10:42:37
24. 11. 2024

Místnost
Čítáme s Čítárnou aneb povídkové povídání
Milý čtenáři, vítej v našem čtecím koutku.

Zde máš možnost diskutovat o dílech z Čítárny i jiných serverů. My, správkyně tohoto koutku ti budeme pro potěchu duše předkládat prózu i poezii, které při našich toulkách světem najdeme. Najdeš-li sám něco, co tě zaujalo natolik, že o tom chceš povyprávět i ostatním, máš možnost pro to využít naši místnost. Přejeme ti hezké počtení a mnoho chutných děl.

P.S. Reklama a sebechvála je v rozumné míře povolena.


Za krásný obrázek vděčíme Sternovi a máme ho za to rádi =)


Do minuleho cviceni se prihlasili:
Cemi, Arling, Mellor, Benedikt , Vever, Eleira, Quadrix, Shadw
Zde jsou dokoncene(!) prace statecnych:
Eleira: Krev hustá jako voda
Šedél: Rytíř z Domu přízraků
Sorraja: Navždy dobrý
Vever: Město I.
Vever: Město II.


Tisíc slonů!! (pokud si je sami napíšete)
aneb literární workshop již na tomto CTS

Zájemci o aktivní účast (tj. být kritizován), posílejte povídky Mivce do pošty/na e-mail. Poezii posílat pouze na vlastní nebezpečí! :) Maximální rozsah díla je 25 stran.
Zájemci o pasivní účast (tj kritizovat), hlašte se Mivce do pošty, budu vám průběžně posílat příspěvky :)

Místnost má od 13:29:43  11. 08. 2006 pronajatou Sorraja. Spolusprávce: Mivka.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   10   »» »

Clarice, vloženo 15:04:06  24. 03. 2009

Hehe, Mivi, a teď si vem, že já minule četla romány :).
Musela jsem si říkat, za každý den, kdy budu čumět na ST, nebo cokoli, budu mít ten další sledovací celibát :). Fakt to nešlo.

Za poslední dva dny jsem ve svém duševním rozpoložení (nejistota práce a zítřejší pohovor) pokročila směrem k lepšímu, a tak teď vážně uvažuji, že konečně dopíšu ty dvě povídky, na které jsem teď neměla ani pomyšlení.
A kupodivu se strašně těším!

Ekyelka, vloženo 02:03:30  17. 03. 2009

ehm...sorry, mivi :)

felix: aj. no, stačilo říct, našla bych jinačí kvalitky, když sedím na prameni ;)

Eleira, vloženo 10:14:09  16. 03. 2009

Mivka: Jestli koukáš na Atlantis, tak to raději čti ty povídky. Bude to přínosnější :-D Teď teda rozhodně zním jako členka stargate fanklubu, ale nemůžu si pomoct. Speciálně čtvrtá série SGA byla úděsná a ta pátá to moc nevylepšila :-D
No jo...se čtením mám taky trochu problém poslední dobou (no kdyby jen poslední dobou). V compu mi leží dvě povídky ke korekci, jejich autoři už jsou netrpěliví a já se pořád omlouvám, že ve středu už to bude. No to jsem zvědavá, jaký termín jim dám, až to ve středu nebude :-D Navíc ještě chci dopsat vlastní povídky. Jenže když už se vrhnu na nějakou literaturu, tak čtu upíry od Neomillnerové. Je to se mnou těžký :-D

Mivka, vloženo 16:31:01  15. 03. 2009

Přišla na mě tvrdá doba, uzávěrka CKČ se neúprosně blíží! Začala jsem si vyrábět kvóty :) Za každý díl Stargate, na který se podívám, si přečtu jedno dlouhou povídku :)

Mivka, vloženo 14:39:38  03. 03. 2009

Felixi, v téhle místnosti je myslím povoleno diskuze nejen o čítárně ale i o jiných literárních serverech :)

Felix, vloženo 11:22:03  03. 03. 2009

Odešel jsem nahládnout k proslulé konkurenci a v prvotním nadšení malá ochutnávka.
POPRVÉ A NAPOSLED mi, prosím odkazy mimo čítárnu odpustte.

Montana: kouzlo
http://www.saspi.cz/dila/21173-kouzlo

Malila: bez kontextu
http://www.saspi.cz/dila/21148-bez-kontextu

Salvator: Čekání na jaro
http://www.saspi.cz/dila/21171-cekani-na-jaro

Celkově hodnotím současnou nově vkládanou poezii na saspi jako více zaměřenou na kvalitní obrazotvornost a neotřelá slovní spojení. O myšlenku, pointu, formu jde až v jedenapůlté řadě, tolik mé první zdání.

Je fajn, že pro spoustu komentujících to není desátá báseň, kterou v životě čtou, což se nám někdy na čítárně stává :) Ale je to zas milý, potkávat naprosto začínající, takřka panenské autory... :-)

Clarice, vloženo 11:11:12  28. 02. 2009

Hm, holt jsem se spletla. Jakože u obou vím, o koho jde, moje chybka.

Felix, vloženo 23:43:54  25. 02. 2009

Sniper není Spider :-) odstřelovač není pavouček :-)

Clarice, vloženo 18:47:34  25. 02. 2009

Felixi: A napadlo tě, že jsi možná, coby kritik poezie, vnímavější profík, než ostatní?
Někdy, člověče, s tebou souhlasím. Jindy holt nee.

Spiderovu básničku jsem si přečetla znova a zase mi to přišlo vtipné. Krásně naturalistické :).

A od elementa jsem, řekla bych, také četla víc věcí.
Tenhle experiment vážně za experiment považuji. Navíc za povedený.

"Něžného vraha" také nechápu. Přijde mi, že se misí náměty minimálně na dvě básně.
No, ale nějak ani nemám chuť je hledat.

Felix, vloženo 22:29:49  24. 02. 2009

nenechte se rušit, dámy, ostatně klidně můžete v trialogu, kterému už přestávám rozumět, směle pokračovat.

Při dnešním večerním brouzdání čítárnou jsem našel:

Sniper: Láska v kanálu
http://fantasy-scifi.net/citarna/clanky.php?cl=2916
Lehká báseň se svébytnou nadsázkou. Ze které, podle mě, MYŠLENKA NAPROSTO ZŘETELNĚ TRČÍ! Jedná se o jednoduchou, nepříliš rozvedenou myšlenku. Avšak oceňuji, že autor v básni napsal i něco, co nenapsal přímo na řádcích.
Vidíte ji? Opravdu vylézá ven, není to jak u Laminie, kde většina z vás je přesvědčena o naprosté myšlenkové prázdnotě.

Cácorka: Princezna
http://fantasy-scifi.net/citarna/clanky.php?cl=4004
Zajímavá básnička až báseň. Zpočátku je velmi hezky rytmicky vedená, zvláště geniální dvojverší: "To nejsou dvořané, můj milý snílku/
Pro tohle neštěstí stačilo chvilku…"
Na básničce mi není jasné, proč téměř všichni komentující hodnotili pozitivně závěr (!!!!) a tvrdili, že zpočátku to bylo slabé(????)
Já mám někdy pocit, že čtu úplně jinou báseň než většina komentujících!
Počátek má dobrý rytmus a hezky krouží okolo myšlenky, závěr již dost drhne a myšlenku okatě vysvětluje i pro tupé. Nebýt té ryby :))), má báseň jednoznačně povedenou první půl a slabou druhou.

element5: 2007/05
http://fantasy-scifi.net/citarna/clanky.php?cl=4050
Velmi zajímavé EXPERIMENTÁLNÍ dílo.
Kdyby psal Jan Heretik Hanousek třeba takovouhle poezii, tak v ní něco zajímavého hledám. V těch jeho slintech ne.

Cácorka: Něžný vrah
http://fantasy-scifi.net/citarna/clanky.php?cl=3974
A na závěr ryze fantazácky se tvářící dílko, které jsem zatím moc nepochopil.
Kdo koho komu zabil, proč panenka tančí jinému muži, když něžný vrah je za ni odsouzen, jiní ji jako mrtvou oplakávají? Třeba v tom tedy není ani špetka fantazáckého příběhu a vše je jen nějaká alegorie na vztahy... Ale na to teprve budu muset přijít.

Eleira, vloženo 19:46:16  24. 02. 2009

Tak konec Voyageru je takový slušně řečeno rozpačitý, to je pravda. Ale zrovna u Startreku mě psát fanfiction nějak neláká. Stejně jako bych nemohla psát fanfiction třeba ke Geraltovi nebo Pánu prstenů nebo podobným věcem.
Ale když jsem už asi po stopadesáté dohrála Baldurs Gate 2, tak jsem dostala impuls, že k tomu napíšu pokračování (něco na téma, jak jsme se vrátili domů, či tak něco)...samozřejmě to teď trčí mezi nedopsanými věcmi, ale ten začátek vypadá docela slušně, tak bych se k tomu mohla v létě vrátit. To nebudu mít co dělat, takže bych mohla mít čas prodírat se mapou Feurunu, která je imo dost rozsáhlá.

Clarice, vloženo 17:50:34  24. 02. 2009

Jé, také kouknu. S SGA jsem sice zatím u první série, ale SG1 doslova žeru, ehm, no.

A jinak jsem na Star Trek, ehm, no :).
Když jsme u povídek. Startrekovou větší jsem napsala jednu. Bylo to ze série ST-Voyager, kterážto je jaksi mezi fanoušky tak nějak nejméně oblíbená.
Ona Káťa neměla možnosti, které bych jí přála. A tvůrci podělali konec.
A tak jsem si napsala vlastní :). Poslala jsem to do soutěže nakladatelství Laser-books. Ti se už drahnou dobu snaží, chtějí, možná budou vydávat sbírku české ST fanfiction. A jakože bych to tam OBROVSKÉ možná mohla mít.
Bylo mi řečeno, že "konečně někdo napsal pořádný Voyager," což mě potěšilo tak, že kdybych v tu chvíli teplo, které se mi blahem rozlilo po těle, vydala ve formě záření, všichni v té místnosti by oslepli.
No jo, jenomže to bylo v září a od té doby se ale vážně, a jako fakt, zatím nic neděje, nic nevím, dokonce autoři, kteří se také účastnili, mi píší, jestli jako něco nevím.
A já jsem z toho už trošičku, maličko mimo.

Mivka, vloženo 19:39:15  23. 02. 2009

Eleira- klid, já taky ne :)
Ono jde spíš o to, že třeba já jdu za fanfiction s jasným cílem- chci si něco přečíst o svých hrdinech. Chci v hlavní roli Snapea a Hermionu, chci v hlavní roli Tonks, chci v hlavní roli Malfoyovy nebo Blackovy, nebo třeba Radka Zelenku nebo Miss Hardbroom. A chci si o nich něco přečíst tak, aby to pro mě bylo jako pokračování jejich příběhu. Ne aby se mi tam nakvartýrovala cizí ženská, která bude najednou hlavní hrdinka, když já chci aby byl hlavní hrdina někdo, kdo v tom fandomu má co dělat :) Na mě většina OC postav působí dojmem jako když se doprostřed mého klidného obýváku nakvartýroval ET a čeká, že mu budu nalívat čaj se stejnou samozřejmostí, jako těm lidem, které jsem si tam pozvala :) Prostě OC charaktery moc nejsou to, co lidi od ff čekají. OC charaktery si v 90% užije jen ten, kdo je píše :) Pak je tu velmi kvalitních 10%, které čtu ráda, ale prostě je toho výrazně míň. Chápu, že si chceš napsat vlastní charakter, to je ostatně důvod, proč nechci psát fanfiction, ale raději vlastní tvorbu :) Ale prostě kvůli tomu většina lidí do ff nejde.

Jestli jsem to správně pochopila, píšeš SGA fanfic? Nechceš mě případně odkázat, kde bych ji mohla najít? Případně na nějaký dobrý neslashový SGA ff archiv? (česky i anglicky, fanfiction.net znám)

Eleira, vloženo 19:15:35  23. 02. 2009

Mivka: No já to více méně i čekám. Já si jsem samozřejmě vědoma, že tehle druh povídek podléhá předsudkům, a osobně sice tenhle druh povídek čtu, ale nic moc od něj nečekám. Jako fajn. Některé jsou zpracované fakt dobře, ale jsou prakticky bez zápletky a to mi vadí, takže je čtu více méně jen pro odreagování, protože se na ně člověk nemusí absolutně soustředit.
Já bych si troufla říct, že já to písu trochu jinak. Stejně jako v příběhu vystupuje ona nová hrdinka, tak by její místo mohl zaujmout třeba hlavní hrdina (Sheppard, pokud je někdo znalec) a pak by mohla být povídka prohlášena za plnoprávnou. Tím, že jsem tam nacpala někoho cizího, kdo je ještě ke všemu ženská a navíc tam nějakým způsobem rozvíjí vztah (podotýkám ne milostný) s jedním hrdinou (o němž většina čtenářů ví, že je můj oblíbenec ze seriálu) jsem si vlastně pod sebou uřízla větev, protože přesně jak jsi tady psala ohledně sebe, spousta lidí to číst nebude už jen proto, že tam prostě je ta ženská a ne Sheppard. Já tohle všechno vím, ale prostě to píšu tak, jak to píšu, protože opravdu nebudu pracovat s již rozvrženými charaktery, raději rozvíjím svůj vlastní, nový. Bohužel tím mě to hází do vymletého koryta a holt mi nezbude než se s tím smířit, a nebo to začít psát jinak. Ale zase na druhou stranu nepíšu fanfiction s nějakými velkými ambicemi, ale jen pro pobavení. Až budu chtít třeba soutěžit, tak tu holku navíc holt vynechám :-D Přes to všechno, co jsem tu napsala, mě ale trošičku mrzí to škatulkování bez přečtení jediného řádku.

Sakra, já snad neumím napsat krátký příspěvek :-D

Mivka, vloženo 18:47:52  23. 02. 2009

Clar- souhlasím, já prostě když čtu povídky, které musím nějak okomentovat, tak se snažím nebýt rozptylována ostatními věcmi. Druhý faktor ale je, že těch povídek čtu hrozně moc, většinou víc na jeden zátah a už mi potom tak nějak splývají- podle toho potom poznám dobrou povídku, že mi pak vytane, třeba se nad ní i víc zamýšlím, co se mi líbilo a co ne... třeba tvoje povídka byla v tomhle výjimečná, protože teď když to tady popisuješ, tak si to už i sama vybavuji a tak, ale nebyla teda sama, bylo jich víc. Jiřina Vorlová podle mě už prostě těch povídek přečetla a okomentovala moc, takže má obrovské zkušenosti, které jsou zároveň její velká přednost i velká nevýhoda, podle toho, co jsem tak od ní četla a slyšela za kritiky.

Jinak jako když už skutečně někomu poskytuju osobní kritiku povídky, tak je to pro mě celkem práce na dlouho, kterou se hodně zabývám a fakt mě baví, takže u toho už vůbec nedělám víc věcí, akorát občas povídky zároveň prolétávám ("Co to tam řekl, co se mi to fakt nelíbilo a rušilo mě to?") a zároveň komentuji...

Eleira- promiň, ale to musíš hrozně moc čekat, zvláště v unrelationship fandomu jako je Stargate, kde je mužská a ženská fanfiction zastoupená celkem vyrovnaně. Pokud píšeš povídky s OC, i kdyby fakt dobré a neMS povídky, tak musíš být připravená na skepsi ze strany čtenářů, obzvláště chlapů. Já třeba z 90% OC povídky nečtu, protože jsem se tolikrát spálila, že je pro mě těžké dát jim šanci.

Eleira, vloženo 18:22:02  23. 02. 2009

Clarice: No vida, konečně někdo, kdo sdílí moje názory. Nebo respektive někdo, s kým bych mohla souhlasit :-D...tak to bych si ten článek možná mohla časem i přečíst :-)

Tak vzhledem k tomu, že jsem už nějakou tu dobu nevytvořila nic, co by se do nějakých významnějších soutěží dalo poslat, tak jsem opravdu nepříjemný komentář nedostala. No, možná jeden ústní při rozhovoru o fanfiction v SG fandomu, kdy jsem vyslovila myšlenku, že mnohdy se dá dokonale odlišit dívčí a chlapecká fanfiction. Zatímco v chlapecké bývá počet bitev tak deset na pěti řádcích, tak dívky zase vytvářejí nové postavy (většinou ženského pohlaví), které umístí do prostředí a jakoby se jimi do příběhu promítnou a pak tam nějakým způsobem rozvíjí vztah se svým oblíbencem. Na to jsem navázala tím, že já mám takovou hrdinku ve své fanfiction taky a než jsem stačila vysvtělit, že jí tam nemám od toho, aby nabalovala majora Lorna, nýbrž proto, že nerada pracuji s již danými hrdiny, tak mi bylo řečeno: "No a proto ty tvoje povídky nečtu a číst nebudu, dokud nenapíšeš něco s příběhem a ne telenovelu!" Kdyby si ona osoba přečetla byť jen první tři strany mé první povídky ze světa Stargate (tři strany jsou v ní pořád ještě úvod, celkově má něco přes 20 stran :-D), tak by pochopila, že příběh v tom je, že to nejsou jen limonádovité dialogy. Ale ano, připouštím, někomu prostě nová ženská hrdinka navazující vztahy s kolegy vadí, i když je tam příběh, proto jsem jen srazila paty a odmítla se dohadovat, protože jsem nechtěla působit hystericky a protože zcela zameteno před vlastním prahem nemám.

Clarice, vloženo 18:02:30  23. 02. 2009

Mě to třeba docela mrzí, když jdu na ws s tím, že vím, že člověk, o jehož názor stojím, u čtení ještě něco poslouchal, s někým něco řešil.
Nevím, jsou lidi, kteří dokáží dělat x věcí najednou a vnímají všechno.

Clarice, vloženo 17:58:10  23. 02. 2009

No právě, to je to, že mi to nemělo co dát. To mi vadilo.
Neporadila, čili z mého pohledu to ani nemusela psát.
Jenomže ona čte naprosto celou soutěž, nemůže se rozepisivat ke všemu.
Navíc jsem viděla (nejednou), že u čtení dokáže dělat vícero věcí, což jí do děje také dost dobře nevtáhne.
Dobrá, uznávám, že ne všechno by čtenáře zaujalo, i kdyby se věnoval jen tomu, ale přijde mi, že pokud čtu soutěžní povídky, nemám dělat vůbec nic jiného, abych se nerozptylovala.

Clarice, vloženo 17:54:56  23. 02. 2009

Mivi: Velmi stručně to byl příběh dvou strážců "Koloběhu," tedy cyklu utváření vesmíru.
Když za počátek považujeme událost zvanou "Velký třesk," pak na konci musí být opak.
Předpokládá se také, že se "možná" všechno zopakuje (jen teorie).
Tihle dva moji divní hrdinové jsou jediné bytosti, které znají všechny už ukončené cykly. Podmínkou každého toho konce je, že oni dva musí zajistit, aby vše živé zemřelo dřív, než přijde čas pro další „Velký třesk.“
No, a tihle dva znají třeba milion způsobů, jak si s životy podřadných bytostí pohrát. Jen je problém, když je těch konců už více, než milion. V tom okamžiku se začnou nudit a třeba doufat v to, jak to zařídit, aby svůj nekonečný úkol už nemuseli plnit.

Mivka, vloženo 17:50:40  23. 02. 2009

Clarice- řekla bych, že Jiřina má pravdu, akorát že komentář je jenom zpola konstruktivní, absolutně ti neradí, co dělat. Ale tak to u komentářů k soutěžním povídkám bývá, ono je dost práce se jen nad každou povídkou zamyslet, natož ze sebe plodit skutečně konstruktivní věc. A navíc, já bych ti taky neuměla poradit, co bys podle mě mohla zlepšit, ta povídka je podle mě prostě dobrá, ale skutečně jen tak jemně naskicovaná, nedobarvená, někde se trochu rozmazává... sice ten naskicovaný obrázek nené špatný, ale je nedomrlý :)

« ««   10   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php