|
Jako GM mě boje krutě nebaví ale beru je jako vhodný doplněk, který se od hry očekává. jako hráč jsem v opačné pozici a bitvy menšího i většího rozsahu si náležitě užívám. Obzvláště tehdy, když musím porazit podstatně silnějšího protivníka chytrou kombinací skillů nebo i jen pouhým nápadem.
V tomhle se mi opravdu líbí bojový systém v Exalted, který dokáže simulovat Wu-Xia (bonusové kostky za popsanou hyper kung-fu akci) a zároveň i poměrně složitě popsat boj zahrnující sražení na zem po těžkém úderu a rozdělování akcí. Navíc tam jsou postavy polobozi, kteří mohou souboj s malou jednotkou vojáků jen popsat jako krvavý masakr a nijak neházet a věnovat se boji až když narazí na skutečné protivníky.
Nicméně to je fantasy, kde tohle jde. U SR a moderního WoD, kde už figurují střelné zbraně platí poučka o Bohu a Smith&Wesson...
Navíc trochu narážím na problém popisnosti akcí, kdy boj nožem má spoustu nuancí a efektních prvků, které mohu tahat ze svých zkušeností s Tchaj-ti, boje nožem i šermu a dalších kontaktních technik, které jsem buď načetl nebo zkusil, zatímco střepné zbraně takové popisy trochu omezují (i kdybych nakrásně vytáhl Gun-Kata z Equilibria :))
Ale shrnu to: Bojová scéna, kde se mi podaří dostat hráče pod časový tlak a postavy do krušné situace je zábavná a akční, jakkoli se hraje hpůl hodiny přestřelka, která by trvala 15 sekund, ale je to hodně náročné a cítím, že v tomhle mám ještě velké rezervy.
Ale nějakému one-shotu bych se nebránil :) |