|
Fantasy a Sci-fi:
|
Middle Earth: The WizardsBylo pět čarodějů. Ze Zemí neumírajících, kde na sebe vzali podobu obyčejných lidských starců, byli vysláni do Středozemě, aby využili své moci a pomohli Svobodným národům v jejich boji s Temným Pánem. Ale čím větší byla Sauronova moc, tím obtížnějším se stával úkol Istari... Dva modří čarodějové, Pallando a Alatar, odešli brzo po svém příjezdu do Středozemě daleko na východ a nikdy se nevrátili. Radagast hnědý opustil lidi i elfy pro svou lásku ke zvířatům a ptákům a Saruman bílý zpychl, zamiloval si moc a přítmí, ale osamocený a příliš nerovný boj se Sauronem se mu stal osudným. Jediným čarodějem, který svůj úkol přes všechny překážky a nástrahy dovedl do konce, byl šedý poutník Gandalf. A teď ty, milý příteli (a nejspíš obdivovateli rozsáhlého díla J.R.R. Tolkiena), šanci stát se jedním z pěti čarodějných vyslanců a napravit jejich chyby... Příběhy jednoho z nejobdivuhodnějších fantasy spisovatelů tohoto staletí se totiž staly nekonečnou inspirací nejen pro mnohé pozdější autory této literatury, stovky výtvarníků a také milióny prostých čtenářů na celém světě, ale i pro tvůrce takzvaných hobby-her. Jednou z nich je i nová sběratelská karetní hra The Middle Earth: The Wizards, vycházející z děl Hobit a Pán Prstenů, kterou v prosinci 1995 uvedla na trh v nákladu 45 miliónů karet společnost Iron Crown Enterprises. TMTW je strategická hra určená pro dva až pět hráčů, z nichž každá představuj jednoho z pěti Istari, ale svou identitu nemusejí během hry vyjevit. Čarodějové formují ze známých i neznámých Elfů, trpaslíků, hobitů, vznešených dúnadanů i prostých lidí sobě oddaná společenstva, která pak putují po Středozemi a plní nejrůznější úkoly. Na svých cestách získávají postavy mocné zbraně, lektvary, které jim dávají sílu do dalších putování a bojů, svitky, léčivé bylinky, kouzelné pláště nebo prsteny, ale i jiné předměty, z nichž mnohé mají slavnou a bohatou minulost. Soupeř, který během hracího kolo svého protivníka představuje temné síly Saurona, sesílá na jeho společenstva nebezpečné nestvůry (vrrky a skřetími oddíly počínaje a devíti Prstenovými přízraky a prastarou, nekonečně zlou pavoučí královnou Odulou konče) a klade jim do cesty nástrahy, aby zpomalil jejich postup. Postavám přitom nehrozí jen to, že padnou za oběť nenasytným zlobrům nebo hamižným drakům, ale i to, že budou "zkorumpovány": mnohé z předmětů jsou kouzelné a mohou svého majitele strhnou na stranu zla, nebo ho přimět, aby se vydal za vlastními záležitostmi nehledíc na vznešená poslání. Zkušení čarodějové si také nezřídka postavy i předměty vzájemně "přetahují". Přestože cílem všech Istari v této hře je zastavit Saurona a pokud možno i zničit jeho moc, každý z nich má jinou představu o tom, jakým způsobem toho dosáhnout. Proto mezi sebou soupeří a snaží se přesvědčit příslušníky svobodných národů a ras Středozemě, že právě jejich cesta je nejlepší. Uspěje hráč, jemuž se podaří v předem určené době nashromáždit nejvíc vítězných bodů. Jejich zdrojem jsou nejrozmanitější předměty, poražené nestvůry ovládané nepřátelskými silami, ale i úspěšně splněné úkoly. Skutečně mistrovským kouskem, který se však hned tak nepodaří, je donesení jednoho Prstenu do Gorgorothu a jeho zničení v Puklinách osudu. TMTW je hra velice poetická a realistická, a to nejen díky překrásným ilustracím několika desítek výtvarníků a jejich snaze přiblížit se co nejvíc realitě světa Tolkienovy Středozemě. Až se tvůj Thorin Pavéza se svými přáteli opět ocitne nebezpečně blízko vrrčím tlamám v údolí řeky Anduiny, až se věrný Sam Křepelka v temných skřetích pevnostech Minas Morgul opět střetne s hrozivou Odulou, až začne Aragorn v divoké bitvě na Pelennorských polích vítězně kosit řady skřetů svým znovu zkutým Andúrilem, přesvědčíš se o autentičnosti hry i ty... TMTW je jedna z nejlepších sběratelských karetních her na našem trhu. Přes mnohé přednosti má však i několik drobných nedostatků. Především je poněkud složitá a prostudování jejich pravidel zabere nějaký čas. Na rozestavění potřebných balíčků, hromádek, putujících společenstev a jiných karet je potřeba dost místa. Dá se však předpokládat, že tyto drobnosti nebudou pro opravdového milovníka děl J. R. R. Tolkiena skutečnou překážkou. WARLADY Veronika, SCORE 27
Fantasy a Sci-fi: Jeremiův J.R. R. Tolkien, © Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net, 1997 - 2003 Tolkien.cz: Společnost přátel díla J.R.R. Tolkiena, © Toomz, tolkien@fantasy-scifi.net, 1996 - 2004 Design: Rinvit, Toomz, Jeremius URL: http://fantasy-scifi.net/jrr_tolkien/ Všechna práva vyhrazena. Žádnou část stránek není dovoleno použít či reprodukovat bez souhlasu autora! |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||