzkoprsostí? TAHLE úměra mi není jasná.

Aes, když čteš jakýkoli text, sama si do něj dosazuješ podvědomě intonace, které tam reálně nejsou. Takže ti klidně může připadat, že v přepisu rozhovoru ti něco zní falešně, ale vlastně to není moc relevantní (na rozdíl od informací, které v textu jsou explicitně a můžeš na ně reagovat), protože někdo to zas může všechno vnímat jako vyprávění anekdoty. Zkrátka: nejsou tam žádné noty, natožpak falešné.
A ano, ty to tak prostě vnímáš, ale všimni si, jak je pak těžké, na něco takového rozumně reagovat. To nemyslím zle, jen tam není dost validních argumentů, které vstřebávat. Jen se zeptat na slovo, které zhruba vystihuje tvůj pocit...

Jinak se mi líbí, jak se přestřelujete metaforama... Já si myslím, že sňatek a společné soužití je jako venčit plameňáka. Ze začátku strašně zvláštní pocit pro vás, ale po chvíli už jen pro ty okolo, co to nezažívají...
Takže proč by vlastně faráři nemohli mít rodiny? Když jim to pomůže být lepšími lidmi, protože se těžko pomáhá, když vám osobně něco chybí. A i ten církevní Anonymous sděluje jednu důležitou věc (která platí i pro svazky a sex mezi stejnými pohlavími): jasně, že to není povinné.
Ne každej chce mít plameňáka.

Hallorn, vloženo 16:20:13  01. 01. 2014

Aes: 1-4 V tom nejsme ve sporu, ale pořád platí, že něco jiného je se v situaci nacházet a něco jiného je slyšet o tom. Je to jako upéct dobrý chleba. Můžeš si o tom přečíst, můžeš vidět rodiče jak ho pečou, ale až teprve sama upečeš tak 2-3 chleby, tak ten další bude dobrej. Tím chci říct že rada zkušeného je o třídu lepší jak rada sebelepšího teoretika.

A že se něco nepovedlo vyhladit ještě neznamená, že je to dobrý. Plynatost způsobenou konzumací luštěnin se taky nedaří vyhladit, a to už je lidstvo pěstuje nějakých 11000 let :-)

« ««   3   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php