V současné době, kdy se myšlení čelních církevních
představitelů stává často dynamičtějším než dogmatismus vědců
zvláště exaktního zaměření, je lidstvo zbavené klapek na oči, ale
i vodítka ať už náboženského nebo "vědeckého", a tak je stále
více těch, kteří čekají na zázrak či spíše na přistání našich
vesmírných bratří. Toto přistání jsem označil za zázrak, protože
pro většinu lidí je cokoliv nadpozemské i zázračné. V minulosti
se každý zázrak téměř automaticky spojoval s církevně náboženskou
ideou boha nebo bohů, se svatými a s anděly a tedy i manifestace
archetypů měla v očích oněch lidí náboženskou formu. Dnešní svět
ještě stále utvářen filosofií vědy 19. století připustí spíše
plavidla návštěvníků z kosmu tzv. INAS-plane, než jednoho
prostého anděla ať třímá planoucí meč nebo zlatou lyru. Proto
dnes i archetypy volí více formu stříbřitého disku než andělíčka
strážníčka.
Další slavný Švýcar Erich von Daniken však vidí UFO za
obojím tedy i za/v božskými/ch postavami a tvrdí, že Zeus a
zvláště jeho latinskoameričtí kolegové jsou návštěvníci z kosmu.
Avšak tento vědec a spisovatel tvrdí, že takové vědy jako
psychologie jen zamlžují brýle poznání tvořené jeho exaktními
miláčky, jejichž představitele ovšem nazývá dogmatickými egoisty
na dvoře krále Nobela. Jednou z jeho kladných stránek je jeho
kritika S. Freuda. Nutno podotknout, že některé jeho názory jsou
mi bližší než stanoviska oficiální vědy, i když to s výskytem UFO
či přesněji INAS-plane (INcolae AStrorum = obyvatelé hvězd)
poněkud přehání.
2. Historie fenoménu
Novodobou vlnu zájmu o fenomén UFO zahájil (více méně)
americký pilot Keneth Arnold cca koncem května 1947, když spatřil
formaci devíti neidentifikovatelných létajících objektů v pohoří
El Captain na jihozápadě USA. Tyto objekty, které právě Arnold
pokřtil na létající talíře, se pohybovaly rychlostí 3 tisíce
kilometrů za hodinu a to v době, kdy pokusné letouny dosahovaly
při prudkém klesání maximální rychlosti menší než jedenáct set
km/h a průměrná rychlost velmi vzácných tryskových stíhaček byla
o dobré tři stovky menší.
Na tuto událost téměř okamžitě navázal Rosevellský incident,
kdy se na ranči spravovaném Macem Brazelem po velmi silné bouřce
objevily jakési trosky čehosi. První oficiální vojenská verze
potvrdila pád INAS-planeu, tuto verzi vydal médiím zpravodajský
důstojník 29. bombardovací perutě USAF, jediné americké jednotky
disponující atomovými bombami, tedy přísně elitního útvaru, major
Jessie Marcel. Po několika hodinách armáda na příkaz kohosi z CIA
změnila názor a prohlásila onen objekt za meteorologický balón.
Poblíž Rosevellu u Soccora (obojí je v Novém Mexiku) byl nalezen
další objekt, pokud přijmeme první oficiální verzi by se jednalo
asi o záchranný modul, a několik těl humanoidního typu,
pravděpodobně mimozemské rasy označované dle barvy kůže jako
greyové, z nichž jeden přežil a nějakou dobu pobýval u indiánů z
kmene Acoma. Z tohoto případu údajně pochází i slavný Santilliho
film s pitvou mimozemšťana. Když před dvěma roky uplynulo
povinných padesát let utajování požádala řada osob i organizací o
vydání materiálů o tomto incidentu, bylo jim oznámeno, že utajení
stále trvá, což je neobvyklý postup např. materiály o projektu
Manhattan (vývoj americké atomové bomby) byly téměř celé
zveřejněny, pro uklidnění nejhlasitějších žadatelů byla odtajněna
velmi čerstvá zpráva letectva považující onen objekt za soustavu
balónů Mogul na monitorování ruských jaderných pokusů (v roce
1947?). Rosvell je nejvíce zkoumaný incident související s UFO.
Po těchto událostech začal v sinusových přískocích narůstat
zájem ať již aktivní či pasivní o fenomén UFO a tento nárůst trvá
dodnes. Na přelomu padesátých a šedesátých let byl požádán
americký astronom českého původu J. Allan Hynek o podrobnou
analýzu tohoto jevu, jeho zpráva někdy nazývaná né zcela mylně
Blue Book, má dvě verze první předaná i veřejnosti vylučuje
možnost INAS-plane, druhá a kompletní tuto možnost připouští.
Odhalit pravdu se pokusilo i několik kandidátů na amerického
prezidenta, nejdále to dotáhl (do hrobu) JFK, tím ovšem
nenaznačuji žádné souvislosti. V současné době stojí v čele
výzkumů neoficiálně německý historik a kulturní antropolog
Michael Hesemann. Z institucí, které se výzkumem přímo nezabývají
je nejdůležitější republika San Marino, která podporuje několik
badatelů finančně a hlavně dovolila na svém malém území pořádat
konference o UFO a s ním souvisejících jevech.
S nárůstem zájmu se začaly hledat stopy mimozemšťanů i v
minulosti. Toto pátrání vyvrhlo nejen mraky danikenovských a
pseudodanikenovských teorií, které pravdu kamuflují značným
přeháněním, dost možná úmyslně.. ale i upozornilo na pěknou řádku
záhad (Tunguzska, prostřelená lebka dinosaura, atd.), což
podnítilo celé nové odvětví mysteriologie a to chronologii
(L.Souček, J. Bergier). Vedlo ovšem i ke zkoumání toho, co
předcházelo příletu INAS. Tady se mnoho odborníků shodlo, že tím
důvodem příletu byla druhá světová válka. Skupina vědců
zkostnatělého západního myšlení zastávající teorii hromadné
ufohalucinace hlásá, že iniciátorem halucinace byl šok lidstva z
druhé světové války. Sice mají trošku pravdy šok z obou válek!
přetvořil povahu lidstva, aby se stala přístupnější fenoménu
UFO, ale k této "absolutní hodnotě" teorie je třeba podotknout,
že šok z druhé války byl zlomkem šoku z té první, a halucinace
přece nepotřebuje roky na cestu vesmírem byť rychlostí světla. Já
se osobně přikláním k tzv. jaderné variantě, kdy iniciátorem
příletu byl první jaderný výbuch v 16. července 1945 v
Alamogordo, New Mexico!!! Tato teorie uvažuje přítomnost stálého
monitorovacího zařízení s nadsvětelnou komunikací v blízkosti či
na povrchu Země, což je ovšem dosti danikenovské, nicméně klidně
možné.
Z Jungova hlediska nebylo nikdy nejdůležitější jestli UFO
jsou meteority, polární záře (vysvětlení velmi populární u
západních vědců, ale prostorově nedostatečné), družice, civilní a
vojenská letadla, svítící sovy (jedna z nejkrásnějších a
nejefektivnějších hříček přírody), či supertajné většinou
vojenské prostředky (položka značně vyšší než by se zdálo),
vtípky podnikavých jedinců, výmysly lhářů a nebo opravdové
INAS-planey, pro Junga v psychologické a psychoanalytické realitě
tento fenomén zkrátka existoval. Pro něj dokonce byly lepší
sporné případy kdy si jednotliví svědkové sami dodávali některé
prvky, tedy na nějaký vhodný podnět projekovali své archetypové
obrazy.
3. Kruhy v obilí
O poslední výrazný nárůst zájmu o fenomén UFO se přičinil
boom tzv. kruhů v obilí. Tento jev se sice sporadicky vyskytoval
minimálně již v minulém století, ale soustředěné pozornosti se mu
dostalo až začátkem devadesátých let dvacátého století, kdy
jejich výskyt vzrostl giganticky.
Kruhy v obilí jsou piktogramy vytlačené velmi zvláštně do
zemědělských užitkových rostlin, jelikož jejich rájem je Anglie
jedná se většinou o obvyklé obiloviny, ale kruhy byly pozorovány
i v rákosu, čočce, rýži, stromech (Kanada, ČR) a v obyčejné
trávě. V "pravých" kruzích, tj. v kruzích nedělaných úmyslně
lidmi sešlapáváním, se vyskytuje řada anomálií magnetického pole,
mírně zvýšená radioaktivita, proutkařský efekt, baterie se
vybíjejí velkou rychlostí, magnetofonové kazety zaznamenávají
zvláštní zvuky, na exponovaných fotografiích jsou často vidět
různé světelné úkazy a senzitivní osoby pociťují různé zdravotní
"problémy" (hlava, srdce, plíce).
Výskyt kruhů v obilí je hlášen téměř z celého světa, ale
zatím každý rok (vyjma 1996) je minimálně 75 procent hlášeno z
Anglie konkrétně z oblastí Wiltshire, Salisbury, Avebury atd.
Pokud Vám tyto jména připadají povědomá pak máte pravdu.
Wiltshirští Bílí koně, Stonehenge a Aveburský kruh (obdoba
Stonehenge, o trochu starší) leží právě zde. V již zmiňovaném
roku 1996 bylo cca 30 procent kruhů registrováno u Sušic a
zvláště u obce Kolinec, to byl zatím největší výskyt kruhů mimo
Anglii. Mimochodem v nedávné době bylo u Kašperských Hor (cca 25
km od Sušic) objeveno keltské něco asi hradiště a ve stejné
lokalitě bylo uděláno několik dalších objevů z keltských a
předkeltských dob. Ještě jedna zajímavost tak jako se v Americe
líbí UFO, tak se tam nelíbí kruhům v obilí (není se jim co
divit).
Častým obrazcem kruhů jsou jak jinak kruhy, buďto
samostatně, nebo po skupinkách, či v obrazcích (keltské kříže,
model sluneční soustavy, štír). Dalších tvarů je nepřeberné
množství z nejzajímavějších uvedu dharmové kolo, insektogramy,
nápis, Manderbrotova množina, kolo od bicyklu, delfínogramy,
siluety UFO, hvězdy, symbolové trojúhelníky. Bylo zaznamenáno i
několik pokusů o odpověď na piktogramy, reakce se vždy dostavila.
Teorií o vzniku je téměř tolik, kolik je cerealogů
(cerealogie je věda zabývající se kruhy, součást mysteriologie).
Teorie posvěcená britskými médii po prvním období výskytu, hlásá,
že jde pouze o podvody dvojice důchodců Douga Bowera a Davea
Chorleye, kteří s nedokončeným středoškolským vzděláním tvořili
obrazce z fragtální geometrie, o které Miškovský radši nic neví a
Tomek o ní kdysi asi něco slyšel. Vynechám teorie jako je páření
ježků (na bodlinkách patrně nosily uran) a kajmanů, padající
močovina z letadel a vítr (asi zase v kombinaci s polární září),
protože je pokládám za nesmysly - u Stonehenge se kajmani
nevyskytují (alespoň nás o tom prof. Vašátková neučila), letedla
tam prý nelétají, polární záře tam nesvítí a o migraci ježků s
uranem pochybuji. Pak zbudou dvě skupiny teorií za prvé
morfogenetické pole a za druhé účast UFO.
Morfogenetické pole je velmi blízké Jungovu pojetí
kolektivního nevědomí, respektive pokud připustíme, že se může
kolektivní nevědomí projevovat např. na radaru bez lidského
prostředníka (s ním se jedná o parapsychologický jev), pak jsou
oba pojmy téměř totožné. Morfogenetické pole je prakticky
všudypřítomné, ale koncentruje se v tzv. Windows (neplést se
stejnojmenným výrobkem firmy Microsoft, mfg pole je mnohem
spolehlivější). Ve Windows je vyšší počet pozorování UFO a
veškeré další záhady a zázraky se zde vyskytují nepoměrně
častěji. Pomocí teorie morfogenetického pole se dá "vysvětlit"
značná část záhad tohoto a jiných světů. Mfg pole vysvětluje
různé zjevení, SHC (samovznícení osob), různé vidiny a slyšiny,
mimochodem jedno Window mfg pole se rozkládá kolem jezera Loch
Ness. V případě platnosti této teorie by byly Kruhy v obilí
materializovanými projekcemi našeho kolektivního nevědomí, resp.
jeho archetypů, a pak by bylo navýsost důležité je bedlivě
zkoumat za pomoci (jungiánských) psychologů.
UFO teorie či spíše teorie účasti či spoluúčasti(?) INAS je
zřejmá a svědčí pro ní řada nepřímých důkazů (což je více než pro
všechny ostatní dohromady) např. několik fotek UFO z blízkosti
kruhů, svědectví E. B. Meyera, radioaktivita a elmag jevy, ale
několik desítek sekund videozáznamu vzniku kruhů energií UFO by
byl nejcennější materiál pro mysteriologii (vyjma odtajnění
archivů tajných služeb světových supervelmocí, či povolení k
prohlídce základen Area 51 a Saratovo).
4. Mandaly, tedy Selbst
UFO i Kruhy v obilí si drží svůj charakteristický tvar
dlouhodobě a v naprosté většině případů, tímto symbolizujícím
tvarem je Kruh - ze silně nadprůměrného výskytu
trojúhelníkovitého UFO před třemi čtyřmi lety bylo nadobyčejné
procento (dle některých odborníků i všechno) pozorování
vysvětleno novým supertajným americkým vojenským letounem s
technologií Stealth II, která má být údajně neregistrovatelná
Tamarou (chacha, T2, Milada...).
Pokud jsou piktogramy složitější, než jeden nebo více
"náhodných" kruhů, jedná se obvykle o formace většího počtu
sdružených kruhů s doplňkem, kterým často bývá kruhová výseč.
útvary, kde se vůbec nevyskytuje motiv kruhu, sice existují, ale
je jich nepatrný zlomek a z 90 procent se jedná o padělky. Pravé
piktogramy obsahují nejčastěji motiv hvězdy kříže nebo
trojúhelníku.
Kruhové a některé další obrazce (dharmové kolo) nám přímo
vnucují představu mandaly, která často znamená Selbst, jiné
představují symboly různých kultur (Keltové) pro slunce, další ze
symbolů Selbst. V jistém smyslu jsou i obrazce celé sluneční
soustavy symbolem nejvyššího z (osobních) archetypů. Stejně tak
stříbřité a svítící disky UFO se svými zázračnými = božskými
(nejen manévrovacími) schopnostmi nám podsunují ideu něčeho nad
člověkem, něčeho blíže bohu, Selbst. Tvary zobrazení UFO studoval
Jung dosti často pomocí nebo prostřednictvím alchymistické teorie
a hermetických textů a pro tuto metodu by byly piktogramy pro
svou poněkud větší výpravnost lepší, než nutně aerodynamické UFO.
Mnoho kruhů v obilí splňuje Jungovu charakteristiku (symbolu)
kvadratury kruhu, kde: "kruh ve středu je nazýván prostředníkem,
který nastoluje mír mezi nepřáteli nebo mezi čtyřmi živly" cituje
Jung jeden hermetický text a popisuje tak spojení protikladů,
další z atributů Selbst. V psychologické rovině toto tvoří quinta
essentia pětice již nazývá quincunx (4 elementy + éter). Další
spojitost s mandalou je ve spíše iracionálním působení obou věcí
respektive "obilné" a klasické formy mandaly, než v jejich
intelektuálním pochopení podle kvalit západního světa.
Mandala a jí představující fenomén UFO (kruhy v obilí
považuji přímo za mandalu) nabádá ke zkoumání lidské vnitřnosti,
psýché. Obrací člověka k němu samotnému, racionálně
nevysvětlitelnými jevy oživuje jeho další funkce, zvláště
západními lidmi téměř vytěsňované cítění a intuici. Pobízí
člověka a zprostředkovaně lidstvo na jeho cestě procesem
individuace, která se oběma světovými válkami zastavila, nebo
téměř zastavila. Touto pobídkou je převážně zjevení mandaly =
Selbst, které symbolizuje mimo mnoho jiného i smysl života. V
takovéto interpretaci má fenomén UFO a kruhů v obilí jednoznačně
terapeutický účinek, a proto si zasluhuje další výzkum, který je
možná západními technikami myšlení neproveditelný.
Výzkum by se měl zaměřit zvláště na to jakou terapii a proč
tehdy a tam nasadili naši vesmírní (nebo morfogenetičtí)
terapeuti. Tím by se lidstvo mělo pokusit o autodiagnosu podle
léčby. O to se v podstatě pokusil Jung, ale lidstvo ve větší míře
nebylo (a není) připraveno jeho překlad poselství pochopit či
přijmout(proto si můžeme gratulovat, že alespoň my, díky pí.
prof. Knotkovi snad jednou budeme). O tom svědčí i to, že
narozdíl od všech ostatních oblastí Jungovi tvorby, nemá jeho
výzkum tohoto fenoménu žádného pokračovatele (zatím...).
První věcí nejvíce zřejmou z této globální terapie je její
potřeba a ta je jasná každému, kdo okusil (třeba na sobě)
zkostnatělost, předsudkovost a další slabiny "západního" myšlení.
Odpovědi na otázky kdy a kde resp. proč tehdy a tam jsou
složitější a obávám se, že se stanou (snad!) předmětem sporu
nacionálně podbarvených diskusí zvláště mezi evropskou a
americkou vědeckou komunitou, protože se nabízejí dvě (tři)
hlavní varianty odpovědí:
1. Americká varianta - Léčba začala koncem čtyřicátých let v
USA, protože zde byla větší pravděpodobnost úspěchu léčby, která
uspěla a proto nebylo třeba přistoupit k druhému stupni (kruhy),
který je určen pro svou vyšší působivost (existují hmatatelné
důkazy, i když jen po omezenou dobu) na léčbu těch natvrdlejších.
2. Evropská varianta - Léčba začala koncem čtyřicátých let v
USA, protože slabší Američané dříve podlehli a tedy i dříve
musela být zahájena léčba a to rovnou drastickými (pár UFO se při
nich zřítilo) prostředky, kdežto ušlechtilejším Evropanům stačí
pár koleček v polích.
3. Globální varianta - protože se mi nechce rozhodovat,
která z předcházejících variant je blíže pravdě a protože jsem
Evropan tak by to bylo i neobjektivní, uvádím snad nejrozumnější
třetí v podstatě kompromisní variantu. Léčba začala po druhé
světové válce v USA, protože jejich obyvatelé nebyli dostatečně
šokováni samotnou válkou, nebo proto, že bez předchozího šoku
léčbu lépe snášeli. Byla zvolena forma UFO, protože stejně byla
potřeba přítomnosti INAS-plánů pro monitorování jaderných pokusů
a navíc Američané jsou více techničtí než Evropané. A Evropané
jsou díky větší přirozené spjatosti s konkrétním místem
citlivější na morfogenetičtější kruhy a navíc se déle bránili
nástupu konzumní komerce a ještě k tomu si vzali i "poučení" z
terapie Američanů.
Je mnoho věcí, které mohou být důvodem k zahájení této
kolektivní léčby od konzumu a komerce přes globalizaci a
zneužívaní zdrojů k postrčení duchovního vývoje, tedy procesu
individuace lidstva, aby duše stačila tělu - aby filosofie a
společenské nauky "zvládly" výplody strojírenství,
elektrotechniky, genetiky a mnoha dalších. Jelikož z této škály
je těžké vybrat správnou odpověď a i když argumenty vychýlí misky
vah ve prospěch té či oné varianty, opravdový důvod budou ještě
po nějakou dobu (asi ne moc dlouhou) znát jen samotní terapeuti.
Proto by bylo pro lidstvo nejlepší léčbu přijmout a přemýšlet o
těchto fenoménech, ale nejen myšlením, ale také i cítěním,
vnímáním a intuicí.
5. Nový věk - Věk Vodnáře
Jung spatřoval ve vlně pozorování UFO na přelomu čtyřicátých
a padesátých let znamení velkých nadcházejících nebo
probíhajících změn, srovnatelných s koncem jednoho platónského
měsíce, Aeonu. Těmto změnám přikládal velký význam v ovlivnění
myšlení i celého psychoprofilu lidstva. Tím v podstatě
předpověděl jeden z (nej)významnějších astronomických objevů
druhé poloviny (raději, dvacátého ,než našeho) století a to
precesní pohyb a jeho součinnost s ostatními pohyby. I když je
pravděpodobné, že tento pohyb znali již majští a egyptští
astronomové a astrologové.
Nyní se završuje přechod mezi věkem Ryb a věkem Vodnáře,
tento přechod již začal 3. února 1844 a plně bude dokončen
3.února 2029. Tento přechod je způsoben precesním pohybem v jehož
důsledku se tzv. jarní bod sune po pásu zvěrokruhu proti pořadí
astrologických znamení. Jedno precesní znamení vládne 2155 let,
takže máme "štěstí", že žijeme v tak zajímavém období změny.
Podle starých gnostickokřesťanských myslitelů lze označit
Věk Ryb za křesťanský aeon, po němž má někdy(!) následovat aeon
Ducha svatého, kdy by lidstvo mělo dojít Svébytí (Selbst) - dle
Jungovy interpretace. Jenže je otázkou zda Věk Vodnáře bude i
aeonem Ducha svatého. Jde o tom pochybovat, protože např. da
Fiori hovoří o třech křesťanských aeonech (Otec - zákonní, Syn -
evangelické, Duch svatý - Kontemplace), tedy se jedná za: a) o
jednotlivé části - třetiny Věku Ryb (Ryba - symbol křesťanství)
což zjevně neplatí, b) o tři po sobě jdoucí aeony - v tom případě
by byl Věk Berana označen za zákonní období a křesťanská éra by
tvořila jedno roční období platónského roku - zimu? c) tři
křesťanské aeony jsou po každém roce nějak rozesety, třeba jako
vodní znamení. Podle mých úvah platí béčko, Beránek boží, Ryba
Ychtis, Voda, kterou se křtí.
Jaký význam či vliv (projev, formu, působení..) bude míti
tato změna na lidstvo, můžeme usuzovat již z elementárních
znalostí o znamení Ryb a Vodnáře. Ryby, které jsou v "klasickém"
zvěrokruhu poslední, mají od každého trochu a jsou vzájemně
protichůdné, dosti nestabilní, což je popis vcelku se hodící na
naší minulost. Naproti tomu Vodnáři jsou lidé budoucnosti, velmi
inteligentní a bratrští, ale na druhou stranu jich mnoho najdete
v ústavech pro duševně choré a jsou i značné výstřední pokud...
Ryby jsou noční proměnlivé znamení vody, kdežto Vodnáři jsou
denní pevné znamení vzduchu a to ukazuje na značnou rozdílnost a
přechod mezi extrémy je vždy náročný. Jsem celkem rád, že se
velmi pravděpodobně nedožiji dalšího přechodu - není téměř nic
rozdílnějšího než Vodnář a Kozoroh. K výčtu rozsahu změn musíme
přidat ještě prudký nárůst záření centrálního slunce naší galaxie
ve znamení Vodnáře dosahující největší intenzity oproti jedné z
nejnižších intenzit v Rybách. Tyto údaje pochází od Plejáďanů
resp. Erraňanů (viz Eduard "Billy" Meier).
Velikosti a důležitosti, ale také neobvyklosti této změny
nebo těchto změn si by vědom již Jung když prohlásil, že:
"Nepohání mne žádná domýšlivost, nýbrž mé svědomí lékaře, které
mi radí, abych splnil svou povinnost tak, že budu připravovat těch
několik málo lidí, pro něž dokážu být srozumitelný, na to že
lidstvo čekají obrovské změny a události, jež odpovídají konci
aeonu. Jak je nám známo už ze staroegyptských dějin, vyskytují se
vždy na konci platónského měsíce a na začátku měsíce
následujícího jevy psychické proměny. Jsou to, jak se zdá, změny
v konstelacích psychických dominant, archetypů, které způsobují
sekulární proměny kolektivní psýché." Nutno si přiznat, že dnešní
situace je vcelku příznivá zásadnějším změnám, neřku-li, že je
rovnou potřebuje.
6. Kosmické zákony a Řád
Jak již bylo řečeno UFO i kruhy v obilí představují tak či
onak mandaly nebo mandaloidní obrazce. Mandaly jsou relativně
přirozeným symbolem celistvosti a proto i řádu, ale psychologický
kříž a jantra náleží k typu mandal, který má k celistvosti a řádu
blíže než ostatní, protože jantra a psychokříž jsou řádem a
celistvostí. Obě dvě mandaly zároveň navozují a udržují řád,
který může být nastolen pouze v celistvosti držené pohromadě
kruhem. Tento řád má být podle mahajánového budhismu kosmický,
časový a psychologický. Tento řád je nazýván nejčastěji Kosmický
Řád, ale také Kosmické zákony, Zákony Stvořitele, Řád Stvoření
atd. Vnesení řádu do současného pozemského superchaosu a scelení
lidstva na všech úrovních je nanejvýš žádoucí a to nejen pro
vstup do Nového Věku, ale také pro uspořádání našich vlastních
životů, které jsou antropizovány téměř vším hlavně však samy
sebou. A to není dobré protože každý chaos, vyjma lidského, jeví
snahy o samouspořádání.
V žádné publikaci, která se mi dostala do rukou, není
uvedeno celé a doslovné znění a dokonce je těžké najít jeho část.
Asi největší, nebo alespoň největší mně známý zlomek je biblické
desatero, respektive podle některých výkladů a narážek
jedenáctero až třináctero (i když existují názory, že i víctero).
Další body starozákonních přikázání jsou uváděny většinou v
souvislostech se Svitky od Mrtvého moře, v nichž se prý našli i
další zmínky o Kosmickém Řádu. Kosmický Řád hlásá svobodu
duševní, tělesnou, vědní a uvědomělou, která náleží všem rasám a
lidským druhům (v intergalaktickém smyslu). Problematičtější je
to se svobodou náboženského vyznání, která jak se zdá není
potřeba, protože všichni, kdo žijí podle Řádu, vyznávají jediného
Stvořitele, ale je pravdou, že nejvíce informací o KŘ čerpám od
katolíků. Stejně tak asi žádný bod nezaručuje rovnost, protože v
kosmických civilizacích má každý svou hodnost podle své
moudrosti. Kosmický Řád zakazuje využívaní vynálezů pro agresorské
válečné využití a vyžaduje velké sebeobětování pro Řád v případě
potřeby. Na druhou stranu Řád povoluje určitě mnohoženství a
pravděpodobně i mnohomužství.
Kromě již zmíněného Kumránu nalezneme stopy Zákonů
Stvořitele i v předkolumbovských latinskoamerických civilizacích,
kde byl využíván v numerické podobě jako vzorník jednotlivých
rozměrů pro chrámy a jiné významné budovy. Určité formy Zákonů
lze nalézt mj. u inuitských kmenů či u australských domorodců.
Dnes sice o nastolení Věčného Řádu na zemi mluví hned několik
sekt, ale v souvislosti s činností INAS ho uvádějí především
Američan polského původu George Adamski a nám již známý Švýcar
Eduard "Billy" Meier. Adamski se proslavil ve stejné době jako
pánové Arnold a Brazel a stal se prvním kontaktérem. Po svých
vesmírných cestách v lodích INAS otevřel ve svém domě na Mount
Palomaru jakousi školu, ve které učil Vesmírným Zákonům. Billy
Meier vyvíjí stejnou činnost v Hinterschmidturi ve Švýcarsku, kde
vybudoval Semjasino středisko stříbrné hvězdy. Protože INAS
zřejmě nalézají v šíření Řádu Stvořitele smysl života, můžeme jen
doufat, že tato ideologie se ukáže jako ta "pravá" - selfická.
7. Závěr
Co říci závěrem a neopakovati již opakované? Problematika
UFO respektive INAS-plane a Kruhů v obilí je bezesporu zajímavá a
její studium přináší prospěch v mnoha oblastech lidské činnosti a
jak nám dokázal C.G.Jung je potřebné i v oblasti zkoumání a léčby
lidské duše, ať již jsou výplodem mimozemských civilizací či
morfogenetického pole, tohoto kolektivního nevědomí naší planety.
C.G.Jung se věnoval výzkumu tohoto fenoménu ve svém díle Moderní
mýtus - O věcech, které lze vidět na obloze a částečně v
Psychologii a alchymii, ovšem ve své době měl k dispozici pouze
silně cenzurované zprávy o UFO, kruhy v obilí přišli až později,
ale přesto o nich mohl vědět ze studia starých materiálů. O čem
však, bohužel, vůbec vědět nemohl a co by ho asi velmi zajímalo
jsou setkání čtvrtého druhu, tzv. únosy do UFO, k nimž dochází až
v poslední čtvrtině dvacátého století. Respektive k nim docházelo
i dříve, ale v mnohem náboženštějších stoletích byla setkání 3. a
4. druhu považována bez výjimky za boží zjevení a podobné
události, alespoň v euromaloasijské oblasti, z ostatních nemáme
k dispozici přeložené vhodné materiály. Pro přesnost jako setkání
prvního druhu se označuje pozorování létajících světelných bodů.
Druhý druh nastává, když je možno rozeznat detaily talíře či
pozorovat posádku. V některých případech je velmi těžké rozlišit
3. a 4. druh. Nejslavnější, setkání třetího druhu je kontakt a
komunikace s mimozemšťany. Takto klasifikoval pozorování UFO již
zmíněný J. Allan Hynek v Blue Book. Na rozdíl od jiných projevů
UFO se únosy do UFO spojovaly s psychologií od samého začátku,
protože i skalní zastánci INAS unesené odsuzovali jako lháře a
podvodníky. A to až do doby než byly v USA v polovině
devadesátých let dvacátého století objeveny tzv. implantáty. Od
té doby se velmi pečlivým zkoumáním došlo k závěru, že sice
většina údajných unesených jsou podvodníci, či přesněji nemocní
lidé, ale určité procento (cca 3-5%) příběhů je pravdivých. K
rozlišení vedou dvě zcela nezávislé cesty: 1) nepraví unesení
(pokud to nejsou vyslovení lháři) trpí dosti podobnou psychózou,
2) v jejich příbězích se vyskytují určité nepřesnosti a některé
detaily, které zkušený výzkumník ihned identifikuje (jsou to
nepravdy vsunuté do většiny publikovaných příběhů). Druhá
podstatně menší skupina je podle dnešních poznatků doopravdy
zkoumána mimozemšťany. Pro to svědčí i nálezy ú implantátů u více
než padesáti procent opravdu unesených. S vyloučením pravých
únosů a notorických lhářů (a jiných omylů) se dostáváme k cca 65%
procentům psychotiků což například ve spojených činí ročně až 4
000 případů. Americká vláda pověřila několik psychologů a
psychiatrů, aby vyšetřili tyto pacienty a nalezli mezi nimi
spojitosti, ale bohužel výsledky jsou utajovány. Podle názoru
ufologů se však jedná jen o jeden z moderních syndromů libovolné
psychózy (jako je třeba pocit sledování u paranoiků) nebo o
taktéž moderní interpretaci snových obsahů - podle danikenovské
metody skřítek nebo víla = INAS.
Mezi největší zastánce jungovského pohledu na problematiku
UFO a Kruhů v obilí (a kdekoliv jinde) patří přední britští
cerealogové John Mitchell a George Wingfield, jejichž jména platí
v cerealogii asi jako Tesla a Edison v elektrotechnice. Pokud
člověku nevadí lehčí překroucení faktů a radikální pohled na věc
dá se s pomocí Jungovy psychologie, zvláště když přistoupíme na
teorii morfogenetického pole, "vysvětlit" většina záhad
mysteriologie.