Arthur Dent - poslední pozemšťan
Ford Prefect - vesmírný stopař
Zafod Bíblbrox - ex-prezident Galaxie
Slartibartfast - konstruktér norských fjordů na planetě Zemi
Tricie "Trillian" McMillanová - matematička a astrofyzička
Anotace:
Vesmír je v průšvihu: Krikkitská civilizace, celkem klidná a inteligentní, bohužel však nezvratně přesvědčená o nutnosti vyhubit veškerý život; se může každou chvíli dostat na svobodu ze schrány z Poma-času, kam byla za trest uzavřena. Krikkiťané mohou způsobit, pokud se nenajde nikdo kdy by jim v tom zabránil, spoustu nepříjemností, z nichž jednou z nezanedbatelných je zničení veškerého života v Galaxii superbombou, kterou mají k dispozici. K otevření schrány existuje jediný klíč o nějž svádějí urputný boj jediní před trestem uniknuvší Krikkitští roboti a Arthur Dent s přáteli: Fordem Prefectem, Slartibartfastem, Tricií McMillanovou a Zafodem Bíblbroxem. Arthur s Fordem se díky poruchám v časoprostorovém kontinuu dostali z prehistorické Země přímo na loď Slartibartfasta a nyní, zcela proti své vůli, letí zachraňovat vesmír. Když se jim nepodaří zabránit Krikkitským robotům v sestavení klíče a otevření Poma-časové schrány, rozhodnou se působit přímo na Krikkiťany. Jak se brzy ukáže, prapůvodní podstatou všeho zla a válek nejsou příslušníci Krikkitské civilizace, ale v minulosti rozprášený monstrózní počítač Hactar, který přežil v rozptýlené formě a přísahal pomstu celé Galaxii. A právě Arthur Dent je tím, kdo v pravou chvíli prohlédne a zachrání tak celý vesmír, život a vůbec.
Po pěti letech strávených na prehistorické Zemi, se Arthur Dent a Ford Prefect znovu setkávají, a při lovu na kanape se najednou ocitají na jednom Londýnském kriketovém hřišti, zrovna uprostřed zápasu. Setkají se tu i s tvůrcem kontimentů Slartibarfastem, se kterým se vydají zachránit vesmír, protože mu opětovně hrozí invaze maniakální rasy Krikkitů. Někdo se totiž pokouší sestavit Wikkitskou bránu, jež je klíčem k uzamčené planetě Krikkit. Dočkáme se vysvětlení pravidel kriketu, dozvíme se o novém pohonu založeném na bistromatice, či jak účinkuje pole PNJ. Zavítáme i na věčný večírek, a spolu s Arthurem se pokusíme naučit létat.
Perličkou je jistě i rozhovor Marvina s matracákem, odehrávající se hluboko v bažinách Zety Škůrodravé.