|
Fionor: Jak často potřebuješ nějak zásadně srovnávat parametry jednotlivých postav? Napadá mě jedině např. pokud by spolu záměrně závodili, apod., jinak lze IMHO vždy alespoň přibližně odhadnout, kdo v čem víc vyniká, a není potřeba mít konkrétní hodnoty. A pro "spravedlnost" v tomto smyslu taky moc nejsem - pro mě osobně je nejlepší hráč, který si dokáže vymyslet a zahrát výborně propracovanou postavu, ať už je to polobůh nebo starý žebrák. Samozřejmě s podmínkou, že jeho postava bude "kompatibilní" se světem a nebude ubírat na hratelnosti.
Kostky jako prvek náhody by se mohly zdát vhodným zpestřením hry, ale v kolika jednoduchých herních systémech se všechny pravděpodobobnosti dostatečně přibližují realitě, aby to bylo představitelné? A ve chvíli, kdy hráči ovládají herní mechaniky zpaměti, tak to pak může začít vypadat jako v Order of the Stick, kde se postavy běžně baví o hodech na všímavost, apod., což zrovna RP nepomáhá...
Bilbo: Přehlednosti a náboje lze IMHO dosáhnout i bez pravidel, ale to záleží jen na GM a jeho schopnosti "vyprávět" a vést hru. A pokud hráči usilují o např. dosažení další úrovně, zvýšení nějakého atributu, apod., tak mi to zrovna moc "jako v reálném životě" nepřipadá.
IMHO GM nemusí mít dokonalé znalosti v boji, apod., aby dokázal dostatečně realisticky rozhodovat, co se bude dít, stačí aby nevymýšlel něco, co hráči budou na první pohled vidět jako naprostý nesmysl. Řekl bych, že je to podobné, jako když v reálném životě nepotřebuješ vědět, jak funguje procesor na to, aby sis zahrát PC hru. A pokud narazíš na hráče, kterým jde o to buzerovat GM a zvedat si sebevědomí jako egoistický teenager, tak s takovými bych prostě nehrál:o) |