13:53:53
23. 11. 2024

Místnost
RPG
RPG...Role Playing Games. Pro někoho jen další způsob jak zabít čas, pro někoho blbost, pro někoho satanovo dílo :) ale pro někoho i styl života. A proto jestli i ty jsi jeden z těch, jež se často vydává za hranice přízemního šedého světa. Jeden z těch co bojují se skřety a draky, prozkoumávají tajné chodby, utrácejí starobylé poklady v putykách a kouzlí mocná zaklínadla...... Pojď dál, poseď s námi a povyprávěj o svých zkušenostech.

Místnost má od 16:28:29  04. 11. 2001 pronajatou Louda. Spolusprávce: Petrius. Fionor.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



««   1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15   »»

Fionor, vloženo 15:18:09  09. 09. 2011

Q: Zajímavé a inspirativní čtení.
I když já jsem spíš gamista, objevil jsem tam pár technik, které rozhodně stojí za to zkusit, nebo je dokonce už delší dobu nevědomky používám.

Ale stále se nějak nedokážu přenést přes to, že by hráči měli možnost během hry (a vlastně i před ní) zasahovat do konstrukce světa - zejména proto, že se snažím během hry budovat příběh, přihrávat indicie a alespoň trochu gradovat události, které se odehrávají na pozadí. To co si pak hráči mají odnést je silný a intenzivní prožitek - což může způsobeno i tím, že jsou jen svědky nějakých událostí, ale přímo nezasáhnou.
Samozřejmě postavy svým jednáním mohou příběh měnit - tomu se neubráním (a bylo by nefér je za to trestat) - potom je na mně abych zareagoval a přizpůsobil se, ale neděje se to tak často (stejně nejčastěji používám techniku Schrödingerovy kočky).

Quadrix, vloženo 08:19:04  09. 09. 2011

Na svém blogu jsem sepsal pár postřehů ohledně tvorby RPG dobrodružství a vedení hry - budu vděčný za komentáře, zde nebo tam.

Daysir, vloženo 10:41:02  06. 09. 2011

To se rozmysli, se pak rozmyslím jestli se s tebou budu bavit!

Pirosh, vloženo 10:12:51  06. 09. 2011

Merlkir: No, já dycky myslel, že Taverna je sluníčková a lidé jsou na sebe hodní.
Proto jsem si chtěl poslechnout argumenty.
A rozumím že to je o tom, jestli jsem víc gamista nebo narativista.
Budu se muset rozhodnout:)

Merlkir, vloženo 18:17:37  05. 09. 2011

"je to špatný, zoufale špatný, je to nudný...blablabla"

vskutku přesvědčivé argumenty.
Argumenty pro? Tys to snad i četl, ne?

Je to zajímavá hra, její styl mi hodně sedí. Žvásty o optimálních taktikách a gamismu jsou irelevantní - holt je to hra založená na důvěře v hráče i GM, na rozumné dohodě.

Sirien a jeho kamarádi naprosto ignorují (z principu) samotné prostředí hry, fikci, snaží se rozebrat hru na kousky a abstrahovat ji na úroveň šachu.

U hry, kde je fikce zásadní součástí pravidel mi to přijde trochu idiotské, ale budiž, je to jejich způsob hodnocení.

My budeme vždy ti neschopní a nekritičtí zastánci GNS, narrativismu a špatného designu.

*rolls eyes*

Whatever, jen bych se nespoléhal na názor jediného člověka, kor někoho používajícího výrazy jako "zoufale špatný" a "pseudocool".

Ale já jsem jeden autorů, mně věřit nemůžete. Já se na vás chci jen napakovat. ;)

Pirosh, vloženo 16:13:15  05. 09. 2011

Merlkir: Zatímco Arya uvedla argumenty, proč se jí hra nelíbí, ty jsi neuvedl ani jeden, proč by měla být dobrá.

Rád bych totiž nějaké slyšel, protože ji chci hrát!

Fionor, vloženo 12:45:55  05. 09. 2011

Z toho co jsem zatím viděl a četl je DrDII ve větší než malé míře závislé na Pánu Jeskyně (GM), který udržuje rovnováhu - hra sama o sobě tohle nezvládá a bez spávného vedení se "hroutí"

Což je asi problém většina narrativních her, ale právě proto spoléhám na mechanické efekty pravidel a narrativní složku si zajistím sám.

Merlkir, vloženo 12:38:56  05. 09. 2011

Nerad bych Arye upíral právo na vlastní názor, ale téměř slovo od slova papouškuje "kritiku" mocného Siriena, se kterým předpokládám hrála. ( a který od diskuze s autory radši upustil, protože jsme všichni zaujatí a útoční)

Spousta lidí má naopak pocit, že DrDII je příjemně jiné a že funguje.

Go figure.

ACE, vloženo 18:34:02  04. 09. 2011

ArayMira - hmm zajímavé, sice jsem ani nezaznamenal další počin v oblasti DrD ale asi mě to ani moc nepřekvapuje. Spíš opak by mě potěšil a vyvedl z míry. Moje oblíbené jsou klasické 1.5ky (možná spíš 1.2ky :) ) a když se trochu GM odváže, tak si s nimi vystačí.

Dračí doupě plus jsem ještě koupil z nostalgie ale ani jsem to zatím nepřečetl, protože mi to po pár stránkách přišlo tak nějak jako pokus o sepsání pravidel k dětské hře, která se má tvářit jako hra pro dospělé :( Nevím nějak mi to prostě nesedlo.

Posledních pár let hraju podle systémů WoD, případně občas podle IMHO lehce podobného Shr. A k DrD-like se vracím jen zcela výjímečně ale i tak jsem to dlouho neudělal.

Aneb, nevím kde by se na trhu oběvilo místo pro nový zajímavý systém, který by ještě nějakým zázrakem vyšel z pera někoho v čechách (a to jsem v předešlém úplně opomněl GURPSy, které neznám ale asi jsou také dost populární a dobře udělané). Pokud Drd, tak IMHO jediné co má cenu je re-make původních pravidel se střídmým rozšířením systému. Krása původního DrD bylo podle mého v jeho jednoduchosti - a vzhledem k času vydání, taky v jazykové kompatibylitě s mým tehdejším věkem a schopností rozumnět angličtině :-)

Merlkir, vloženo 12:53:57  03. 09. 2011

:D Pověz, znáš Siriena? ;P

AryaMira, vloženo 12:46:57  03. 09. 2011

Eh... už jsem DrDII vyzkoušela... Jako hráč i vypravěč... Je to špatný, zoufale špatný... Pokud si ho chcete zahrát, tak doporučuju se opít, protože jinak se to nedá dát... Opravdu se to nepovedlo. Systém boje je nudnej, stačí pár kol a každej přijde na optimální strategii a pak se to stane zoufale jednotvárný a nudný. Magie je nepoužitelná, tu Peekay úplně zabil strachem, že bude úplně overkill. Nekonzistentní názvosloví a pseudocool názvy povolání. Schopnosti postav jsou prakticky totožné a dělají ty samé věci, jen se jinak jmenujou. Gamesti a Dračákysti ten systém dokážou rozemlýt napadrť... A mohla bych jmenovat další a další chyby... Pro jednoduchost zopakuju to, co už jsem napsala nahoře. Ta hra je opravdu zoufale špatná...

A přitom je to docela škoda, je tam pár opravdu dobrejch nápadů a mohla by to být dobrá hra. Nicméně nefunguje to jako celek. Co fungovalo ve starym DrD nefunguje tady a naopak...

Merlkir, vloženo 22:52:43  31. 08. 2011

Kdyby bylo něco nejasné, doporučuju ofico forum s FAQ vlákny. :)

http://rpgforum.cz/forum/viewforum.php?f=262

Pirosh, vloženo 19:08:38  30. 08. 2011

Zatím jsem pročetl pravidla. Nevím, co si o nich mám myslet. Rozhodně to nemá s klasickým dračákem moc společného.

Je to založené na vyprávění. Mechanismus jsou tři pravidla, tři charakteristiky postavy a dovednosti a tak. V zásadě jde o to, že když něco chcete dělat, hodíte kostkama a když nehodíte dost, můžete "spálit" body z charakteristik, což znamená, že jste sice uspěli, ale třeba jste se při tom odřeli nebo jste unavení. Když nemáte co "spálit", můžete ztratit body z charakteristiky na dlouhou dobu, tím si způsobit větší poškození (zlomená noha...), ale taky dorovnáte víc chybějících bodů.

Problém je právě v tom, jak se všechny principy snaží naroubovat na pár pravidel, přijde mi to nepřehledný. Hra je taky hodně abstraktní - dovednosti nejsou přesně vymezené, často jsou to jenom nastíněné okruhy a tak. Uvidím po první hře.

Adhil, vloženo 18:44:22  30. 08. 2011

(pardon, nemohl jsem jinak :)

Adhil, vloženo 18:44:14  30. 08. 2011

A co na to vlastně říkáš?

Pirosh, vloženo 16:24:11  30. 08. 2011

Pořídil jsem si DRD2. Zatím o tom ale neumím nic říct:)

Quadrix, vloženo 16:04:23  29. 08. 2011

Kterak docílit zešílení spoluhráčů:
http://www.d20.cz/hlasky/50487.html?sa=vypsatVsechnyOdpovedi

Fionor, vloženo 00:46:31  24. 06. 2011

Nemluvím ani tak o dějové napínavosti jako o nejistotě ve výsledcích akcí skrze rozumný podíl náhody (i když imho ve Střepech může chybět i ta dějová napínavost díky velké zainteresovanosti hráčů na zápletce)

ACE, vloženo 00:44:59  24. 06. 2011

Fionor - jooo, to byli časy "spousta blbejch náhod najednou ..."! Velmi jsi mě tou vzpomínkou pobavil :-))

Petrius, vloženo 00:32:45  24. 06. 2011

Tak napínavost asi není daná systémem ale vypravěčem, ne??

««   1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15   »»

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php