Tolkien.cz - hlavní stránka

Jeremiův
J.R.R. Tolkien

Úvod
Básně a písně
Báje, mýty, příběhy
Filmy
Hudba
Hry
Chronologický rejstřík
Jazyk a písmo
Kalendáře
Knihy
Obrazárna
Rasy Středozemě
Víte, že
Zeměpis
Životopis
Služby:
- novinky
- rozesílání novinek
- vyhledávání

Reklama:


Fantasy a Sci-fi:


Fotografie z filmu Pán Prstenů
Smíšek
Frodo a Sam ve skřetí zbroji
Křižovatka 3
Éowyn a Smíšek
Lodě Korzárů
Ústa Sauronova
Aragorn dekapituje Ústa Sauronova
Éomer našel Éowyn
Faramir a Éowyn 2
Faramir a Éowyn


Tip Obchůdku
Lord of the Rings: The Art of the Fellowship of the Ring
The Art of
the Fellowship
of the Ring

500 obrázků z filmu
955 Kč


V Čítárně vyšlo
Alexa: TY!
Filip Pivoňka: Dědictví Smrtonošů V...
Bhagavan: JE MOŽNÉ POMOCÍ POHÁDEK Z...
Annún: Svatební slib
Kaay: 2117: Alfa
Redd: Věčný život II
Anna Pavlišová: Zamyšlení nad životem
Ekyelka: Její realita
Aenica: Lovci VII. část
Eleira: Poslední partie


Nejoblíbenější pohlednice

New Line Cinema

Reklama

Rozhovor s Jimem Rygielem o tricích v Pánovi Prstenů

Velmi volný a zkrácený překlad rozhovoru z Creative Planet Communites s Jimem Rygielem, který měl na starosti dig. efekty trilogie Pán Prstenů:

Co vás nejvíce bavilo?

Určitě Glum.

A kdo Gluma navrhl (vzhled)?

Alan Lee a tým výtvarníků pod jeho vedením. WETA vyrobila maketu Gluma v životní velikosti, podobal se však spíše žábě a působil příliš "počítačově". Vrátili jsme se k původnímu návrhu a sladili ho s výrazy a pohyby A. Serkise. Jeho mimiku jsme použili jako předlohu pro animátory Gluma. Postupně jsme pak Gluma zlidšťovali.

Stromovous:

Pro záběry S. s hobity jsme vytvořili asi 15 stop vysokou figurínu. Hlavu jsme potom dodělávali digitálně.

Jaké značky jsou používali při scénách s Glumem a živými herci?

Příliš jsme jich neměli. Natočili jsme scény s Andy Serkisem, kterého jsme pak museli ze záběrů "vygumovat", což bylo docela obtížné.

Jaký software jste používali?

Kombinovali jsme často Shake, Liberty a Photoshop, Elastic reality.

Kolik lidí má váš tým?

Při práci na DV nakonec asi tak 350. Nyní už "jen" 100 - 150.

A co scény z Helmova žlebu?

To byla jedna ze sekvencí, které jsme se báli. Peter Jackson nám ukázal několik mužů stojících na zdi a řekl: "Musíte udělat zbytek bitvy."

Co bylo v tomto záběru skutečné?

Jedinou fyzickou věcí je miniatura pevnosti v pozadí, vše ostatní je digitální.

Kolik ze skřetů je digitálních?

Kdykoli vidíte skupinu dvaceti či třiceti skřetů, jsou opravdoví. Pokaždé, když jich vidíte více než třicet, jsou digitální. V HŽ jsme zřídka míchali živou akci s PC animacemi, záběry jsou buď pouze živé, nebo jen digitální. Jedinou výjimkou je záběr, kdy Aragorn poprvé dává příkaz k vystřelení šípů. Elfové na zdi jsou živí, ale vše ostatní je digitální.

Jsou šípy opravdové?

Ne, šípy jsme dodělávali na PC.

Dělal váš tým i záběr Legolase, jak naskočí na koně?

Ano, použili jsme pohyby Orlando Blooma na animaci digitálního Legolase. Myslím, že je to vynikající záběr. Báli jsme se, že bude vypadat zvláštně, ale je nádherně plynulý. (Pche! - Jeremius)

Jak moc se změnil Massive ze Společenstva do Dvou věží?

Byl úplně přepracován. Zlepšil se pohyb postav, stínování a vykreslování.

...zbytek se mi už nechtěl překládat, snad později :-) Ilustrační obrázky k rozhovoru najdete v galerii obrázků z filmu Pán Prstenů

Autor: Jirka 'Jeremius' Wetter
21:31:34  17. 02. 2003
Další články autora

Doporučit článek
Verze pro tisk
Hodnocení: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 / 5
Současný stav: 3 (6218 hlasů)

Komentáře (0)

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Jeremiův J.R. R. Tolkien, © Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net, 1997 - 2003
Tolkien.cz: Společnost přátel díla J.R.R. Tolkiena, © Toomz, tolkien@fantasy-scifi.net, 1996 - 2004
Design: Rinvit, Toomz, Jeremius
URL: http://fantasy-scifi.net/jrr_tolkien/

Všechna práva vyhrazena. Žádnou část stránek není dovoleno použít či reprodukovat bez souhlasu autora!

Společnost přátel
díla pana
J.R.R. Tolkiena

akce
časopisy
členství
o nás
oznamovatel
tiskoviny

nápověda