08:30:47
25. 11. 2024

Místnost
Čítáme s Čítárnou aneb povídkové povídání
Milý čtenáři, vítej v našem čtecím koutku.

Zde máš možnost diskutovat o dílech z Čítárny i jiných serverů. My, správkyně tohoto koutku ti budeme pro potěchu duše předkládat prózu i poezii, které při našich toulkách světem najdeme. Najdeš-li sám něco, co tě zaujalo natolik, že o tom chceš povyprávět i ostatním, máš možnost pro to využít naši místnost. Přejeme ti hezké počtení a mnoho chutných děl.

P.S. Reklama a sebechvála je v rozumné míře povolena.


Za krásný obrázek vděčíme Sternovi a máme ho za to rádi =)


Do minuleho cviceni se prihlasili:
Cemi, Arling, Mellor, Benedikt , Vever, Eleira, Quadrix, Shadw
Zde jsou dokoncene(!) prace statecnych:
Eleira: Krev hustá jako voda
Šedél: Rytíř z Domu přízraků
Sorraja: Navždy dobrý
Vever: Město I.
Vever: Město II.


Tisíc slonů!! (pokud si je sami napíšete)
aneb literární workshop již na tomto CTS

Zájemci o aktivní účast (tj. být kritizován), posílejte povídky Mivce do pošty/na e-mail. Poezii posílat pouze na vlastní nebezpečí! :) Maximální rozsah díla je 25 stran.
Zájemci o pasivní účast (tj kritizovat), hlašte se Mivce do pošty, budu vám průběžně posílat příspěvky :)

Místnost má od 13:29:43  11. 08. 2006 pronajatou Sorraja. Spolusprávce: Mivka.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   20   »» »

Cemendriel, vloženo 22:55:24  25. 08. 2008

Eleira: Já se v tom vyznám, moje slova... =)

Eleira, vloženo 22:54:13  25. 08. 2008

Musím se přiznat, že většinu tvorby v čítárně jsem tak nějak vždycky ignorovala. Přečetla jsem jen to, co mě zaujalo třeba názvem nebo tak. Co se kritiky týče, kdo ode mě dostal nějaký komentář, tak ví, že kamarádské poplácávání nedělám. Pokud se mi to nelíbí, dám to dostatečně najevo a připíšu, proč se mi to nelíbí, pokud se mi to líbí, pro slova chvály nejdu daleko. Někdy umím být v komentářích dost velká osina v zadku, ale vždycky se autor dozví, co konkrétně mi vadí. Docela mě rozladí, když někdo na takovou konstruktivní kritiku reaguje nepřátelsky nebo dětinsky tím, že najde moje dílka a dá mi třeba padesát jedniček, což už se mi taky stalo.
Já většinou kritiku přijímám s povděkem. Každý názor mě donutí se zamyslet a pokud se rozhodnu na kritiku reagovat, tak abych osvětlila něco, co třeba nemuselo být zcela jasné. Nepovažuji se za experta, který má na psaní patent. Vím, že je spousta lidí, kteří píší mnohem líp než já, a tak jakýkoli názor je pro mě výzvou k tomu, abych hledala chybu a pokusila se jí příště vyvarovat.
Souhlasím s tím, že kvalita čítárny šla v poslední době dost dolů. Člověk by řekl fajn, ať si tam ta dílka dávají, mají právo na to, znát názor ostatních, ale dost mě odrazuje, že tady publikují lidé, kteří nemají zájem se zlepšit. Prostě jen svoje výtvory chtějí mít někde na netu. To podle mě není tak úplně v pořádku.

Wow...koukám, že mě zase chytla povídavá. :-D No, třeba se v tom příspěvku někdo vyzná. A kdyby ne, ignorovat se dá vždycky :-D

Mivka, vloženo 19:59:31  25. 08. 2008

No, on i můj vlastní mellorian má kolej v Brně, takže spát bych měla kde... jsem skoro i nalomená, že bych tam šla, třeba jenom na část s ws, ale nevím nevím... cony jsou na můj vkus moc velké :)

Clarice, vloženo 19:55:42  25. 08. 2008

Hm, má to stejnou zkratku, i když drobet zavádějící. O pomoc volám často.

WS někdy fakt vyzkoušej. Na prvním na mě byli hodní, na druhém a třetím jsem dostala čajdu :), na čtvrtém jsem se málem propadla do země, jelikož tam bylo asi dvacet kritiků a jen já a Hanina Veselá coby autorky - takže mazec :). A teď na Parcon jsem nic neposlala, protože tam bylo osm povídek a to je na dvě hoďky dost, čili bych se stejně asi pořádný názor nedozvěděla.
Ale Jiřina pořádá ws i doma. Byla jsem tam jednou a bylo to strašně fajn - jedenáct povídek za čtrnáct hodin :).
Teď bude další možnost na Fénixconu, to bys mohla. Ubytování v Brně na conu je drahota, ale melloriani jsou stejně z poloviny z Brna, takže bys i měla kde spát.

Nemáš zač.

Mivka, vloženo 19:37:04  25. 08. 2008

É :) To bude jiné SOS :) Tohle je naše, z HP fandomu, kritika fanfiction... sdružení pro osvětu spisovatelů- www.sosaci.net

No, ona nám právě Jiřina Vorlová (teda nám jako Arlingovi/Mellorii) nabízela účast na workshopech, povídky i kritika, protože prý teď na čemsi bylo hrozně málo lidí (pragocon?) vlastně jen Lory... mně by to hrozně lákalo na jednu stranu, ale na druhou... jediný větší sraz, který mě kdy skutečně bavil, je taverní CTS, už s elfconem začínám mít takový ten problém, že to tu neznám a je tu moc lidí.... takže nějaká FF a tak, to se mi nezdá jako něco pro Mivku... ačkoliv teď jsem se nahlásila Arlingovi na nějaké cosi, což vůbec nevím, jak mě napadlo (nejspíš základní dilema- můžu dělat nějakou práci x íííík, con!)... ale zase teď mám extra xenofobní období, třeba mě to časem přejde :)

Děkuju moc, napíšu ti názvy do pošty, jsi fakt hodná :)

Clarice, vloženo 19:31:09  25. 08. 2008

No jéje, Jiřina je studnicí zkušeností. Arling viděl i její ws naživo. Kolikrát je to maso, ale nebýt nich, třeba já bych spoustu chyb pořád opakovala.
Hm, svaz obce spisovatelů, o tom mi teď v sobotu někdo říkal, že prý jestli nechci. Já na to, že proč ne.

Škoda, kontakty na autory má Jiřina.

Aha, tak to jsem o Vidoucím nevěděla. Účastnila jsem se ho jednou, už je to dýl.
Jak se povídka jmenovala? Můžu se zeptat hned.
Tak to opravdu nevím, jestli to jde dát na web. Teoreticky bych řekla, že jo, ale určitě ti to neřeknu, protože fakt nevím.

Shadw, vloženo 15:56:02  25. 08. 2008

S komentováním a kritikou povídek v čítárně to jde od desíti k pěti. Je opravdu fajn, že se tam občas objeví bílá vrána co s dobrým úmyslem konstruktivně kritizuje, ale je toho čím dál míň. Člověk je rád, když mu někdo napíše aspoň "Jo tohle se mi líbilo" nebo "Ne tohle mi přišlo příšerný" :o)

Mivka, vloženo 15:16:26  25. 08. 2008

Clar- mně je zprostředkoval Arling, spolu s dvěma hlasy do poroty CKČ pro Mellorii... Ta kritika od Rečkové byla o trochu víc do hloubky- pozitivnější i negativnější.
Mně Arling řekl, že se na to Jiřina Vorlová ptá běžně, ale prostě... ano, kolikrát si díky tomu člověk ujasní více věcí o autorovi povídky, ale ke kritice samotné povídky to není potřeba a vyjádření "dobré na tvůj věk" tak nějak skutečně nemám ráda, protože mi to nic neřekne, není to výrok, který uslyším, až se budu účastnit soutěže a tak :) No, navíc mi přišlo, že místo kritiky se spíš místy pokoušela o nějakou analýzu Mellorie jako našeho zdroje povídek, přičemž do toho nějak přimotala, že vlastně píšeme fanfiction (a já fanfiction poměrně zhusta čtu a kritizuju, chvíli jsem uvažovala i o redaktorování povídkového serveru, případně zapojení se do SOS, což je takové sdružení kritiků ff)... Ale jako jo, já vcelku chápu její postup při kritice a jsem fakt ráda, že jsem ji dostala, jen prostě s tím postupem moc nesouhlasím, protože ho vídám často a je takový na můj vkus zacházející s příliš mnoha faktory, které se kolikrát povídky vůbec netýkají :) Ale ona na mě má strašné hafo zkušeností.

Vidoucí mají přímo v propozicích, že každá povídka dostane kritiku od minimálně jednoho porotce, je to dost výjimečné v českých soutěžích. V CKČ jsem si u mikrovek dávala kratičký koment ke každé z povídek, kdybych si na to vyhradila víc času, celkem bych stihla dát ke každé možná i větší, ale chápu, že to musí být dost práce shromáždsit, byl by to velký organizační přítěžek a navíc kdybych měla víc kategorií (a víc naprosto příšerných věcí), bude to problém (měla jsem tam tři povídky, u kterých jsem se zmohla jen na poznámky typu "Kaktus!! Kaktus!! Pánev a tequilovník!!!" a tak :)
Ale přijde mi, že by možná nebylo od věci dát ty komentáře pro autory v CKČ jako dobrovolnou věc... já si to stejně dělala, abych nezapomněla, o čem ta povídka byla... ale hledat pak adresy autorů by byla šílená práce, takže jsem to už smazala...

Jinak kdybys mi vyškemrala názor (nebo Sternovi, to je celkem jedno) byla bych ti hrozně vděčná, ale pokud by to byl nějaký problém nebo moc zařizování, tak se na to vykašli :) Ale byl by to moc milý bonus.

Mimochodem, nevíš náhodou, jestli už můžu povídku umístit na web, když se stejně nedostala do druhého kola?

Clarice, vloženo 14:34:29  25. 08. 2008

Takové to kamarádské poplácávání, to tam bylo asi vždycky. Ale místy si i kamarádi dokázali říct pravdu do očí, respektive do komentáře. Lidi to brali tak nějak víc v pohodě.

Mivko: Kritiky od Jany Rečkové jsem se také dočkala. Ale právě přes Jiřinu Vorlovou a spolu s Editou Dufkovou, mi daly strašně moc rad, které jsem snad zúročila u povídky v Ikarosovi (výsledky na Fénixconu).
Jiřina je v pohodě. Na věk a pár informací o autorech se ptá pravidelně a z důvodu toho, že přecijen třeba čtrnáctiletý autor píše jinak, než třicetiletý, ale kolikrát i padesátník nemá na toho náctiletého. Potřebuje si lidi nějak zařadit, aby pak mohla správně reagovat.
Výjimku teď tvoří asi Julie Nováková, které je šestnáct. Ještě před dvěma lety ji na workshopech děsně drbali. Ona je pak setřela tím, že jí letos vyjde román, umisťuje se v CKČ a jinde a na chování ostatních je prostě vidět, že uznali svůj počáteční omyl a Julču berou.
Na Parconu mi z ní klesla čelist, protože na svůj věk se chová dvakrát starší. Pamatuji ji i před těmi dvěma lety - maximální rozdíl.
A hlavně, ona má cíl a je natolik inteligentní, aby přijímala i kritiky, což asi lidi v čítárně, kteří píšou jen proto, aby se nějak vyjádřili, tolik netrápí. Mnohem víc prostě to, že je někdo třepne přes prsty.

Ve Vidoucím znám jednoho porotce, tak ti pak od něj kdyžtak vyškemrám názor - jestli chceš. Kontakt na něj nemám, to bych musela přes kámošku, ale dá se to. Nevím, jak to chodí ve Vidoucím, ale u většiny soutěží se porotci prostě k povídkám (ke všem) nevyjadřují.
Navrhovala jsem tohle Jiřině, jakože by se nic nestalo, kdyby si v CKČ dělali lidi poznámky a pak to něka autorům poslali.
Bylo mi řečeno, že na to mám zapomenout, protože by to zabralo strašně času, (což je pravda), navíc ne všichni, kteří povídky v soutěžích čtou, se k nim umí i tak nějak objektivně vyjádřit, (což je také pravda).

Sorraja, vloženo 14:06:05  25. 08. 2008

me prijde, ze posledni dobou, tak hazi nekteri jedinci svoji tvorbu jen "aby nekde byla". aby se ukazali a na nejakou kritiku nebo upravu kaslou. jakoby to delali pro sebe a ne pro ostatni.

Mivka, vloženo 14:05:24  25. 08. 2008

Jako podle mě ano, Čítárna šla do kelu, ale pokud se tam skutečně rozmáhá to, co Cemi říkala- takové to kolektivní kamarádské poplácávání po zádech a mrčení na kritiku, tak u mě padla velice hluboko. Člověk, který otevřeně reaguje na konstruktivní kritiku negativně je podle mě blb.
Já už jsem taky párkrát z nějaké kritiky zplihla a říkala si, že to možná nemuselo být až tak tvrdé a že teda tohle vůbec není pravda, dup nožičkou (zvláště když jsem po celkem milé kritice od Rečkové schytala takovou palčivou od Vorlové, ale u té mě naštvalo ze začátku to, že si řekla o to, kolik mi je a pak už to bylo takové jakože hodně v pohodě), ale klesnout tak hluboko, že bych na to otevřeně šla a nadávala, že mě někdo kritizoval... to je u mě skutečně nejhrubší zrno neschopnosti :) Zvláště ve fanfiction se s tím setkávám často a ty slečny bych jednu po druhé vzala a nasekala jim na zadek, aby se vzpamatovaly :) Dost souhlasím s Clarice v tomhle :)

Jinak teď už jakože hodně dlouho očekávám netrpělivě kritiku z Vidoucích, každé ráno zapínám e-mail vyklepaná, kdy už to bude... když jsem nepostoupila, tak aspoň chci konstruktivní kritiku (kvůli té jsem šla do té soutěže :)) a taky chci vědět, jestli jsem dostala alespoň nějaké ano :)

Clarice, vloženo 13:51:40  25. 08. 2008

Nešla, páč jsem tam teď dala povídku (Nepotřebné vzorky) :).
To nemyslím vážně, nebojte. Zase až takhle drsně mi nosík nevyrostl, ale je fakt, že je to tam v poslední době DOST o ničem.

Cemi: Člověk, který nesnese kritiku, ten ať si zaleze mámě pod sukni a na psaní, nebo jakýkoli jiný způsob vyjadřování, si nechá zajít chuť. Možná to zní drsně, ale prostě platí "sežer, nebo budeš sežrán."

Cemendriel, vloženo 09:18:02  25. 08. 2008

Včera jsem dostala náladu podívat se, co se děje v Čítárně, už pěkně dlouho jsem tam nebyla... a tak jsem si přečetla první básničku a pak ještě další od stejné slečny a přišlo strašlivé nutkání ji zkritizovat... a to jsem neměla dělat, je z toho strašná debata asi pod deseti příspěvky (jak mými tak jejími) a ještě je na mě asi naštvaná... no, skoro mi už přijde, že kecat lidem do psaní je jako kecat matkám do výchovy... zase si dám asi na chvíli od čítárny pokoj... nepřijde vám, že už tam vlastně nikdo dobrej ani nic moc nepíše? Proč šla ta kvalita tak dolů? Nebo nešla? =)

Clarice, vloženo 17:44:40  11. 08. 2008

Další dvě soutěže vyhlášeny:
Bude to bez html, spěchám. Pardon.

http://www.meredit.cz/content/view/525/49/

http://www.meredit.cz/content/view/433/83/

Sorraja, vloženo 17:29:26  10. 08. 2008

no, staci, kdyz do poznamky napisete neco jako Dokoncovaci cviceni (pokud chcete, muzete to rozvest) =) neco takoveho urcite staci. pripadne prvni cviceni, kdyz muzou prijit i dalsi =)
premyslela jsem, jestli tam psat treba cislo puvodniho autora, ale ten snad sve dilo pozna, takze netreba =)

Clarice, vloženo 17:10:41  10. 08. 2008

Mellor: Tím jsem ale nechtěla říct, že si to nemůžeš přepsat, jestli chceš. Když ti to pak k něčemu bude, proč ne.

Shadw, vloženo 16:36:17  10. 08. 2008

Ne že bych byla tak daleko, ale jak to bude s vložením našich veledílek z cvičení do čítárny? Máme do toho poznámkového řádku napsat nějaké heslo? Nebo Cvičení č. XY? Nebo to vložit do názvu?

Clarice, vloženo 11:34:04  09. 08. 2008

To by bylo fajn, moci si přizpůsobovat soutěže vlastní potřebě :).

Mellor, vloženo 23:56:37  08. 08. 2008

Já bych to napsal celé odznova a mnohem poutavěji, mohu? :o)))

Clarice, vloženo 22:03:59  08. 08. 2008

Právě fakt, že to nic moc nenaznačuje, by měl dát ostatním volnou ruku. A udělat z toho ten nadprůměr.
Možná jde o to... "tohle umí každý, tak ukažte něco lepšího :)."

« ««   20   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php